AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #21 Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Arbeidgiver har gjort veldig rare ting mot enkeltpersoner, og jeg har hørt historier om feil utregning av lønn for enkelte osv, så trenger ikke være forsideoppslag for det. Anonymkode: 9632e...b9d Det var ikke enkeltpersoner det ble presentert som i hi. Det var « vi» og det var økonomiske tilstander. Det hadde vært førstesideoppslag. At de kan regne ut feil for enkeltpersoner er jo riktig. Anonymkode: 7e586...3d3
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #22 Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men du trodde jo ikke bare det ble kalt "halv skatt" og så er det i realiteten bare halvt skattetrekk, du trodde jo det faktisk hadde vært lønnsomt for kommunen på en eller annen måte å kjøre vanlig skattetrekk. Anonymkode: 95c31...786 Så da er det hensiktsmessig å skrive «herregud»? Hva med å bare opplyse med i stedet, uten nedsettende bemerkninger? Anonymkode: 9632e...b9d 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #23 Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det var ikke enkeltpersoner det ble presentert som i hi. Det var « vi» og det var økonomiske tilstander. Det hadde vært førstesideoppslag. At de kan regne ut feil for enkeltpersoner er jo riktig. Anonymkode: 7e586...3d3 Nei, jeg skrev «jeg ser på lønnsslippen at jeg». Anonymkode: 9632e...b9d 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #24 Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så da er det hensiktsmessig å skrive «herregud»? Hva med å bare opplyse med i stedet, uten nedsettende bemerkninger? Anonymkode: 9632e...b9d meg* Anonymkode: 9632e...b9d
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #25 Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, jeg skrev «jeg ser på lønnsslippen at jeg». Anonymkode: 9632e...b9d Ikke i hi nei. Anonymkode: 7e586...3d3
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #26 Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke i hi nei. Anonymkode: 7e586...3d3 Jo. Les om igjen Anonymkode: 9632e...b9d 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #27 Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så da er det hensiktsmessig å skrive «herregud»? Hva med å bare opplyse med i stedet, uten nedsettende bemerkninger? Anonymkode: 9632e...b9d Det er jo sånn man pleier å vitse om, "du får jobbe ekstra mye nå før jul for da er det mindre skatt".... jeg trodde ikke det fantes noen som faktisk trodde det var slik. Anonymkode: 95c31...786
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #28 Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er jo sånn man pleier å vitse om, "du får jobbe ekstra mye nå før jul for da er det mindre skatt".... jeg trodde ikke det fantes noen som faktisk trodde det var slik. Anonymkode: 95c31...786 Jeg tror ikke det er sånn nei. Da er det nok du som har misforstått Anonymkode: 9632e...b9d 3
Stjertmeis Skrevet 29. november 2024 #29 Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Halvt forskudsskattetrekk, ikke halv skatt. Herregud Anonymkode: 95c31...786 Halv skatt er den utbredte folkelige forkortelsen/betegnelsen for halvt skattetrekk på forskuddsskatt på arbeidsinntekt. Herregud. 6
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #30 Skrevet 29. november 2024 Stjertmeis skrev (Akkurat nå): Halv skatt er den utbredte folkelige forkortelsen/betegnelsen for halvt skattetrekk på forskuddsskatt på arbeidsinntekt. Herregud. Men TS trodde jo arbeidsgiver hadde et økonomisk incentiv ved å ikke trekke halv skatt, så da trodde hun åpenbart at det var selve skatten som ble annerledes og ikke bare trekket. Sliter du med å lese? Anonymkode: 95c31...786 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #31 Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Husk at halv skatt i desember ikke er noe du FÅR. Du betaler halv skatt i desember fordi betaler litt for mye skatt i alle andre måneder. Alt går inn i hele årets inntekt/skatt. Det er bare en ordning vi synes er fint ifbm julen. Anonymkode: 13903...b64 Jepp! Jeg måtte forklare dette til en veninne som tok på seg ekstravakter fordi "det er halv skatt i Desember!". 🤣 Anonymkode: f1614...8db
Stjertmeis Skrevet 29. november 2024 #32 Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men TS trodde jo arbeidsgiver hadde et økonomisk incentiv ved å ikke trekke halv skatt, så da trodde hun åpenbart at det var selve skatten som ble annerledes og ikke bare trekket. Sliter du med å lese? Anonymkode: 95c31...786 Sliter overhodet ikke med å lese, men jeg sliter med å akseptere andres behov for å trykke ned TS når det er totalt unødvendig. 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #33 Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ikke noe verre å gjøre det når man har blitt dårlig behandlet av arbeidsgiver, enn det at du velger å rase ned denne tråden med innlegg som latterliggjør ts. Skjønner ikke helt hva målet ditt er? Å hjelpe meg? Anonymkode: 9632e...b9d Lag en tråd om at du har blitt dårlig behandlet da? Hi var jo generelt for Oslo kommune med lønn og skatt. Det er jo en veldig stor arbeidsgiver og mange arbeidstakere du skrev om først. Det er jo ikke mulig og hjelpe deg når du ikke skriver hva det gjelder… men ja ut i fra hi kunne det være hjelp i få deg til og forstå måneder, lønn og skatt og hvor lite logisk det er at flere hundre tusen mennesker mister inntekt før jul uten at noen andre enn du har reagert. Så der kan du roe ned, og eventuelt ta tak i det som egentlig plager deg på jobb. Anonymkode: 7e586...3d3
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #34 Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men TS trodde jo arbeidsgiver hadde et økonomisk incentiv ved å ikke trekke halv skatt, så da trodde hun åpenbart at det var selve skatten som ble annerledes og ikke bare trekket. Sliter du med å lese? Anonymkode: 95c31...786 Jeg trodde ikke skatten til Skatteetaten ble annerledes nei, men funderte på om bydelen spekulerte i noe siden de ellers bryter loven overfor sine ansatte på flere punkter. Anonymkode: 9632e...b9d
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #35 Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Husk at halv skatt i desember ikke er noe du FÅR. Du betaler halv skatt i desember fordi betaler litt for mye skatt i alle andre måneder. Alt går inn i hele årets inntekt/skatt. Det er bare en ordning vi synes er fint ifbm julen. Anonymkode: 13903...b64 Gratulerer med å gjenta KG's mest postede sak. Anonymkode: 3a2f5...561 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #36 Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Lag en tråd om at du har blitt dårlig behandlet da? Hi var jo generelt for Oslo kommune med lønn og skatt. Det er jo en veldig stor arbeidsgiver og mange arbeidstakere du skrev om først. Det er jo ikke mulig og hjelpe deg når du ikke skriver hva det gjelder… men ja ut i fra hi kunne det være hjelp i få deg til og forstå måneder, lønn og skatt og hvor lite logisk det er at flere hundre tusen mennesker mister inntekt før jul uten at noen andre enn du har reagert. Så der kan du roe ned, og eventuelt ta tak i det som egentlig plager deg på jobb. Anonymkode: 7e586...3d3 Jeg trenger jo ikke å lage en tråd om det når folk stiller spørsmål som tvinger meg til å forklare hvorfor jeg lurer. Jeg har skrevet hva det gjelder så godt det lar seg gjøre, hva mer vil du ha meg til å skrive? Du har jo ikke gjort særlig annet enn å forsøke å gjøre meg til latter her. Og nei jeg har aldri skrevet at dette gjelder alle, som sagt skrev jeg at -jeg- ser på lønnslippen at -jeg-. Forstår ikke hva problemet ditt er Anonymkode: 9632e...b9d 4
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #37 Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jepp! Jeg måtte forklare dette til en veninne som tok på seg ekstravakter fordi "det er halv skatt i Desember!". 🤣 Anonymkode: f1614...8db Dessverre er det mange som ikke har skjønt hvordan skatt beregnes. Jobber i en bedrift med 50 ansatte og her er det mange som skal jobbe litt ekstra nå pga halvt skattetrekk. Har gitt opp å prøve å forklare til enkelte av dem. Anonymkode: 4ffb6...6dd
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #38 Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg trodde ikke skatten til Skatteetaten ble annerledes nei, men funderte på om bydelen spekulerte i noe siden de ellers bryter loven overfor sine ansatte på flere punkter. Anonymkode: 9632e...b9d Så når du skrev "Er det pga økonomitilstandene som er nå? Skal vi ikke få lønn som normalt pga det?" så mener du altså at du var fullt klar over at stat/kommune får nøyaktig det samme i skatt fra deg for året 2024 uavhengig av det halve forskuddstrekket? Hva skulle den økonomiske interessen bestå i da, mener du - et slags rentefritt lån fra deg som du får tilbake ved skatteoppgjøret våren 2025? Anonymkode: 95c31...786 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #39 Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så når du skrev "Er det pga økonomitilstandene som er nå? Skal vi ikke få lønn som normalt pga det?" så mener du altså at du var fullt klar over at stat/kommune får nøyaktig det samme i skatt fra deg for året 2024 uavhengig av det halve forskuddstrekket? Hva skulle den økonomiske interessen bestå i da, mener du - et slags rentefritt lån fra deg som du får tilbake ved skatteoppgjøret våren 2025? Anonymkode: 95c31...786 Helt ærlig, jeg hadde ikke noen spesifikk tanke om hva eller hvorfor. Jeg ville bare ha en forklaring på hvorfor lønnsslippen så ut som den gjorde. Ikke noe mer avansert enn det. Jeg har funnet ut av saken for lengst så tenker det ikke er noe mer å diskutere Anonymkode: 9632e...b9d 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #40 Skrevet 29. november 2024 Takk for svar her folkens, går ut av denne tråden nå hilsen TS Og takk til @Stjertmeis for å alltid være et godt bidrag og motvekt til hetse-troll her på forumet❤️ Anonymkode: 9632e...b9d 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå