Gå til innhold

Ikke fått halv skatt i desember?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber i en bydel i Oslo kommune, vi får lønn i slutten av måneden og jeg ser på lønnsslippen at jeg ikke har fått halv skatt slik som man pleier, er vel nå det skulle ha kommet halv skatt og ikke i slutten av desember. Kan det stemme at vi ikke får halv skatt? Er det pga økonomitilstandene som er nå? Skal vi ikke få lønn som normalt pga det?

Anonymkode: 9632e...b9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingenting er endret på skatt. Hør med lønnsavdelingen eller sjekk intranet, der pleier slikt å stå. 

Anonymkode: 61a40...209

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nevermind, ser at jeg i fjor fikk desemberlønna med halv skatt 13. desember :) 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stusset litt på overskriften - det er jo ikke desember 😂 ja, det er i år som alle andre år. Skulle Oslo kommune ha så dårlige økonomitilstander at vi ikke får lønn som normalt , eller skattetrekket for alle i en kommunen  ble høyere i 2024 ?  😅 daaaa tror jeg vi hadde hørt om det, og hørt det ganske kraftig. 

Anonymkode: 7e586...3d3

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Stusset litt på overskriften - det er jo ikke desember 😂 ja, det er i år som alle andre år. Skulle Oslo kommune ha så dårlige økonomitilstander at vi ikke får lønn som normalt , eller skattetrekket for alle i en kommunen  ble høyere i 2024 ?  😅 daaaa tror jeg vi hadde hørt om det, og hørt det ganske kraftig. 

Du leste sikkert HI og skjønte tegninga ang desember ;) 

Jeg har pr dags dato lite tillit til arbeidsgiver så det er lite som overrasker meg for tiden. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har pr dags dato lite tillit til arbeidsgiver så det er lite som overrasker meg for tiden. 

Husk at halv skatt i desember ikke er noe du FÅR. Du betaler halv skatt i desember fordi betaler litt for mye skatt i alle andre måneder. Alt går inn i hele årets inntekt/skatt. Det er bare en ordning vi synes er fint ifbm julen.

Anonymkode: 13903...b64

• Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Halv skatt har jo ikke noe med økonomien til bedriften å gjøre. Halv skatt betyr jo bare at du betaler mindre skatt den måneden. Skattetrekket er jo basert på 10,5 mnd. 

Anonymkode: 4af63...022

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg leste overskriften på forsiden og stusset på desember. Så leste jeg hi. Om jeg skjønte tegninga om at vi er i desember, eller at du oppriktig trodde du ikke skulle få lønn i desember, eller at skatten for folk i Oslo kommune var blitt endret i år? Nei. Skjønner ikke tegninga. 
Nei, at du ikke har tillit til Oslo kommune får så være, men at du tror noe sånt kunne skjedd uten at det var forsideoppslag overalt , og at ikke hele kommunen holdt seg hjemme fra jobb i dag 😅 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Husk at halv skatt i desember ikke er noe du FÅR. Du betaler halv skatt i desember fordi betaler litt for mye skatt i alle andre måneder. Alt går inn i hele årets inntekt/skatt. Det er bare en ordning vi synes er fint ifbm julen.

Ja jeg vet, tenkte evt bydelen prøvde å spare på å holde det igjen eller noe. 

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Halv skatt har jo ikke noe med økonomien til bedriften å gjøre. Halv skatt betyr jo bare at du betaler mindre skatt den måneden. Skattetrekket er jo basert på 10,5 mnd. 

Anonymkode: 4af63...022

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja, de måtte jo ha endret skatten for 2024 eventuelt da. « vi har dårlig råd og endrer skatten til folk, håper ikke pressen får nyss « 😅😅

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Halvt forskudsskattetrekk, ikke halv skatt. Herregud 

Anonymkode: 95c31...786

Herregud? Det er jo helt vanlig folkemunne å kalle det «halv skatt». Hisser du deg lett opp over småting?

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja jeg vet, tenkte evt bydelen prøvde å spare på å holde det igjen eller noe. 

Takk for svar!

Du skatter jo ikke til bydelen. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, de måtte jo ha endret skatten for 2024 eventuelt da. « vi har dårlig råd og endrer skatten til folk, håper ikke pressen får nyss « 😅😅

Det holder nå. Helt vanlig å stille seg spørrende når man får en lønnsslipp man ikke skjønner helt

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, sant nok :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste overskriften på forsiden og stusset på desember. Så leste jeg hi. Om jeg skjønte tegninga om at vi er i desember, eller at du oppriktig trodde du ikke skulle få lønn i desember, eller at skatten for folk i Oslo kommune var blitt endret i år? Nei. Skjønner ikke tegninga. 
Nei, at du ikke har tillit til Oslo kommune får så være, men at du tror noe sånt kunne skjedd uten at det var forsideoppslag overalt , og at ikke hele kommunen holdt seg hjemme fra jobb i dag 😅 

Arbeidgiver har gjort veldig rare ting mot enkeltpersoner, og jeg har hørt historier om feil utregning av lønn for enkelte osv, så trenger ikke være forsideoppslag for det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det holder nå. Helt vanlig å stille seg spørrende når man får en lønnsslipp man ikke skjønner helt

Joa.. men ikke og konspirere om endring i skatt og manglende lønnsutbetalinger for hele kommunen 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud? Det er jo helt vanlig folkemunne å kalle det «halv skatt». Hisser du deg lett opp over småting?

Men du trodde jo ikke bare det ble kalt "halv skatt" og så er det i realiteten bare halvt skattetrekk, du trodde jo det faktisk hadde vært lønnsomt for kommunen på en eller annen måte å kjøre vanlig skattetrekk.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa.. men ikke og konspirere om endring i skatt og manglende lønnsutbetalinger for hele kommunen 😅 

Ikke noe verre å gjøre det når man har blitt dårlig behandlet av arbeidsgiver, enn det at du velger å rase ned denne tråden med innlegg som latterliggjør ts. Skjønner ikke helt hva målet ditt er? Å hjelpe meg? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Man skatter jo til kommunen, så jo. Akkurat den delen av TS sin hypotese har jo faktisk en viss logikk, i motsetning til resten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...