Gå til innhold

Smart TV-hva er det jeg har misforstått

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg flunk ny smart tv. 

Jeg trodde da jeg kunne laste ned streaming apper,caste fra mobilen etc. Men det må jeg ha ekstra dingser for å gjøre, feks Apple TV eller chrome cast.

Er dette virkelig sånn det er med smart TV?? Eller er det noe jeg ikke vet?

Anonymkode: 96155...da2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig kan du ha apper på TV. Du kan også sende alt på mobilen over til TV. Har du kikket i bruksanvisningen?

Anonymkode: 118e9...c7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kjøpte meg flunk ny smart tv. 

Jeg trodde da jeg kunne laste ned streaming apper,caste fra mobilen etc. Men det må jeg ha ekstra dingser for å gjøre, feks Apple TV eller chrome cast.

Er dette virkelig sånn det er med smart TV?? Eller er det noe jeg ikke vet?

Hvilken tv kjøpte du?

Anonymkode: 6f856...1b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du trenger ikke caste dem fra telefonen heller, poenget er jo at du laster ned appene på selve TV-en. Mye bedre enn å drive med casting. 😊

Anonymkode: 36b30...b30

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men du trenger ikke caste dem fra telefonen heller, poenget er jo at du laster ned appene på selve TV-en. Mye bedre enn å drive med casting. 😊

Skjønner virkelig ikke hvordan en skal laste ned en app! Jeg vil feks ha Strim .  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skjønner virkelig ikke hvordan en skal laste ned en app! Jeg vil feks ha Strim .  

Du må jo først tegne abonnement på Strim da, for å få det på tv-en din. Jeg har f.eks Netflix som en egen knapp på tv-kontrollen, men det hadde jo ikke hjulpet noe om jeg ikke hadde tegnet abonnement først. I tillegg har jeg en app-knapp på tv-kontrollen, der jeg ser tv-guide og der apper lastes opp og står, så man kan klikke på dem. F.eks. Viaplay, som jeg har (det koster også penger).

Hvordan ser tv-kontrollen din ut? Noe du kan trykke på der?

Anonymkode: b0fc7...44d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du må jo først tegne abonnement på Strim da, for å få det på tv-en din. Jeg har f.eks Netflix som en egen knapp på tv-kontrollen, men det hadde jo ikke hjulpet noe om jeg ikke hadde tegnet abonnement først. I tillegg har jeg en app-knapp på tv-kontrollen, der jeg ser tv-guide og der apper lastes opp og står, så man kan klikke på dem. F.eks. Viaplay, som jeg har (det koster også penger).

Hvordan ser tv-kontrollen din ut? Noe du kan trykke på der?

Anonymkode: b0fc7...44d

Det er rett og  slett ikke noe sted å laste ned. Type google play eller app store. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er rett og  slett ikke noe sted å laste ned. Type google play eller app store. 

Se på side 46 i brukerveiledningen.

Anonymkode: a2747...205

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Trykk på hjem-symbolen, ser oftes ut som hus eller "meny". Og så på øverste linje trykker du deg bort til der det står "apper", der søker du opp den du vil ha, og laster ned. Så som en sier over her må du abonnement. Og som en annen påpeker må de ha utviklet appen for ditt operativsystem. Men det finner du uansett ut med å søke i "apper" eller søk-funksjonen. 

Det er ikke like intuitivt for alle. Prøvde å lære bestemor på 85 hvordan en smart-TV fungerte og hun fikk det absolutt ikke til, selv manøvreringen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Se på side 46 i brukerveiledningen.

Anonymkode: a2747...205

Har sett. Takk

Og appen må være klargjort for TITAN OS, altså Philips sitt OS, dvs jeg kan ikke laste ned apper som kun er laget for android/apple. 

Så forståelig nok, IKKE veldig mange apper. alle ligger egentlig på førstesiden under APPER. Netflix, disney og masse annet "ræl". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...