Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2006 #1 Del Skrevet 1. mars 2006 Relevant høyere utdanning av minst 3 års varighet. Er det høyskole eller universitet utdannelse? Hvordan ville du ha tolke det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Snart medlem* Skrevet 1. mars 2006 #2 Del Skrevet 1. mars 2006 "Relevant" kommer jo an på hvilken stilling det er snakk om. Når det står "høyere utdannelse" er det snakk om både høyskole og universitet - hvilken er ikke viktig så lenge utdannelsen er relevant for stillingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2006 #3 Del Skrevet 1. mars 2006 Det betyr jo ikke annet enn det som står: de er ute etter en som har minimu 3 års høyere utdanning. Det vil si at hvis du har 7 års høyere utdanning, greit, 4 år, greit, 3 år, greit, 5 år greit, men 2 år: ikke greit. Om du har denne utdanningen fra universitet eller høyskole, sier arbeidsgiver at de ikke bryr seg mye om. Er det virkelig så mange måter å tolke det på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2006 #4 Del Skrevet 1. mars 2006 I tillegg: "relevant" betyr at hvis du er sykepleier, så er det ikke smart å søke en børsmegler-jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2006 #5 Del Skrevet 1. mars 2006 Jeg har søkt på flere stillinger der det står "3 års høyere utdanning". Jeg har bare ett høyskoleår sånn omtrent, men jeg har tjue års arbeidserfaring. Har likevel vært innkalt til intervju på mange av de jobbene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2006 #6 Del Skrevet 1. mars 2006 Det betyr jo ikke annet enn det som står: de er ute etter en som har minimu 3 års høyere utdanning. Det vil si at hvis du har 7 års høyere utdanning, greit, 4 år, greit, 3 år, greit, 5 år greit, men 2 år: ikke greit. Om du har denne utdanningen fra universitet eller høyskole, sier arbeidsgiver at de ikke bryr seg mye om. Er det virkelig så mange måter å tolke det på? ← Må vel få lov til å spørre uten at det skal komme stygge komentarer. Noen vil kanskje være sikker på at de tolket det rett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 1. mars 2006 #7 Del Skrevet 1. mars 2006 Jeg har søkt på flere stillinger der det står "3 års høyere utdanning". Jeg har bare ett høyskoleår sånn omtrent, men jeg har tjue års arbeidserfaring. Har likevel vært innkalt til intervju på mange av de jobbene. ← Dette er jo gjerne en ønskeliste, og ikke et krav. Har du relevant erfaring oppveier dette gjerne for litt manglende utdanning. De ønsker jo primært en person som kan gjøre jobben. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå