Gå til innhold

Ser arbeidsgiver på master-karakterene?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har to bachelorgrader fra før med B/C i snitt. Er nå på en master, men har ikke vært i form siste halve året og har ikke jobbet med skole slik jeg pleier.. 

Har alikevel møtt opp på alle eksamener, og føler jeg kan mer enn jeg presterer på papiret. Frykter å få D og E... Det værste er å huske matematiske formler og andre ting man logisk enten kan tenke seg til eller som man har lett tilgjengelig seg i arbeidet (f.eks på som jus hadde dette vært lovdata, som da ikke er lov å ha på eksamen. Bare ett urelatert eksempel på hvordan eksamen er). 

Hvor mye vurderer de karakterene fra masteren? Jeg har noen år med relevant arbeidserfaring. 

Anonymkode: f6636...f7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det spørs helt. Visse toppjobber krever gode akademiske prestasjoner. Dette gjelder spesielt dersom du ønsker en karriere innen akademia. Men dersom karakterer er viktig for arbeidsgiver skriver de gjerne "Gode akademiske resultater" som et krav i stillingsutlysningen. Jeg hadde middelmådige karakterer, men mange relevante jobber under studiene. Så relevant erfaring og gode referanser har skaffet meg gode jobber. 

Anonymkode: c0526...41f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...