Gå til innhold

Lang protokoll - erfaringer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heia. Noen her som har prøvd lang protokoll? Fikk dere mange egg? Mye bivirkninger? Har hatt kunn en kort protokoll. Gruer meg til nesespray og alt annet... 

Anonymkode: 5660b...30c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må ærlig innrømme at jeg vet ikke hvilken protokoll jeg har hatt, og jeg forstår ikke forskjellen.. 

Men jeg fikk endret veldig medisiner og doser fra uthenting 1 (få egg) til uthenting 2 (mange flere). Og da nevnte legen å bruke lengre tid slik at eggene fikk god tid til å modnes. Mener jeg brukte sprøyter over ganske lang tid, og det ga jo effekt! 

Har aldri brukt nesespray, kun vagiatorer og sprøyter. 

Anonymkode: 6b135...570

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg må ærlig innrømme at jeg vet ikke hvilken protokoll jeg har hatt, og jeg forstår ikke forskjellen.. 

Men jeg fikk endret veldig medisiner og doser fra uthenting 1 (få egg) til uthenting 2 (mange flere). Og da nevnte legen å bruke lengre tid slik at eggene fikk god tid til å modnes. Mener jeg brukte sprøyter over ganske lang tid, og det ga jo effekt! 

Har aldri brukt nesespray, kun vagiatorer og sprøyter. 

Anonymkode: 6b135...570

Det høres ut som du bare har gått på kort protokoll men med ulik dosering.

Lang protokoll er nesespray i en måned, det hadde du husket.

Jeg fikk flere egg på lang protokoll, men bedre egg med kort protokoll. Har aldri reagert på det men leser om mange som får større følelsesmessige reaksjoner. Vær forberedt på alt. 😅 

Anonymkode: 8248b...c9a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp vært gjennom lang protokoll (gonapeptyl sprøyter og deretter menopur). Hadde mange bivirkninger og syns det generelt har vært veldig tøft. Fikk bare ut to egg som begge var for dårlige. Tidligere har jeg fått ut 5-8 men det er et par år siden så det kan også være tiden som jobber i mot meg. 

er det noen som vet hva som legges til grunn når de velger kort eller lang protokoll?

Anonymkode: e364f...c40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har nettopp vært gjennom lang protokoll (gonapeptyl sprøyter og deretter menopur). Hadde mange bivirkninger og syns det generelt har vært veldig tøft. Fikk bare ut to egg som begge var for dårlige. Tidligere har jeg fått ut 5-8 men det er et par år siden så det kan også være tiden som jobber i mot meg. 

er det noen som vet hva som legges til grunn når de velger kort eller lang protokoll?

Hvor lenge gikk du på Gonapeptyl? En hel måned slik man gjør med nesespray? Aldri hørt om lang protokoll med sprøyter? Virker som det er uendelig med ulike protokoller som blir brukt rundt omkring. Hører stadig om nye stimuleringsprotokoller. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Heia. Noen her som har prøvd lang protokoll? Fikk dere mange egg? Mye bivirkninger? Har hatt kunn en kort protokoll. Gruer meg til nesespray og alt annet... 

Anonymkode: 5660b...30c

Jeg har hatt lang protokoll, og jeg reagerte veldig på det. Det verste var det psyksiske, men jeg hadde også en del fysiske plager som hetetokter og vektoppgang. 

Etter den runden med lang protokoll har jeg fått en pms fra helvete, og slet i lang tid med hetetokter. Endte opp som overstimuert som sikket ikke gjorde ting bedre, selv om akkurat det kan man bli på kort protokoll også. 

Vil anbefale at du planlegger for ro og hvile, og minst mulig stress i den perioden, slik at du kan ta best mulig vare på deg selv om du opplever plager. Vil også anbefale deg å lese en del om bivirkningene, så du eventuelt kjenner de igjen slik at du ikke tror det er noe annet skummelt. 

Så er det viktig å si at ikke alle har noen planger, og noen har lette plager. Så det kan også gå heeeelt fint 🙏

Anonymkode: 80a31...f38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg hadde lang protokoll på Riksen og fikk beskjed om at det var standard på grunn av alderen min (var 37, og var mannlig faktor så ikke noe med meg egentlig). Ble satt opp på kort protoll neste runde fordi jeg sa jeg hadde hatt masse bivirkninger. 

Det er et par år siden nå, og jeg har gått privat etter det og der har det ikke vært nødvendig eller anbefalt med lang protokoll på meg, selv om jeg er eldre nå. 

Anonymkode: 80a31...f38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hvor lenge gikk du på Gonapeptyl? En hel måned slik man gjør med nesespray? Aldri hørt om lang protokoll med sprøyter? Virker som det er uendelig med ulike protokoller som blir brukt rundt omkring. Hører stadig om nye stimuleringsprotokoller. 😅

Jeg gikk på det i over 5 uker 🤯 Jeg hadde heller aldri hørt om sprøyter i stedenfor nesespray og fikk null info om hva slags behandling jeg fikk, så jeg trodde faktisk at det skulle være normal behandling og at sprøytene jeg tok var vanlig stimulering 😅 Veldig dårlig kommunikasjon fra Riksen. De sendte kun info om dato for oppstart av gonapeptyl og ingenting om neste steg, protokoll etc. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...