Gå til innhold

Vil man ikke kjenne det dagen etter seksuelt overgrep?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Joda, men hvis vi tenker individuelt her. Dersom du hadde blitt utsatt for et overgrep uten å vite om det. Hadde ikke ditt liv vært bedre om du fikk fortsette livet uten den vissheten? 

Anonymkode: fdad2...798

Nei. På et tidspunkt så vil man slite uten at man kan forstå grunnen som regel. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Joda, men hvis vi tenker individuelt her. Dersom du hadde blitt utsatt for et overgrep uten å vite om det. Hadde ikke ditt liv vært bedre om du fikk fortsette livet uten den vissheten? 

Å ikke vite fører til at en ikke prosesserer og bearbeider hendelsen. Det skader likevel nervesystemet og kroppen. En vil dissosiere, og du skal ikke se vekk fra at slike krenkelser føre til fysisk sykdom og uforklarlige symptomer som lammelser, svakhet, smerter, osv. 

Anonymkode: 4e9f5...8ac

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Over tid kommer man nok til å slite. Og kroppen vet, og kan gi deg reaksjoner man ikke skjønner. Jeg ble grovt seksuelt misbrukt da jeg var et lite barn. I mange år var de neste minnene mine veldig mildt misbruk, og få ganger. Men ved gynekologisk undersøkelse forsvant jeg litt, og ble dårlig etterpå. Hadde jeg sex, hadde jeg et veldig stort kontroll behov. Tok kirurgisk abort da jeg var 19 år, da kastet jeg opp alt jeg fikk i meg i 4 uker etterpå, og jeg gikk på en psykisk smell. Uten at jeg helt skjønte hvorfor. Tannlege klarte jeg ikke å gå til overhodet, fikk heftige angstanfall utenfor tannlegekontoret. Og alt dette grunnet det grove misbruket. I dag husker jeg det meste, har gått i behandling, og skjønner hvorfor jeg reagerer som jeg gjør. Innser og at i visse situasjoner så må jeg føle kontroll. I dag klarer jeg å gå til tannlegen, uten å få angstanfall. 

Anonymkode: 3de3d...119

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun merket at noe var galt. Husker ikke alle detaljer, men hun var flere gang hos lege for å forsøke å finne ut av hvorfor hun hadde visse plager (som i etterkant kan forklares med alle overgrepene). Mannen hennes spilte helt med på dette.. Så at noe ikke var som det skulle visste hun, men hvordan i alle dager skal man komme til å tenke på at din kjære ektemann har dopet deg ned og latt andre voldtatt deg? Har så skrekkelig vondt for denne kvinnen. At hun i det hele tatt makter å stå oppreist er for meg et under.

Anonymkode: 20188...4f4

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er jo helt avslappet i muskulaturen når man er i så dyp søvn. Og dersom de i tillegg brukte glidemiddel så kan det jo være at man ikke merker noe dagen etter.

Det spørs jo også litt på størrelsen på utstyret til mannen og hvor hardhendt han er. Det er uansett en helt grusom ting å gjøre. Jeg er helt sjokkert over at han har fått så mange menn med på det.

Det bekrefter litt den teorien om at veldig mange mennesker ville ha stjålet dersom det var 100% sikker på at de ikke ble tatt.
Det er tydeligvis veldig mange menn som er villige til å voldta dersom de vet at offeret er neddopet og ikke vil våkne av det. Mister litt troa på MENNeskeheten.

Anonymkode: 32aa2...ca4

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står på Wikipedia at hun ble så redusert at omgivelsene lurte på om hadde utviklet Alzheimer's. Hun og alle andre trodde smertene nedentil kom av alderen. Men legene fant aldri noen årsak. Hele saken er så huttetu som det er mulig. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Forferdelig tittel og ante ikke helt hvordan jeg skulle formulere meg. 

Ble sittende og lese om Gisèle Pelicot. Helt forferdelig sak og jeg er fra meg av beundring over hvor modig hun er. Det er ikke første gang jeg hører om ofre som blir dopet ned og voldtatt, har hørt om flere saker hvor ofrene ikke visste at noe hadde skjedd før de fikk se bevis i form av bilder/video osv. 

Nå, jeg betviler på ingen måte at disse personene faktisk har blitt utsatt for dette, MEN jeg lurer på hvordan det er i tiden etter et slikt overgrep. Vil man ikke merke det dagen etter, selv om man i øyeblikket var neddopet? Har selv aldri opplevd voldtekt eller overgrep, men husker en situasjon fra fylla hvor en fyr prøvde desperat å få pikken inn "nummer to", han brukte mye makt fordi jeg hadde sagt nei, husker dette veldig godt, jeg dro der ifra etter å ha kjeftet en del på han. Dette kjente jeg bak i et par dager etterpå. Men jeg visste hva som skjedde og husket selve handlingen - jeg regner med at om jeg hadde våkent opp med lignende smerter uten å ha husket noe så hadde jeg kanskje tenkt at jeg hadde slått meg. 

Kanskje svaret her er åpenbart men jeg vet ikke og det er derfor jeg spør. Forteller man seg selv at det ikke er noe galt eller tenker man at det er noe annet? Eller kjenner man kanskje ikke noe siden man var dopet i øyeblikket og har "hangover" i ettertid? 

Anonymkode: 4275e...d5c

Du er klar over at i bevisstløs tilstand/narkose så kan alle gå i spagaten? Kroppen er veldig mye mer fleksibel i neddopet tilstand. Du kjente det fordi du 

Anonymkode: 00f18...34c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, absolutt ikke. Jeg snakker av erfaring.

Jeg visste ikke, men kroppen reagerte, og psyken reagerte, selv om jeg ikke ante hva som var årsaken. Det var tungt å gå rundt å føle på at NOE var galt.

Denne saken er jo ekstrem, men så delte mannen ut glidemiddel (babyolje mener jeg det ble fortalt?) og han fikk mennene til å følge et reglement nettopp for å unngå at hun skulle våkne eller merke noe. Ingen røff actuon som kunne forårsake blåmerker osv.

Og hennes kropp og sinn reagerte jo også veldig, i veldig lang tid, før det hele kom fram.

At du tenker det er bedre å okke vote, får mrg til å lure på om du er en overgriper selv. Kan inke fatte at et normalt menneske skal kunne tenke slik!

Anonymkode: 93047...370

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet er bedre for alle om de ignorerer alt de syns er fælt eller ubehagelig, og folk hadde vært dumme som nek om de aldri opplevde noe ubehagelig, fikk høre om noe ubehagelig eller aldri fikk kjenne på vonde følelser, frykt og det som er. 

Hva med overgriperen? Hadde livet til overgriperen også vært bedre, fordi hen fikk fortsette å begå overgrep? 

Det var ikke noe svar på spørsmålet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det var ikke noe svar på spørsmålet mitt.

Nei, du svarer ikke på mine heller, så er ikke interessert i å svare deg mer. Det er en diskusjon hvor det ser ut til at du mener du har en fasit som du vil at jeg skal bekrefte, men det stemmer ikke. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er jo helt avslappet i muskulaturen når man er i så dyp søvn. Og dersom de i tillegg brukte glidemiddel så kan det jo være at man ikke merker noe dagen etter.

Det spørs jo også litt på størrelsen på utstyret til mannen og hvor hardhendt han er. Det er uansett en helt grusom ting å gjøre. Jeg er helt sjokkert over at han har fått så mange menn med på det.

Det bekrefter litt den teorien om at veldig mange mennesker ville ha stjålet dersom det var 100% sikker på at de ikke ble tatt.
Det er tydeligvis veldig mange menn som er villige til å voldta dersom de vet at offeret er neddopet og ikke vil våkne av det. Mister litt troa på MENNeskeheten.

Anonymkode: 32aa2...ca4

Du, jeg skal ikke spore helt av, men menneskeheten er ganske ond og hadde det ikke vært for at våre handlinger får konsekvenser, så kunne vi gjort ganske mye rart. 

Angående menn så ja, hadde menn her i landet ikke måtte stå for det de gjorde om de utførte overgrep, så hadde flere menn gjort det. Garantert. Se på hvordan menn behandler sine koner i for eksempel midtøsten. De blir ikke lært til å voldta og hate kvinner, men det de gjør får ikke konsekvenser. Oppigjennom historien har menn på verdensbasis sjeldent behandlet kvinner bra. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alltid de forsøker å tvinge den inn i analen, eller bruker midler osv.

Da jeg ble voldtatt merket jeg ikke noe dagen etter. Jeg var ikke dopet ned, og var helt klinkende edru siden jeg var ungdom, men når en godt voksen mann lå oppi meg og holdt meg nede med ene armen mens han gjorde sitt, så klarte han fint å gjøre sitt uten at han tvingte den inn slik at det var fysisk vondt.

Er du dopet ned trenger man hvertfall ikke å bruke makt og da merker man nok ingenting etterpå. Er som hvis man har hatt vanlig sex da

Anonymkode: b0aa3...1ec

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ikke vite fører til at en ikke prosesserer og bearbeider hendelsen. Det skader likevel nervesystemet og kroppen. En vil dissosiere, og du skal ikke se vekk fra at slike krenkelser føre til fysisk sykdom og uforklarlige symptomer som lammelser, svakhet, smerter, osv. 

Anonymkode: 4e9f5...8ac

Svarer bare denne siden mange har svart noe av det samme.

Hvordan kan man prosessere og bearbeide noe man ikke vet har hendt? Og hvordan skader  et overgrep kroppen og nervesystemet dersom det ikke er vold med i bildet?

Det kan godt hende du har rett, men jeg forstår ikke hvordan. Jeg har blitt operert under full narkose en gang. Jeg påstår at legene kunne ha gjort hva som helst med meg uten at jeg hadde fått noe varige men av det? Eller...?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, du svarer ikke på mine heller, så er ikke interessert i å svare deg mer. Det er en diskusjon hvor det ser ut til at du mener du har en fasit som du vil at jeg skal bekrefte, men det stemmer ikke. 

Det en god! 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det en god! 👍

"Den er..." ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tenkt en del på dette. Ikke bare i forhold til denne saken, men andre lignende saker. Jeg sliter en del mer smerter nedentil og jeg ville definitivt ha merket at her var det noe feil. Vondt i magen (livmoren?)og småblødninger får jeg også lett. For min del er det helt umulig å få noe inn med mindre jeg slapper av og det er vått nok (sliter med tamponger til vanlig), men slappe av gjør man jo når man er neddopet, og glidemiddel kan brukes. Men da ville man gjerne merket om det var veldig bløtt etter glidemiddelet? 🤷‍♀️

Men uansett, dersom jeg hadde hatt jevnlig sex med partneren min slik at "symptomene" likevel kom pga det, og kanskje til og med hadde sex med han (frivillig) tidligere på kvelden før han forgrep seg på meg mens jeg var neddoppet så hadde jeg jo gjerne ikke skjønt det? 

Anonymkode: 4d631...51d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
n_97 skrev (59 minutter siden):

Står på Wikipedia at hun ble så redusert at omgivelsene lurte på om hadde utviklet Alzheimer's. Hun og alle andre trodde smertene nedentil kom av alderen. Men legene fant aldri noen årsak. Hele saken er så huttetu som det er mulig. 

Jeg hadde også trodd at det var begynnede demens og aldersrelaterte plager.

Hadde aldri i livet tenkt at mannen min dopet meg ned og lot flere menn voldta meg. OVER ÅR! Det er jo helt vanvittig.

Jeg har god fantasi, men dette hadde jeg aldri tenkt var mulig. 

Anonymkode: 4c321...3ac

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, tenkte på den saken også. 

Jeg stiller et åpent spørsmål av nysgjerrighet der jeg ønsker å lære og forstå, ingen grunn til å være spydig. Ja, har opplevd flere ganger å være øm etter sex. Om temaet er sensitivt, ikke les i tråden vær så snill. Det er det ingen grunn til. 

Det er da ikke spydig å svare deg bare fordi svare er opplagt..... Som du sier selv, du merker ikke all former for sex sel heller, så hvorfor er det rart om andre folk er som deg? I tilegg så kan man oppleve ubehag av mange forskjelige gruner, er man sår så er ikke "mannen min må ha dopet meg ned å lat fremede menn voldta meg" forklaringen som dukker opp først for de fleste. Frosta ofrene viste også at de hadde hat en undersøkelse, så de hadde jo en forklaring på ømheten. Om du er for sensitiv for å få helt greie svar, vær så snill å ikke start tråder! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kropen kan huske selv om hode ikke gjør det...  Får man vite om det kan man bearbeide det og forhåpentligvis få mindre plager etter på. Så nei, tror ikke det er noen grun til at live ville bli bedre uten å vite. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over tid kommer man nok til å slite. Og kroppen vet, og kan gi deg reaksjoner man ikke skjønner. Jeg ble grovt seksuelt misbrukt da jeg var et lite barn. I mange år var de neste minnene mine veldig mildt misbruk, og få ganger. Men ved gynekologisk undersøkelse forsvant jeg litt, og ble dårlig etterpå. Hadde jeg sex, hadde jeg et veldig stort kontroll behov. Tok kirurgisk abort da jeg var 19 år, da kastet jeg opp alt jeg fikk i meg i 4 uker etterpå, og jeg gikk på en psykisk smell. Uten at jeg helt skjønte hvorfor. Tannlege klarte jeg ikke å gå til overhodet, fikk heftige angstanfall utenfor tannlegekontoret. Og alt dette grunnet det grove misbruket. I dag husker jeg det meste, har gått i behandling, og skjønner hvorfor jeg reagerer som jeg gjør. Innser og at i visse situasjoner så må jeg føle kontroll. I dag klarer jeg å gå til tannlegen, uten å få angstanfall. 

Anonymkode: 3de3d...119

>Hvordan fikk du minnene tilbake? Jeg også husker svært lite, og omtrent ingenting fra barndommen min frem til jeg var 10 år.

Anonymkode: 31eff...556

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...