AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:50 #1 Del Skrevet fredag kl 09:50 Forferdelig tittel og ante ikke helt hvordan jeg skulle formulere meg. Ble sittende og lese om Gisèle Pelicot. Helt forferdelig sak og jeg er fra meg av beundring over hvor modig hun er. Det er ikke første gang jeg hører om ofre som blir dopet ned og voldtatt, har hørt om flere saker hvor ofrene ikke visste at noe hadde skjedd før de fikk se bevis i form av bilder/video osv. Nå, jeg betviler på ingen måte at disse personene faktisk har blitt utsatt for dette, MEN jeg lurer på hvordan det er i tiden etter et slikt overgrep. Vil man ikke merke det dagen etter, selv om man i øyeblikket var neddopet? Har selv aldri opplevd voldtekt eller overgrep, men husker en situasjon fra fylla hvor en fyr prøvde desperat å få pikken inn "nummer to", han brukte mye makt fordi jeg hadde sagt nei, husker dette veldig godt, jeg dro der ifra etter å ha kjeftet en del på han. Dette kjente jeg bak i et par dager etterpå. Men jeg visste hva som skjedde og husket selve handlingen - jeg regner med at om jeg hadde våkent opp med lignende smerter uten å ha husket noe så hadde jeg kanskje tenkt at jeg hadde slått meg. Kanskje svaret her er åpenbart men jeg vet ikke og det er derfor jeg spør. Forteller man seg selv at det ikke er noe galt eller tenker man at det er noe annet? Eller kjenner man kanskje ikke noe siden man var dopet i øyeblikket og har "hangover" i ettertid? Anonymkode: 4275e...d5c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:54 #2 Del Skrevet fredag kl 09:54 Dette er svært gjeldende i Frosta-saken. Mange aner ikke hva de har vært med på. Anonymkode: bebf9...06f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:55 #3 Del Skrevet fredag kl 09:55 Et seksuelt overgrep kan være mer enn tørrpuling analt. Så nei, man kjenner det ikke alltid. Er du øm etter all sex? Anonymkode: 411c7...487 6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:57 #4 Del Skrevet fredag kl 09:57 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette er svært gjeldende i Frosta-saken. Mange aner ikke hva de har vært med på. Anonymkode: bebf9...06f Ja, tenkte på den saken også. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Et seksuelt overgrep kan være mer enn tørrpuling analt. Så nei, man kjenner det ikke alltid. Er du øm etter all sex? Anonymkode: 411c7...487 Jeg stiller et åpent spørsmål av nysgjerrighet der jeg ønsker å lære og forstå, ingen grunn til å være spydig. Ja, har opplevd flere ganger å være øm etter sex. Om temaet er sensitivt, ikke les i tråden vær så snill. Det er det ingen grunn til. Anonymkode: 4275e...d5c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:57 #5 Del Skrevet fredag kl 09:57 Hun har sagt at hun stusset over smerter og rar følelse i underlivet, og generelt dårlig form, og dyp søvn. Men selvsag kobler man ikke det til seksuelle overgrep når man tror man lever i et trygt forhold og har vært hjemme hele tiden. Denne saken er svært rystende, og hun er en stor heltinne som bærer dette med hevet hode. Hennes sønner har også avskrevet faren totalt, selvfølgelig. Han ba om tilgivelse fra dem, men får det ikke. Anonymkode: 94bbe...825 9 1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:02 #6 Del Skrevet fredag kl 10:02 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hun har sagt at hun stusset over smerter og rar følelse i underlivet, og generelt dårlig form, og dyp søvn. Men selvsag kobler man ikke det til seksuelle overgrep når man tror man lever i et trygt forhold og har vært hjemme hele tiden. Denne saken er svært rystende, og hun er en stor heltinne som bærer dette med hevet hode. Hennes sønner har også avskrevet faren totalt, selvfølgelig. Han ba om tilgivelse fra dem, men får det ikke. Anonymkode: 94bbe...825 Det gir absolutt mening og tenkte egentlig at det er noe i den banen. Det er en helt vanvittig sak. Vondt i magen når jeg leser om det, og det er så utrolig bra at hun står frem. Stor inspirasjon for andre overgrepsutsatte. Anonymkode: 4275e...d5c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:08 #7 Del Skrevet fredag kl 10:08 Dette er et vanskelig sidespor. Det ser ut som om mange offer for slike ting får det vanskelig etter å ha blitt gjort klar over overgrepet. Hadde det ikke da egentlig være best å aldri få vite og dermed fortsatt hatt et godt liv? Anonymkode: fdad2...798 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:11 #8 Del Skrevet fredag kl 10:11 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette er et vanskelig sidespor. Det ser ut som om mange offer for slike ting får det vanskelig etter å ha blitt gjort klar over overgrepet. Hadde det ikke da egentlig være best å aldri få vite og dermed fortsatt hatt et godt liv? Anonymkode: fdad2...798 Nei. Da kan overgripere fortsette å gjøre det mot andre, uten konsekvenser. Så det blir på en måte det samme som å si at overgripere skal få fortsette så lenge ofrene ikke merker noe. Anonymkode: 4275e...d5c 5 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:14 #9 Del Skrevet fredag kl 10:14 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei. Da kan overgripere fortsette å gjøre det mot andre, uten konsekvenser. Så det blir på en måte det samme som å si at overgripere skal få fortsette så lenge ofrene ikke merker noe. Anonymkode: 4275e...d5c Det er et vanskelig sidespor, all den tid ofrene ikke merker noe som helst til dette. Da blir det ekstremt vanskelig å beregne omfanget av det. Anonymkode: bebf9...06f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:20 #10 Del Skrevet fredag kl 10:20 Selvfølgelig kjenner man det ikke alltid. Han kan ha brukt glidemiddel og vært forsiktig. Det er ikke alltid jeg kjenner at jeg har hatt røff (samtykkende!) sex etter noen timer en gang Anonymkode: f1986...2cf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:24 #11 Del Skrevet fredag kl 10:24 Og om man kjenner det, så er det ikke slik at hvis en våkner dagen etterpå og har følt seg ør og i ulage, og ikke husker hva som har skjedd og en har vondt i tissen, eller kløe, at det første en tenker er at "ektemannen min har dopet meg ned og voldtatt meg". Det er også usant at det er bedre å ikke vite, og at en da ville hatt et godt liv. En får det kanskje vanskeligere uttalt, men kroppen merker, kroppen gir deg smerter, sykdom og ubehag, enten du er bevisst eller ikke. Derfor er det jo at mange som erfarer slik utvikler varige smerter i underlivet, infeksjoner m.m. De kan begynne å dissosiere tilgangen til kroppen sin, som fører til at de får dårligere helse på andre områder også. Anonymkode: 4e9f5...8ac 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:28 #12 Del Skrevet fredag kl 10:28 Fornektelse er ofte en automatisk respons. Hjernen er flink til å beskytte oss. Det er lettere å leve i fornektelse enn å leve med skyld og skam. Anonymkode: 4c321...3ac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:33 #13 Del Skrevet fredag kl 10:33 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Ja, tenkte på den saken også. Jeg stiller et åpent spørsmål av nysgjerrighet der jeg ønsker å lære og forstå, ingen grunn til å være spydig. Ja, har opplevd flere ganger å være øm etter sex. Om temaet er sensitivt, ikke les i tråden vær så snill. Det er det ingen grunn til. Anonymkode: 4275e...d5c Eh, du får tåle at det stilles spørsmål i retur. Overgrep er og mer enn penetrering med penis, som frostasaken er et eksempel på Anonymkode: 411c7...487 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet fredag kl 10:33 #14 Del Skrevet fredag kl 10:33 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Forferdelig tittel og ante ikke helt hvordan jeg skulle formulere meg. Ble sittende og lese om Gisèle Pelicot. Helt forferdelig sak og jeg er fra meg av beundring over hvor modig hun er. Det er ikke første gang jeg hører om ofre som blir dopet ned og voldtatt, har hørt om flere saker hvor ofrene ikke visste at noe hadde skjedd før de fikk se bevis i form av bilder/video osv. Nå, jeg betviler på ingen måte at disse personene faktisk har blitt utsatt for dette, MEN jeg lurer på hvordan det er i tiden etter et slikt overgrep. Vil man ikke merke det dagen etter, selv om man i øyeblikket var neddopet? Har selv aldri opplevd voldtekt eller overgrep, men husker en situasjon fra fylla hvor en fyr prøvde desperat å få pikken inn "nummer to", han brukte mye makt fordi jeg hadde sagt nei, husker dette veldig godt, jeg dro der ifra etter å ha kjeftet en del på han. Dette kjente jeg bak i et par dager etterpå. Men jeg visste hva som skjedde og husket selve handlingen - jeg regner med at om jeg hadde våkent opp med lignende smerter uten å ha husket noe så hadde jeg kanskje tenkt at jeg hadde slått meg. Kanskje svaret her er åpenbart men jeg vet ikke og det er derfor jeg spør. Forteller man seg selv at det ikke er noe galt eller tenker man at det er noe annet? Eller kjenner man kanskje ikke noe siden man var dopet i øyeblikket og har "hangover" i ettertid? Anonymkode: 4275e...d5c Kognitivt så vil man etterhvert kunne merke at noe er galt tror jeg, uten at man kan klare å sette fingeren på hva det er... Kroppen kan huske slike hendelser selv om vi ikke er bevisste på dem. Det er ofte da mennesker kan oppleve å dissosierer, og få angst uten at de kan klare å identifisere kilden og opphavet til det. Det kan være veldig veldig skummelt. Det er sjeldent man tenker at andre mennesker vil en så vondt, så man kan havne i en slags limbo der man fornekter det helt til man blir konfrontert med det av feks fagpersoner. Så når man er gjort oppmerksom på det så begynner prosessen med å akseptere at noen gjorde dette, og det var ikke din feil. Skammen er ofte stor. Når skammen avtar og man kan klare å forstå, så kan man kjenne på et sinne man aldri har kjent før....Det er da man kan klare å bygge seg opp igjen. Bruke sinnet aktivt til å jobbe med seg selv. Er ikke sikkert det er slik for alle. Det kommer an på hvor ressurssterk man er. Men i ulike grader så kan det forløpe slik. Det er jo en veldig traumatisk hendelse å bli frarøvet selvrespekten sin slik. Så alle som klarer å komme ut på den andre siden er modige og sterke individer. Det står det så vannvittig respekt av. Det er beundringsverdig ❤️. Beklager, men litt vanskelig å holde det kortfattet når du spør slik du spør. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:37 #15 Del Skrevet fredag kl 10:37 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Fornektelse er ofte en automatisk respons. Hjernen er flink til å beskytte oss. Det er lettere å leve i fornektelse enn å leve med skyld og skam. Anonymkode: 4c321...3ac Dette! TS selv viser et enestående eksempel på fornektelse eller fortrenging av seksuelle overgrep. Anonymkode: 67dd6...db6 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:38 #16 Del Skrevet fredag kl 10:38 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Forferdelig tittel og ante ikke helt hvordan jeg skulle formulere meg. Ble sittende og lese om Gisèle Pelicot. Helt forferdelig sak og jeg er fra meg av beundring over hvor modig hun er. Det er ikke første gang jeg hører om ofre som blir dopet ned og voldtatt, har hørt om flere saker hvor ofrene ikke visste at noe hadde skjedd før de fikk se bevis i form av bilder/video osv. Nå, jeg betviler på ingen måte at disse personene faktisk har blitt utsatt for dette, MEN jeg lurer på hvordan det er i tiden etter et slikt overgrep. Vil man ikke merke det dagen etter, selv om man i øyeblikket var neddopet? Har selv aldri opplevd voldtekt eller overgrep, men husker en situasjon fra fylla hvor en fyr prøvde desperat å få pikken inn "nummer to", han brukte mye makt fordi jeg hadde sagt nei, husker dette veldig godt, jeg dro der ifra etter å ha kjeftet en del på han. Dette kjente jeg bak i et par dager etterpå. Men jeg visste hva som skjedde og husket selve handlingen - jeg regner med at om jeg hadde våkent opp med lignende smerter uten å ha husket noe så hadde jeg kanskje tenkt at jeg hadde slått meg. Kanskje svaret her er åpenbart men jeg vet ikke og det er derfor jeg spør. Forteller man seg selv at det ikke er noe galt eller tenker man at det er noe annet? Eller kjenner man kanskje ikke noe siden man var dopet i øyeblikket og har "hangover" i ettertid? Anonymkode: 4275e...d5c Dette er ikke det du spør om, men nå har du opplevd voldtekt da.. Det er voldtekt selv om han ikke lyktes med penetrering. Anonymkode: c37db...b0a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:46 #17 Del Skrevet fredag kl 10:46 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Nei. Da kan overgripere fortsette å gjøre det mot andre, uten konsekvenser. Så det blir på en måte det samme som å si at overgripere skal få fortsette så lenge ofrene ikke merker noe. Anonymkode: 4275e...d5c Joda, men hvis vi tenker individuelt her. Dersom du hadde blitt utsatt for et overgrep uten å vite om det. Hadde ikke ditt liv vært bedre om du fikk fortsette livet uten den vissheten? Anonymkode: fdad2...798 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:47 #18 Del Skrevet fredag kl 10:47 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Eh, du får tåle at det stilles spørsmål i retur. Overgrep er og mer enn penetrering med penis, som frostasaken er et eksempel på Anonymkode: 411c7...487 Det tåler jeg også, og vet veldig godt hva overgrep er. Jeg trengte ikke belæring, men svar på spørsmålet jeg syns er ubehagelig å stille - og jeg fikk GODE svar. Lær av de. Anonymkode: 4275e...d5c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:48 #19 Del Skrevet fredag kl 10:48 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Eh, du får tåle at det stilles spørsmål i retur. Overgrep er og mer enn penetrering med penis, som frostasaken er et eksempel på Anonymkode: 411c7...487 Jeg undres hvordan Frostasaken ville gått om ikke legen hadde filmet alt dette? Anonymkode: bebf9...06f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:49 #20 Del Skrevet fredag kl 10:49 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Joda, men hvis vi tenker individuelt her. Dersom du hadde blitt utsatt for et overgrep uten å vite om det. Hadde ikke ditt liv vært bedre om du fikk fortsette livet uten den vissheten? Anonymkode: fdad2...798 Livet er bedre for alle om de ignorerer alt de syns er fælt eller ubehagelig, og folk hadde vært dumme som nek om de aldri opplevde noe ubehagelig, fikk høre om noe ubehagelig eller aldri fikk kjenne på vonde følelser, frykt og det som er. Hva med overgriperen? Hadde livet til overgriperen også vært bedre, fordi hen fikk fortsette å begå overgrep? Anonymkode: 4275e...d5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå