Gå til innhold

Fikk sur kommentar fra nabo pga. julepynt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde bare svart: "du står fritt til å sitte i mørket, uten ett lys og med grandis på bordet i din leilighet i hele desember. Så gjør jeg akkurat som jeg vil i min leilighet! Ha en fin dag!"💪

Anonymkode: 79466...5a8

Rart svar. Hva har pizza med saken å gjøre?

Anonymkode: 28e83...7ad

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er under en uke (to dager) til advent offisielt er i gang. Det er faktisk innafor.

TIl naboen sier du kun et lite ord: 'ok' også går du videre.

Anonymkode: eee32...60d

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike har det ikke godt med seg selv.

Bry seg så mye med hva andre gjør...

Vi hang opp forrige helg, følte for å få lyset inn i stua, og storkoser oss med det. 

Anonymkode: e438b...710

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg ville invitert til videre samtale om det. Spurt hva han tenkte når han sa det. Og sagt som så at nå er det jo bare 3 dager igjen, at alle kan ikke ha tid akkurat på søndag til å gjøre det. Og så delt at jeg selv tenker det er fint med de som lyser opp den mørke-tiden tidligere, selv om jeg ikke gjør det. 

Vi kan snakke med hverandre, uten å ta oss nær verken ene eller andre veien! Andres humør trenger ikke fange oss eller prege oss, du trenger ikke være så redd for folk. :D 

Anonymkode: 8bd56...e21

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekorerte med lys utendørs for to uler siden. Er så mørkt og trist, og ville gjøre jobben når været var fint. Juledekorasjoner venter vi ned. Samme med innebelysning som adventsstjerner. 

Anonymkode: ba834...33a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av ulike grunner er det mange som ikke har mulighet til å pynte akkurat 1 desember, men for all del ikke pynt før. Kun 1 eller 23.

Anonymkode: 0aa7f...4be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke bry deg. Folk som blir så lett irritert og i tillegg viser det har det ofte ikke så bra med seg selv. Gi faen. Lag noen kaker og neste gang du møter på denne sitronnaboen, lat som det ikke har skjedd, slå av en prat, si dere lagde for mye kaker og spør om vedkommende vil ha noen.

Anonymkode: 7947c...277

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne kommentarer overser man bare. Du pynter og feirer jul slik du ønsker og naboen slik han ønsker. Han har ingenting med hva slags pynt du har i din leilighet, om det så er jul året rundt.

Endret av Arkana
  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er litt irriterende når folk pynter til jul lenge før jul, og vi andre som feirer slik tradisjonen er, får dette trykket opp i ansiktet uansett hvor vi går… eller blir bombet med Snapchat, stories på Facebook og Instagram av julepyntede hus og heim! Det er faktisk litt ødeleggende for oss andre fordi det påvirker oss. Synes også det er kjedelig når folk som har pyntet tidlig, kaster ut jula så fort julaften er ferdig, også får man kommentarer av besøkende som: «Åhh, jul her enda. Huff, nei nå er jeg såå ferdig med jul og orker ikke se julepynt mer i år». Litt kjipt når det da faktisk er jul….
Men, å kjefte eller være åpenlyst sur fordi flere i dag pynter i oktober/november, gidder jeg ikke.

Anonymkode: d6003...7b2

Buhu...

Anonymkode: b780f...acb

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt enig med naboen. Adventstjernen henger man opp første søndag i advent. Ikke før. 

Anonymkode: e04b5...8a3

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi hang opp adventsstjerner, utebelysning på altan og dørkrans i går. Bor i blokk, og møtte på naboen i oppgangen mens jeg holdt på kom naboen og kommenterte syrlig at det ikke er jul enda, burde vente til advent etc. 

Ble litt paff og visste ikke helt hva jeg skulle svare. Er dette virkelig noe folk reagerer på? Kunne forstått det hvis det var i starten av oktober..

Anonymkode: 81b49...b46

Enig med naboen din. DET ER IKKE JUL ENDA, respekter naboen din. 

Anonymkode: ca0c2...b91

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bare latt julepynten henge til neste jul, så slipper naboen å bli sur for at julepynten henges opp noen dager for tidlig.

Anonymkode: b7d3c...124

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde bare svart: "du står fritt til å sitte i mørket, uten ett lys og med grandis på bordet i din leilighet i hele desember. Så gjør jeg akkurat som jeg vil i min leilighet! Ha en fin dag!"💪

Anonymkode: 79466...5a8

Nei, det hadde du ikke svart...

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hang opp adventsstjerner, utebelysning på altan og dørkrans i går. Bor i blokk, og møtte på naboen i oppgangen mens jeg holdt på kom naboen og kommenterte syrlig at det ikke er jul enda, burde vente til advent etc. 

Ble litt paff og visste ikke helt hva jeg skulle svare. Er dette virkelig noe folk reagerer på? Kunne forstått det hvis det var i starten av oktober..

Er bare å totalt overse. Ufint av naboen. Og uforståelig med tanke på datoen vi er i! 
Det blir helt opp til deg når tid du pynter hjemme - og hva du pynter med eller ikke.

Neste år pynter du enda tidligere, og med enda mer :nisseblunk:

God advent! Ikke la en surkenabo ødelegge stemningen.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Enig med naboen din. DET ER IKKE JUL ENDA, respekter naboen din. 

Eller så kan heller naboen respektere at man selv bestemmer hvordan man pynter egen bolig. 

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg pent svart at det har han dessverre ikke noe med..! 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hang opp en diger julestjerne i vinduet i midten av november. Folk glor inn i vinduet vårt ja, men jeg gir en ganske lang faen i det😄

Anonymkode: 0e63f...d0d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt irriterende når folk pynter til jul lenge før jul, og vi andre som feirer slik tradisjonen er, får dette trykket opp i ansiktet uansett hvor vi går… eller blir bombet med Snapchat, stories på Facebook og Instagram av julepyntede hus og heim! Det er faktisk litt ødeleggende for oss andre fordi det påvirker oss. Synes også det er kjedelig når folk som har pyntet tidlig, kaster ut jula så fort julaften er ferdig, også får man kommentarer av besøkende som: «Åhh, jul her enda. Huff, nei nå er jeg såå ferdig med jul og orker ikke se julepynt mer i år». Litt kjipt når det da faktisk er jul….
Men, å kjefte eller være åpenlyst sur fordi flere i dag pynter i oktober/november, gidder jeg ikke.

Anonymkode: d6003...7b2

Jeg ler meg skakk av dette. At folk må irritere seg over sånne tullete ting😂😂 

Anonymkode: 0e63f...d0d

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er koselig jeg. Spesielt når noen setter opp utelys. Jeg har ikke utelys selv, for jeg har ikke noen uttak for det og orker ikke å streve med batteridrevet dritt som jeg ikke har troa på holder hele vinter. 

Så lenge det er mørkt ute, så er lys bare koselig. Her har flere hatt julelys ute siden oktober. 

Anonymkode: f37d1...d62

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Tusen takk for informasjonen kjære nabo, nå har jeg enda en ting å gi flatt faen i😊

Anonymkode: 0ef13...ad6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...