AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:30 #1 Del Skrevet fredag kl 09:30 Jeg så en sak på tve Facebook og da spør jeg:hvor ofte vasker du ostehøvel? Hos meg ligger den på skjærefjøla og brukes et par tre frokoster før den vaskes. Samme med smørkniv. Jeg bor alene. Hva med dere,hva gjør dere? Og ikke si "jeg gjør selvsagt" Anonymkode: 56fed...a49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:34 #2 Del Skrevet fredag kl 09:34 Vasker den helst etter hver gang den er brukt. Hender jeg fisker en ut fra vaskemaskinen og skyller av den om jeg skal ha ost senere på dagen og begge to er skitne. Smørkniv bytter jeg for hvert måltid. Anonymkode: b5705...dd2 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowmere Skrevet fredag kl 09:36 #3 Del Skrevet fredag kl 09:36 (endret) Daglig. Vi er fire stykker, så da kjøres oppvaskmaskina minst en gang om dagen. Kjøres to ganger om dagen i helgene, og ellers når alle har fri eller når jeg vet at ikke alt som er brukt til middag får plass. Mulig jeg er litt sær, men liker at det ikke er igjen noe oppvask når jeg legger meg. Smørkniv brukes bare til et måltid. Blir nok kanskje anderledes for deg som er alene. Endret fredag kl 09:37 av Meowmere 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:39 #4 Del Skrevet fredag kl 09:39 Når oppvaskmaskinen kjøres, tas også ostehøvelen i. Det er alltid plass til den også. Ser ingen grunn til å ikke ta den samtidig. Anonymkode: d099b...77d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:42 #5 Del Skrevet fredag kl 09:42 Når jeg har hel ost settes den i oppvaskmaskinen etter hver bruk. Har en 4-5 stykker, så det er alltid en ren. Men for det meste bruker jeg ferdig skivet ost.... Anonymkode: 24087...a83 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet fredag kl 09:46 #6 Del Skrevet fredag kl 09:46 Det går nok noen måltider, ja. Både ostehøvel og smørekniv. Så lenge det ikke er klinete pålegg som makrell i tomat eller italiensk salat el. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JulieA Skrevet fredag kl 09:47 #7 Del Skrevet fredag kl 09:47 Etter hvert måltid. Vasket evt for hånd om ikke oppvaskmaskinen er kjørt. Vasker også smørekniv etter bruk. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:54 #8 Del Skrevet fredag kl 09:54 Ostehøvel og smørekniv settes i oppvaskmaskinen rett etter bruk. Vil ikke ha rot på kjøkkenbenken, og hadde uansett synes det var ekkelt å bruke en skitten ostehøvel eller smørekniv. Anonymkode: 02bf2...7d5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:59 #9 Del Skrevet fredag kl 09:59 Brukes alt fra 1-3 ganger. Men har 3 stk. maskina kjører jeg et par ganger i uka. Bor alene. Bruker ikke ostehøvel daglig Anonymkode: 828dc...c99 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:04 #10 Del Skrevet fredag kl 10:04 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Når oppvaskmaskinen kjøres, tas også ostehøvelen i. Det er alltid plass til den også. Ser ingen grunn til å ikke ta den samtidig. Anonymkode: d099b...77d En grunn kan være om den ikke er brukt akkurart den gangen maskinen kjøres. Anonymkode: 7f8f3...7b0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:13 #11 Del Skrevet fredag kl 10:13 Jeg vasker den etter bruk. Noen ganger i maskinen, noen ganger for hånd. Anonymkode: e1df5...478 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:20 #12 Del Skrevet fredag kl 10:20 Jeg er MOTBYDELIG! Det hender det kan gå uker, det er jeg sikker på! Har den i en kopp så derfor er det blitt vane å sette den der, og glemmes når maskina går på. Noen ganger er det hver gang. Smørkniv har jeg mange av så ser ingen grunn til å bruke den mer enn en gang. Går alltid rett i maskina. Anonymkode: 9932f...218 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 12:14 #13 Del Skrevet fredag kl 12:14 Etter hvert måltid. Vi har tre osthøvler, så sjelden det ikke er noen rene når man trenger det. Vi er en familie på fire, så oppvaskmaskinen går ofte. Anonymkode: faf62...b02 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet fredag kl 12:29 #14 Del Skrevet fredag kl 12:29 Vaskes hver dag, men kan brukes flere ganger i løpet av den dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet fredag kl 12:29 #15 Del Skrevet fredag kl 12:29 De snakket om akkurat dette på Abels tårn, og bakteriologen kom vel egentlig med fasit på dette. Det er jo bakterievekst som er et problem ved å ikke vaske ostehøvelen og den bør ikke ligge veldig lenge i romtemperatur pga. dette. En ostehøvel i romtemperatur har like lang holdbarhet som en ost i romtemperatur. Hvis du legger ostehøvelen i kjøleskapet sammen med osten, så har den fortsatt like lang holdbarhet som osten 🙂 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 12:31 #16 Del Skrevet fredag kl 12:31 Et par ganger i uka. Anonymkode: 47e53...c4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 12:35 #17 Del Skrevet fredag kl 12:35 Vasker etter hver gang den brukes. Har ikke oppvaskmaskin og bor alene, så det er fort gjort. Anonymkode: a2277...1d0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 14:13 #18 Del Skrevet fredag kl 14:13 Det går for lang tid mellom, sikkert en gang i uka om jeg er flink. Går bare ut over meg selv da, ungen min spiser ikke ost 🤷♀️ Anonymkode: 87a1f...45f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 14:19 #19 Del Skrevet fredag kl 14:19 Siden håndtaket er laget av tre så kan vi ikke vaske den i oppvaskmaskinen, og jeg hater å ta oppvasken for hånd så det blir nok kanskje en gang i uken. Anonymkode: e0d62...208 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 14:24 #20 Del Skrevet fredag kl 14:24 Setter den i maskinen etter hver bruk, i likhet med alt annet. Har aldri tenkt tanken at man kan gjøre noe annet. Vi har 8 stk, så alltid en som er ren. Men vi er 5 mennesker her så oppvaskmaskinen går daglig uansett. Anonymkode: 8a784...5cb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå