AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #101 Del Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Tenk å bli så provosert og bitter på barnløse at dere mener at vi burde ha vårt eget forum faktisk. Det sier bare litt.. Anonymkode: 74404...c18 Er verken bitter eller provosert, er lykkelig over at jeg ikke er barnløs. Hvorfor jeg vil at dere skal ha deres eget underforum? Slik at dere kan diskutere alt mulig uten innblanding av foreldre som irriterer dere så voldsomt. Anonymkode: 35ddf...9bf 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #102 Del Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er verken bitter eller provosert, er lykkelig over at jeg ikke er barnløs. Hvorfor jeg vil at dere skal ha deres eget underforum? Slik at dere kan diskutere alt mulig uten innblanding av foreldre som irriterer dere så voldsomt. Anonymkode: 35ddf...9bf Så bra for deg, og så generøs du er! Nei vet du hva, den siste setningen der bare oser av et eller annet. Her blir du sur fordi vi poengterer at TS ikke spurte dere. Bland dere bare inn da, men tråden var ikke ment for dere, og behovet dere har for å aggressivt "raide" hele tråden sier fortsatt sitt. Anonymkode: 74404...c18 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #103 Del Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så bra for deg, og så generøs du er! Nei vet du hva, den siste setningen der bare oser av et eller annet. Her blir du sur fordi vi poengterer at TS ikke spurte dere. Bland dere bare inn da, men tråden var ikke ment for dere, og behovet dere har for å aggressivt "raide" hele tråden sier fortsatt sitt. Anonymkode: 74404...c18 Alt jeg leser av det du skriver er jo kun at du argumenterer FOR et eget underforum. Du tåler jo ikke at foreldre svarer. og nei, jeg er ikke forelder selv. Anonymkode: f7491...3fa 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #104 Del Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så bra for deg, og så generøs du er! Nei vet du hva, den siste setningen der bare oser av et eller annet. Her blir du sur fordi vi poengterer at TS ikke spurte dere. Bland dere bare inn da, men tråden var ikke ment for dere, og behovet dere har for å aggressivt "raide" hele tråden sier fortsatt sitt. Anonymkode: 74404...c18 Jeg blir sur?? Hehe, dere tilegger meg masse følelser jeg ikke har 🤣 at jeg både er frustrert, bitter og sur, hva blir det neste? Jeg gikk bare inn i denne tråden får å advare andre foreldre. Men det skulle jeg ikke gjort så nå skal jeg følge mitt eget råd, og liste meg ut 😂 Anonymkode: 35ddf...9bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #105 Del Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Alt jeg leser av det du skriver er jo kun at du argumenterer FOR et eget underforum. Du tåler jo ikke at foreldre svarer. og nei, jeg er ikke forelder selv. Anonymkode: f7491...3fa Dette er som sagt avklart for lenge siden. Mod har skrevet at tråder om det å ikke ønske barn skal ligge på Barn og familie forumet. Da bør du som har et problem med at det ligger under dette underforumet lage en kampanje for et eget underforum. Men enn så lenge er det her det hører til. Og mennesker som er halleluja foreldre har jo ingenting relevant om komme med i disse trådene. De skal jo bare inn og lage sur stemning og har lite respekt for at ikke alle ønsker barn. Anonymkode: 43949...415 4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #106 Del Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Vi er et samboerpar i midten av 30-årene. God og stabil økonomi, friske og sunne. Og vi elsker hverandre, har et fantastisk samliv. Alt tilsier at vi burde få barn, og jeg tror mange rundt oss bare venter på beskjed om at vi venter barn. Greia er at ingen av oss har spesielt lyst på barn eller har noen gang hatt det. Vi er lite interessert i å forandre livet vårt, og synes samfunnet er et forferdelig dårlig utgangspunkt å oppdra et menneske i. Jeg har ikke lyst til å gå gravid, eller å føde. Vi er begge glad i late morgener der vi kan prioritere oss selv, ha sex akkurat når og hvor vi ønsker, og liker denne voksne "egoistiske" livsstilen vi har. Jeg føler på vi egentlig bør bestemme oss innen 3-4 år om vi skal ha barn eller ikke. Til nå har vi bare latt tiden gå, og nytt livet. Vi ser omtrent bare ulemper, enn fordeler, men det å få barn. Jeg blir bare utelukkende irritert når jeg går inn på en skole eller en barnehage 😅 Er det noen som har vært i samme situasjon som oss og kan gi litt råd? Anonymkode: 8c302...8ec Her skal dere kun følge hva dere selv vil, og kun hva dere vil. Ikke følg hva dere tror andre forventer av dere. Dere skal levere deres egne liv, ikke andres liv. Jeg falt i denne fella for en del år tilbake. Da jeg var ung, type før 18 år tok jeg en abort. Da hadde jeg liksom ikke alt på plass, var fortsatt på vgs, kun et barn selv osv. Så ble jeg gravid en del år senere og følte at jeg ikke hadde noen såkalte gyldige grunner for å ta abort. 'Alt tilsa at jeg burde få barnet'. Jeg var da ferdig utdannet, i ett forhold, hadde kjøpt meg bolig, fast jobb osv. Så jeg fikk et barn, til tross for at jeg aldri har hatt lyst på barn og alltid har skygget unna alt som hadde med barn å gjøre. Og fordi samfunnet og de rundt meg venta på det. Ja, jeg angrer faktsik på det. Det er bedre å angre på å ikke få barn, enn å angre på å få barn... Anonymkode: c9187...636 5 4 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #107 Del Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er bedre å angre på å ikke få barn, enn å angre på å få barn... Anonymkode: c9187...636 Dagens utsagn! Anonymkode: f7087...1f9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #108 Del Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dere som har barn: anbefaler at dere ikke svarer i sliken tråder som dette. Mange barnløse er veldig aggressive, og svarer på en ufin måte som er helt latterlig. Jeg har for en stund siden etterlyst et eget underforum for barnløse der vi med barn ikke er velkomne. For det er vi virkelig ikke i slike tråder som dette. De takler ikke å høre en eneste positive ting som omhandler barn, og går rett til angrep på noen som tenker at de har et svar som er relevant for tråden. Anonymkode: 35ddf...9bf Men når TS spør frivillig barnløse som aldri ønsket eller fikk barn om råd, så er det jo faktisk ikke relevant å svare at man har sett lyset og fått fjorten barn. Og foreldre her inne blir jo også ganske hissige hvis noen uten barn tør å blande seg inn i en diskusjon om barneoppdragelse. AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Er verken bitter eller provosert, er lykkelig over at jeg ikke er barnløs. Hvorfor jeg vil at dere skal ha deres eget underforum? Slik at dere kan diskutere alt mulig uten innblanding av foreldre som irriterer dere så voldsomt. Anonymkode: 35ddf...9bf Vi har prøvd å få eget underforum, men jeg tror jo ikke det ville forandret noe. Foreldre ville fortsatt å misjonere i sånne tråder som dette uansett om det lå i et annet forum. Anonymkode: a4d49...3a7 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #109 Del Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Alt jeg leser av det du skriver er jo kun at du argumenterer FOR et eget underforum. Du tåler jo ikke at foreldre svarer. og nei, jeg er ikke forelder selv. Anonymkode: f7491...3fa Slike tråder har blitt lagt under samliv, de har blitt lagt under generell debatt også men resultatet er akkurat det samme: på den første siden kommer det svar fra foreldre som skal være nedlatende, til slutt er det langt flere svar av foreldre enn de frivillige barnløse/barnfrie. Sånn er det uansett hvor tråden blir opprettet, dessverre. Foreldre liker ikke det når vi går inn i deres tråder og skriver "gud så glad jeg er for at jeg ikke har barn😁😁" når noen klager eller søker samhold om problemer i foreldreskap. Og det er bare noen få kommentarer, tenk hvis hele tråder skulle bli tatt over av de uten barn? Med langt flere svar av barnløse/frie enn av foreldre. Foreldre hadde klikket. Foreldre må gjerne svare, det er stor forskjell på de foreldrene i denne tråden som innehar respekt for andres valg og de foreldrene som prøver å tvinge sine egne valg ned i vrangstrupen på de uten barn. Sistnevnte kan spare seg energien og heller gå å brette klær eller ta seg en pille mot gallen de så sårt sliter med. De er skjeldent ønsket i slike tråder og blir aldri savnet om de plutselig skulle finne på å gro litt selvrespekt, forståelse og kunnskap nok til å skjønne at det ikke er for de slike tråder blir opprettet. Anonymkode: beaac...b5c 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #110 Del Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi i Norge er ganske dårlige på å ta oss av de eldre sammenlignet med andre vestlige land. Og de med færre eller ungen barn tar seg mer av sine eldre enn de med flere barn eller barn i det hele tatt. https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/er-vi-villig-til-aa-ta-oss-av-gamle-mor-og-far Har selv jobbet en kort periode på sykehjem og det var ikke alle som fikk besøk nei enten de hadde 10 barn eller 2. Anonymkode: beaac...b5c Jeg tok vare på min bestefar i en del år, også da han måtte bo på gamlehjem. Jeg besøkte han flere ganger i uka, og jeg merket helt klart at han var den som fikk besøk mest - med god margin. Svært sjeldent så jeg noen andre eldre som hadde besøk av sine etterkommere. Trist. Anonymkode: 74404...c18 2 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #111 Del Skrevet 29. november 2024 Er 37, tok et valg når jeg var 9 år om at jeg ALDRI skulle ha barn, da jeg ble 22 så steriliserte jeg meg. Vært sammen med mannen i 20 år og vi lever ganske så greit uten barn ☺️ Anonymkode: a3dd5...be0 9 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #112 Del Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dere som har barn: anbefaler at dere ikke svarer i sliken tråder som dette. Mange barnløse er veldig aggressive, og svarer på en ufin måte som er helt latterlig. Jeg har for en stund siden etterlyst et eget underforum for barnløse der vi med barn ikke er velkomne. For det er vi virkelig ikke i slike tråder som dette. De takler ikke å høre en eneste positive ting som omhandler barn, og går rett til angrep på noen som tenker at de har et svar som er relevant for tråden. Anonymkode: 35ddf...9bf Når ts spør om tips fra folk som aldri har ønsket barn og som ikke har fått det heller, så er det ganske naturlig at det ikke er så populært at tråden må oversvømmes av foreldre som ikke klarer å dy seg. Tål at din mening som frelst forelder ikke alltid er velkommen. Det er akkurat det samme som om en forelder ønsker tips fra andre med barn, hva har barnløse i den tråden å gjøre? Blir ikke noe mindre aggressivitet fra foreldrene der. Handler om å kjenne sin plassi konteksten, noe du ikke gjør i dette tilfellet. Anonymkode: 9d4c5...4b8 14 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #113 Del Skrevet 29. november 2024 Syns det er ironisk at vi barnløse blir stemplet som de "aggressive", se på deres egne svar da herregud 😅 Vi må jo bli aggressive når vi hele tiden blir tråkket ned i søla, og nærmest spyttet på av foreldre. Vi prøver å dele våre tanker rundt hvorfor vi har valgt bort barn, deler statistikk, konsekvenser, kritisk tankegang og blir bare møtt med at vi lever meningsløse og tomme liv. Vi kommer til å dø alene, vi går i mot biologi, vi kommer til å angre, vi vet ikke hva vi snakker om før vi har fått barn... Jeg er så lei av å måtte forsvare et valg som på ingen måte påvirker noen andre, og tråder ment for oss blir alltid tatt over av foreldre. Anonymkode: 222bc...a8f 18 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 29. november 2024 #114 Del Skrevet 29. november 2024 (endret) Det er en del foreldre jeg tviler på at har gjort det beste valget for seg selv som alltid kommer springende inn i slike tråder som dette Har en det fint med sitt eget valg med å få barn og står støtt i det blir en selvfølgelig ikke så provosert som mange foreldre blir bare de ser en tråd om barnfrihet. Er en derimot sjalu og litt misunnelig over å se andre gjøre andre selvstendige valg for sitt eget liv som innebærer langt mer frihet og større rom for egen helse, fritid, økonomi, søvn, egentid, vennskap, øvrig familie, parforhold, karriere osv vil jeg helst tro at det skaper litt rabies infiserte tastefingre hver gang temaet kommer opp. Skriver barnfrie en kommentar i en tråd om foreldreskap oppfører mange foreldre seg som at de eier kg. Her skal ingen barnfrie inn i deres tråder for å skrive noe som helst på deres underforum kalt barn og familie. Det er bare foreldre som skal kapre alle tråder (uansett hvor de måtte bli opprettet). Det er litt eiersykt å diskutere om hvor tråder om barnfrihet skal plasseres. Og det verste er at det spiller ingen trille hvor de opprettes heller, mange foreldre klarer likevel ikke å holde de rabies infiserte tastefingre for seg selv men må inn for å skrive noe om at lyset ble slått på i det fostervannet gjekk og ut kom meningen med livet for hele menneskeheten, amen og halleluja og ingen bryr seg om det i det hele tatt av oss barnfrie! Flott at du personlig har født meningen med ditt liv, men vennligst ikke bland mitt (eller andre sine) liv inn i det greiene der. Det burde jo ikke være så vanskelig å respektere at vi barnfrie ønsker å diskutere oss i mellom, utveksle erfaringerer, fordommer vi møter, hvordan vi møter de, sårbarheter og ha et felleskap. Ikke din kropp, ikke ditt valg, ikke din business. Barnfrie må få lov å si at vi er glade for at ikke hele desember må gå til dugnader og skoleavslutninger uten at foreldre klikker med fråden rundt kjæften fordi vi har fornærmet deres valg. For vi har ikke det! Vi gir uttrykk for takknemlighet med hva vi har valgt vekk i vårt liv, det har ingenting med ditt liv (du som er forelder) å gjøre, det er ikke en personlig fornærmelse mot deg. Du er sikkert fornøyd du med å tilbringe tiden din slik (bortsett fra at det er ekstremt mye klaging og negativitet av foreldre selv for at de må være med på slike ting i andre tråder). Vær glad for at du er forelder (om du er glad for det da,) men ingen foreldre trenger å spre noe foreldre religion på mennesker som tydelig i overskriften ikke ønsker påtvunget den type fanatisk respektløshet Det burde ikke være så vanskelig å skjønne at ditt valg med å bli forelder var kanskje rett for deg, men er helt feil for andre og det er to vidt forskjellige ting. Det er ingen barnfrie som hevder at det å ikke få barn er rett for alle mennesker, men det er ekstremt mye arroganse andre veien. Hvis det er en bivirkning av å få barn, at en blir så arrogant, respektløst og kvalm i oppførselen som en god del foreldre (i hver eneste tråd om barnfrihet er det en håndfull og to av disse ) blir så sier jeg at salig er jeg glad for at jeg aldri skal ha barn. Noe god reklame gjør ikke disse foreldrene for videre barneproduksjon nei. Endret 30. november 2024 av skreppamedleppa 13 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #115 Del Skrevet 29. november 2024 Folk som får barn er idioter. Enkelt og greit. Anonymkode: 8c723...72c 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #116 Del Skrevet 29. november 2024 skreppamedleppa skrev (7 minutter siden): Det er litt eiersykt å diskutere om hvor tråder om barnfrihet skal plasseres. Og det verste er at det spiller ingen trille hvor de opprettes heller, mange foreldre klarer likevel ikke å holde de rabies infiserte tastefingre for seg selv men må inn for å skrive noe om at lyset ble slått på i det fostervannet gjekk og ut kom meningen med livet for hele menneskeheten, amen og halleluja og ingen bryr seg om det i det hele tatt av oss barnfrie! Du er som alltid en fantastisk talsperson for oss barnfrie. 😁 Anonymkode: a4d49...3a7 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tøydokka Skrevet 29. november 2024 #117 Del Skrevet 29. november 2024 Jeg er 43, har aldri hatt noe stort ønske om barn. Og det har ikke endret seg. Jeg har et fritt og godt liv med få forpliktelser og minimalt med bekymringer. Jeg tenker at man bør ha veldig stort ønske om barn om man skal gå i gang med prøving. Alle barn fortjener å være veldig sterkt ønsket. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #118 Del Skrevet 30. november 2024 Det er en del mennesker som bare veit at de ikke skal ha barn, og all ære til dem og den kampen de må ta mot den norske konformiteten (gudene skal vite jeg sjøl var der når jeg bikka tredve og folk rundt meg begynte å ymte frampå om "savner du ikke..."). Men sånn som du skriver, så er ikke det de vibbene jeg får fra dere - det virker meir som at dere har det bra, og ikke veit hvem som har rett - folka som påstår at barn er meininga med livet, og folka som jamrer over hvor jævlig barnefamiliene har det. Jeg var der, bare som enslig. Savna aldri barn, likte ikke unger noe særlig, var midt i tredveåra og hadde et finfint liv som jeg ikke følte for å forandre noe større. Barn var rett og slett noe jeg aldri hadde tatt noe større stilling til før jeg visste at det var nå eller aldri. Det som ikke slapp meg var tanken om at viss jeg ikke fikk barn, så var det sånn livet skulle være fra nå av, og det eneste jeg hadde å se fram til i familien var begravelser. Det var ikke sånn at jeg hadde noe imot tanken på å ha et barn i livet, og som en telenovela så klokt sa: Frykt ikke forandring, frykt stillstanden. Så jeg bestemte meg for å prøve, med all mangel på garanterte resultat som følger med assistert befruktning, og foreløpig har det vært overraskende mye moro med tanke på at jeg levde 35+ år som hun som til nød kunne holde en baby om du insisterte og som aldri hadde skifta ei bleie i sitt liv. Jeg trur ikke jeg hadde angra på å leve uten barn. Men jeg angrer absolutt ikke på barnet, heller. (og om dere skulle få barn en gang, så ha i alle fall i bakhodet at det er hva dere gjør det til. Man er ikke en dårlig forelder om ungen får nugatti på skiva og man må ikke melde poden på tre forskjellige aktiviteter) Anonymkode: bd872...c13 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eureka! Skrevet 30. november 2024 #119 Del Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): La meg gjette. Du er ikke en som aldri har ønsket deg barn og heller aldri fikk dem? Anonymkode: a4d49...3a7 Du gjettet riktig, og du gjettet nok også at ikke kun barnløse over 45 ville svare på tråden din. Jeg forstår at du ønsker å høre om kvinner som har valgt å ikke få egne barn angrer når de er over alderen. Men tror du ikke det blir litt likedan den veien også?.. at ganske få vil innrømme det for seg selv om de angrer. Psykologien med selvbekreftelse slår inn, hvor man repeterer jevnlig alt man setter pris på ved å ikke ha barn, helt til man har overbevist seg selv om at man tok riktig valg. Sånn er det også for kvinner med barn. Det går absolutt likedan begge veier, og er derfor nærmest umulig å spørre folk om de angrer ang det å få barn eller ikke. For å ta valg i dine sko kan jo det å tenke på hva som sannsynligvis vil bringe mening i livet ditt i 40, 50 og 60-årene, være en innfallsvinkel i tenkningen. Jeg sier ikke at barn er det som gir mening i ditt liv. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #120 Del Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Forholder meg til at du kommer med avsporinger, noe du gjør. Nei du har nada å tilføre. Absolutt ingenting. Men jeg tror du tror det. Tror du at ts tenker "åja best jeg får barn for det er visst biologisk"? Og å tilegne meg følelser er hersketeknikker og stråmenn så spar deg den moralske glorien din, den er ikke verdt så mye, ikke når du ikke engang evner å respektere at du ikke svarer på det ts spør om, og hvorfor gjør du ikke det? Jo fordi du kan ikke. Det er mennesker som angrer på det å få barn også må du huske på. Ja alle valg vi tar kan vi potensielt angre på. Også det å få barn. "Trenger å høre"😅🤣🤣 Nå tror jeg du tar denne foreldrerollen din litt vel langt. Skal du sende meg på rommet også om jeg ikle lytter og hører etter? Jeg har gjort mitt valg og det er det beste valget i mitt liv: et liv uten barn, og sorry altså men jeg tror langt flere trenger å høre at det er helt fantastisk. Anonymkode: 43949...415 Så det vil si at TS etterspurte et ekkokammer? Anonymkode: 67088...081 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå