Gå til innhold

Bartender-kjæreste ute langt på natt tross avtale

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han jeg er sammen med er bartender, og vi er nokså seriøse. Har nøkler hos hverandre. I dag snakket vi om at han skal låse seg inn til meg etter jobb, jeg skulle bare legge meg når det passet meg, men slik at vi hadde hele morgen sammen. Ironisk nok får jeg ikke sove. Ser på snapstoryen hans at han har dratt på byen med kollegaer.... Ville dere akseptert dette? Føler jo litt den fine morgen vi snakket om, blir borte når han skal være ute så mye lenger enn om han hadde dratt kl 01.30, da han var ferdig på jobb...

Anonymkode: d82a8...8b4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bartender yrket er lite kompatibelt med vanlige arbeidstider/skole/studier. At han er ferdig 01.30 er jo luksus, jeg jobbet som oftest fra 16:00 - 04:00-05:00, da var det å prøve å trykke i seg noe mat, så dra hjem å sove. Å dra på byen når man er ferdig tidlig er nok ikke så uvanlig, men det er jo dust når dere har en avtale da. Etter å ha stått i høy musikk og sett drita folk i tolv timer, så var ikke jeg spesielt gira på å gå ut å feste selv, men folk er forskjellige.

Skrevet

Spørsmålet her er vel om dette skjer ofte? Om det skjer to-tre ganger i halvåret syns jeg det bør være greit, men om det er hver gang etter jobb, så blir det jo et problem. 

Anonymkode: ea68a...4ed

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Han jeg er sammen med er bartender, og vi er nokså seriøse. Har nøkler hos hverandre. I dag snakket vi om at han skal låse seg inn til meg etter jobb, jeg skulle bare legge meg når det passet meg, men slik at vi hadde hele morgen sammen. Ironisk nok får jeg ikke sove. Ser på snapstoryen hans at han har dratt på byen med kollegaer.... Ville dere akseptert dette? Føler jo litt den fine morgen vi snakket om, blir borte når han skal være ute så mye lenger enn om han hadde dratt kl 01.30, da han var ferdig på jobb...

Her tror jeg det er viktig å få litt mer informasjon om avtalen. 

Var det en avtale om at han skulle komme rett hjem etter jobb? Snakket han noe om når han skulle komme hjem? Eller antok du at han ville komme hjem etter jobb fordi du tenkte at han ville det, siden du var hos han?  For avtalen var at dere skulle tilbringe tid sammen om morgen slik jeg forstår det og ikke at han skulle komme rett hjem etter jobb? 

Uansett så skjønner jeg veldig godt at du er skuffa over at han ikke gjorde det, om han hadde sagt det eller ikke.  Fordi det finnes svært få ting som er verre enn å ligge å vente på at noen som man er glad i skal komme "hjem" og så kommer de ikke. 

Jeg har vært i samme situasjon og det forholdet røk ikke fordi han hadde behov for å være ute etter jobb (han var kokk) men fordi han ikke gav beskjed om at han dro ut etter jobb eller han gav beskjed når det var såpass sent at jeg ikke kunne joine han og de andre. Tydelig at han hadde behov for å være vekke fra meg og ikke sammen med meg, uansett hvor lite vi så hverandre fysisk. 

Det som er veldig viktig nå er hvordan han er i dag tidlig. Vil dere ha en morgen sammen eller vil han ligge sliten og ikke være noe hyggelig selskap....? 

For hvis det skjer så hadde jeg pakket sakene mine og dratt.

Forklart han at du har null problem med at han har det yrket han har eller de behovene han har for å være lengre ute og komme seg litt vekk etter en dag på jobb, men han må slutte å late som om han har lyst til å prioritere tid sammen, og lage en avtale om at dere skal tilbringe tid sammen på morgenen når det ikke er noe han klarer å levere på. 

og så tenker jeg at du bør gjøre som jeg gjorde da, å tenke nøye gjennom hvordan liv du ønsker å leve og hva du ønsker å bruke tiden din på, alene og sammen med en kjæreste.  ❤️

Endret av Nettinettet
  • Liker 1
Skrevet

Bare for å sove og våkne sammen, da hadde jeg hatt forståelse for at han heller koste seg med venner utover kvelden. Men ville jo forventet en melding om at han ikke kom likevel. 

Uansett leser jeg ingen avtale av HI. Kun "snakket sammen". 

Anonymkode: 147db...290

• Liker 2
Skrevet

Akseptere... Det er ikke et ord jeg bruker på den måten. Føler ikke det er snakk om å ikke akseptere eller akseptere. Du må finne ut hva du kan leve med og hva som passer for deg. Passer ikke hans livsstil for deg, så kan du avslutte forholdet. 

Anonymkode: 829e8...d2e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Høres ut som en "avtale" som ble inngått under press.

Anonymkode: a4d53...fcd

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Dere må lage tydeligere avtaler. Snakket dere om hva dere skulle gjøre sammen dagen etter? Eller lovte han å komme rett etter jobb?

Det er ingenting å være sur for hvis han ikke har problemer med å stå opp omtrent den tiden som er vanlig for dere, uten å være fyllesyk. Hvis han sover mye lengre enn vanlig, er sur, fyllesyk eller altfor sliten kan du være skuffet. Og vurdere om dette er noe du vil leve med eller ikke.

Anonymkode: a0b50...803

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...