Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, klarer ikke helt å finne ut av om jeg burde kontakte lege eller om dette er helt normalt og jeg bare er litt for bekymret. Så lurer på om noen har opplevd det samme.

Beklager på forhånd for detaljene, men tenker de er relevante.

Jeg fødte for nesten 3måneder siden, og etter ca.6 uker virket det som at mensen hadde kommet tilbake. Renselsen hadde gitt seg og jeg hadde ikke blødd på rundt 2uker, så kom da denne nye blødningen som varte i 1uke. For noen dager siden, som da var rundt 11uker etter fødsel merker jeg litt blod i utfloden, og tenker at da var det mensen jeg var så uheldig med å få tilbake med en gang som kom for 4uker siden. Men denne blødningen varte bare i et halvt døgn, fylte ikke engang et bind. Altså blødningen tok seg opp slik at det kunne se ut som det kom reint blod ut litt senere på dagen, men etter et par timer igjen var det tilbake til kun litt blod i utfloden. Og neste dag var det null spor etter noen blødning, der har nå gått noen dager og har ikke sett tegn på at det kommer noe mer blod.

Til info så var det flere dager siden jeg hadde hatt samleie før denne en dags blødningen oppstod.

Har noen opplevd dette, eller har peiling på hva det kan være? Burde jeg kontakte lege? Har aldri hatt en slik type blødning før.

Anonymkode: 0c823...ec5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan jo være mensen som er kommer. Ammer du?

Anonymkode: 1a71d...2ef

Skrevet

Mensen kan oppføre seg fryktelig rart og utstabilt etter fødsel

Anonymkode: 917da...c93

Skrevet

Ja, jeg hadde snakket med legen min. Greit å få sjekka at livmor og alt har helet som det skal. Mest sannsynlig er det bare kroppen som hakker litt og prøver å reboote syklus. Om du fullammer, delammer eller gir MME har selvsagt mye å si. For min del stoppet amming syklus helt i 7 mnd, men for søsteren min var syklus tilbake etter 3 mnd til tross for fullamming. Så her er det store variasjoner! Men uregelmessige blødninger tar alltid jeg på alvor. 

Anonymkode: 4389a...7cd

Skrevet

Jeg fullammet i 6 mnd og fikk tilbake mens 6 uker etter fødsel med begge mine to. Den var regelmessig, men varierte i styrke. 

Anonymkode: f9cb1...7ce

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei, klarer ikke helt å finne ut av om jeg burde kontakte lege eller om dette er helt normalt og jeg bare er litt for bekymret. Så lurer på om noen har opplevd det samme.

Beklager på forhånd for detaljene, men tenker de er relevante.

Jeg fødte for nesten 3måneder siden, og etter ca.6 uker virket det som at mensen hadde kommet tilbake. Renselsen hadde gitt seg og jeg hadde ikke blødd på rundt 2uker, så kom da denne nye blødningen som varte i 1uke. For noen dager siden, som da var rundt 11uker etter fødsel merker jeg litt blod i utfloden, og tenker at da var det mensen jeg var så uheldig med å få tilbake med en gang som kom for 4uker siden. Men denne blødningen varte bare i et halvt døgn, fylte ikke engang et bind. Altså blødningen tok seg opp slik at det kunne se ut som det kom reint blod ut litt senere på dagen, men etter et par timer igjen var det tilbake til kun litt blod i utfloden. Og neste dag var det null spor etter noen blødning, der har nå gått noen dager og har ikke sett tegn på at det kommer noe mer blod.

Til info så var det flere dager siden jeg hadde hatt samleie før denne en dags blødningen oppstod.

Har noen opplevd dette, eller har peiling på hva det kan være? Burde jeg kontakte lege? Har aldri hatt en slik type blødning før.

Tegningsblødning og gravid igjen?

Anonymkode: 803c4...5b5

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det kan jo være mensen som er kommer. Ammer du?

Anonymkode: 1a71d...2ef

Ja, fullammer. Med førstemann kom ikke mens tilbake før etter 8mnd, fullammet da også.

TS

Spoiler

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Tegningsblødning og gravid igjen?

Anonymkode: 803c4...5b5

Håper ikke det, har brukt prevensjon ved samleie, men det er jo aldri 100% sikkert. Kanskje jeg må ta en test...

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...