Gå til innhold

Kan man utsette permisjon med sykemelding? Eller må permisjon tas sammenhengende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal opereres i desember og blir sykmeldt allefall én mnd. Jeg har rett på sykepenger. Mannen har allerede masse fri i desember (planlagt ferie, avsp., helligdager og fri romjul etc). Har i tillegg foreldre som vil hjelpe til de dagene han må jobbe. Er det mulig å ta et opphold i permisjonen (at ingen av oss har perm) de ukene jeg får sykepenger, og så fortsette permisjonen etterpå? Eller er det slik at far MÅ ta ut permisjon dersom jeg pauser min? Hadde vært greit å slippe og styre med overføring av permisjon og alt det der.. Kan man bare stoppe perm for en periode og så gjenoppta opprinnelig plan etterpå? 

Anonymkode: 54c2c...34d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig, må bare brukes innen 3 år.

Anonymkode: b5f8d...5a1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg skal opereres i desember og blir sykmeldt allefall én mnd. Jeg har rett på sykepenger. Mannen har allerede masse fri i desember (planlagt ferie, avsp., helligdager og fri romjul etc). Har i tillegg foreldre som vil hjelpe til de dagene han må jobbe. Er det mulig å ta et opphold i permisjonen (at ingen av oss har perm) de ukene jeg får sykepenger, og så fortsette permisjonen etterpå? Eller er det slik at far MÅ ta ut permisjon dersom jeg pauser min? Hadde vært greit å slippe og styre med overføring av permisjon og alt det der.. Kan man bare stoppe perm for en periode og så gjenoppta opprinnelig plan etterpå? 

Far må bare ta din permisjon i de ukene som er forbeholdt mor, som er 6 uker etter fødsel 

Anonymkode: 3f025...148

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Far må bare ta din permisjon i de ukene som er forbeholdt mor, som er 6 uker etter fødsel 

Anonymkode: 3f025...148

Er ferdig med de, driver på med fellesperioden nå :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...