Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2006 #1 Skrevet 1. mars 2006 Jeg tenkte jeg skulle lage tofarget gele i porsjonsglass. Er det da best å først lage en farge, fylle halvveis i glassene, og la den stivne helt, før jeg heller oppi farge nummer to? Hvilken temperatur bør i så fall nr to være for best resultat? På forhånd takk for svar!
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2006 #2 Skrevet 1. mars 2006 Første laget må være helt stivnet før du heller i neste farge. Denne bør forøvrig være nesten kald, slik at den ikke smelter den første fargen. Det er ikke vanskelig, tar bare tid. Lykke til.
Gjest Gjesta Skrevet 1. mars 2006 #3 Skrevet 1. mars 2006 Og hvis du fex bruker plastglass, og setter dem i en skål eller noe, litt på skeiva, så får du et kult mønster Og skal det brukes til barneselskap, er den kult å stikke non-stop og seigmenn i
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2006 #4 Skrevet 1. mars 2006 ha litt frukt mellom lagene, banan, jordbær, eple, pære osv, husk at kiwi og ananas gjør at geleen ikke stivner.
Leanne Skrevet 1. mars 2006 #5 Skrevet 1. mars 2006 Evelina: Smelter ikke non-stop når du heller over den andre gelen da?
Grooo Skrevet 1. mars 2006 #6 Skrevet 1. mars 2006 Skal du ha i seigmenn eller andre slike ting bør du også vente til geleen er ganske så kald, ellers "smelter" de og flyter utover. Får ekkel konsistens og ser ikke pent ut..
Gjest LoisLane Skrevet 2. mars 2006 #7 Skrevet 2. mars 2006 Skal du ha i seigmenn eller andre slike ting bør du også vente til geleen er ganske så kald, ellers "smelter" de og flyter utover. Får ekkel konsistens og ser ikke pent ut.. ← Har du lært dette i livets harde skole, Grooo?
Gjest Gjesta Skrevet 2. mars 2006 #8 Skrevet 2. mars 2006 Evelina: Smelter ikke non-stop når du heller over den andre gelen da? ← Nei, det smelter ikke, gelè nummer to skal være flytende men helt kald når du heller den over
ashera Skrevet 3. mars 2006 #9 Skrevet 3. mars 2006 Da guttene var mindre og i verste Sabeltannperioden, laget jeg tolags sjørøvergele i plastglass med vingummifisker og -mynter mellom lagene - og piratflagg på toppen. Populært!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå