Champagnepiken Skrevet 1. mars 2006 #1 Skrevet 1. mars 2006 Jeg er så irritert på neglene mine for tida. Særlig tommelneglene... Prøver å stelle dem, file dem og holde dem pene. Men jeg klarer altså å få sånne "rifter" litt nede på kanten til stadighet. Og når neglen vokser litt ut, henger de seg opp i alt mulig, og jeg ender med å klippe dem vekk. Jeg vil jo ha pene tommelnegler også... Gode tips, anyone? Har forresten prøvd med neglelim noen ganger, men synes ikke det funker.
Gjest Jalileh Skrevet 1. mars 2006 #2 Skrevet 1. mars 2006 Har du prøvd solar oil? Den skal vissnok være kjempe bra for styrking av negler.
Gjest Cuddly Skrevet 1. mars 2006 #3 Skrevet 1. mars 2006 Tro det eller ei; det eneste som VIRKELIG hjelper meg er og ta tran hver dag!
Gjest Jalileh Skrevet 1. mars 2006 #4 Skrevet 1. mars 2006 Tro det eller ei; det eneste som VIRKELIG hjelper meg er og ta tran hver dag! ← Tviler ikke. Tran er og forblir bra.
Champagnepiken Skrevet 1. mars 2006 Forfatter #5 Skrevet 1. mars 2006 Har du prøvd solar oil? Den skal vissnok være kjempe bra for styrking av negler. ← Jepp, bruker den daglig. Eller, et par ganger om dagen. Og den har hjulpet på styrken på neglene - altså at de ikke brekker så lett. Men disse revnene/riftene langt nede på neglen, der gjør det (foreløpig) ingen forskjell.
Gjest Jalileh Skrevet 1. mars 2006 #6 Skrevet 1. mars 2006 Hmm... Har du spurt på parfymeri da? Om de har noe for disse riftene? :klø:
Gjest Gjesta Skrevet 1. mars 2006 #7 Skrevet 1. mars 2006 Prøv å vask hendene i dusjolje, og smør dem HVER GANG du har vasket deg. I kulda blir hender og negler tørre, og da skal det mindre til før de sprekker. Rådet med tran var også godt.
Champagnepiken Skrevet 1. mars 2006 Forfatter #8 Skrevet 1. mars 2006 Takk for tipsene. Men er det noen som kan forklare meg hvorfor akkurat tommelfingerneglene skal være så innmari utsatt for dette?
Gjest gjest1 Skrevet 1. mars 2006 #9 Skrevet 1. mars 2006 Mine sprekker også, uavhengig av årstid. Jeg har hørt mange råd før at det er viktig å ta vitaminer, men akkurat nå husker jeg ikke hvilken det var...
Gjest Elfrida Skrevet 1. mars 2006 #10 Skrevet 1. mars 2006 Jeg har en pekefingernegl som stadig sprekker, på akkurat samme sted. Det skjer mest nå om vinteren, og jeg spiser fet fisk flere ganger i uka. Jeg spurte en neglepleier (heter det det?) om det en gang, og hun sa at noen har sånne. Hun anbefalte å holde neglen på den fingeren så rett avklippet som mulig, og ikke file den. Så jeg klipper rett av, lager en øørliten avrunding på endene for at jeg ikke skal henge meg borti ting, og det hjelper. Men midtvinters går det galt allikevel. Og hvis du filer så skal du i hvert fall ikke file hver vei, bare en retning. Sa damen.
Ez Flow Skrevet 2. mars 2006 #11 Skrevet 2. mars 2006 Mange velger å legge på en neglforsterkning, gjerne lys rosa akryl for å unngå dette problemet. Det heter negldesigner
Champagnepiken Skrevet 2. mars 2006 Forfatter #12 Skrevet 2. mars 2006 Mange velger å legge på en neglforsterkning, gjerne lys rosa akryl for å unngå dette problemet. ← Har vurdert å få støpt neglene. Men innbiller meg at det sliter sånn på neglen under? En forsterkning, er det det det høres ut som? (Jøss, der klarte jeg TRE "det" etter hverandre... ) Altså en forsterkning av ens egen negl som ikke sliter på neglen?
Ez Flow Skrevet 2. mars 2006 #13 Skrevet 2. mars 2006 (endret) Om du lar neglen din være ifred og ikke pirker på den, er ikke slitasjen noe å snakke om. Slitasjeskader oppstår oftest når folk blir utålmodige og tar saken i egne hender og brekker og bøyer og pirker på neglene, eller tvinger de av fordi de ikke vet hvordan de skal fjerne dem. Støpen skal fjernes med aceton. Det krever etterfyll ca hver tredje uke (alt etter hvor fort neglen din vokser), så det er jo litt jobb og koster litt penger, men det kan spare deg for irritasjon. Neglen din vil forbli i lik lengde som du har fra naturens side (om du ikke ønsker den lengre, selvsagt), det legges på et tynt lag lys rosa acryl oppå for et naturlig resultat. Altså brukes det ingen tipper, og du beholder din naturlige negl, kun med et forsterkende lag oppå. Endret 2. mars 2006 av Ez Flow
Champagnepiken Skrevet 2. mars 2006 Forfatter #14 Skrevet 2. mars 2006 Om du lar neglen din være ifred og ikke pirker på den, er ikke slitasjen noe å snakke om. Slitasjeskader oppstår oftest når folk blir utålmodige og tar saken i egne hender og brekker og bøyer og pirker på neglene, eller tvinger de av fordi de ikke vet hvordan de skal fjerne dem. Støpen skal fjernes med aceton. Det krever etterfyll ca hver tredje uke (alt etter hvor fort neglen din vokser), så det er jo litt jobb og koster litt penger, men det kan spare deg for irritasjon. Neglen din vil forbli i lik lengde som du har fra naturens side (om du ikke ønsker den lengre, selvsagt), det legges på et tynt lag lys rosa acryl oppå for et naturlig resultat. Altså brukes det ingen tipper, og du beholder din naturlige negl, kun med et forsterkende lag oppå. ← Tusen takk for gode tips. Kanskje jeg burde tusle til en neglesalong...
Ez Flow Skrevet 2. mars 2006 #15 Skrevet 2. mars 2006 Bare hyggelig, håper du finner en løsning som fungerer for deg
Gjest Donna Skrevet 18. mars 2006 #16 Skrevet 18. mars 2006 Jeg går jevnlig til neglesalong og steller negler og hender - det er rett og slett deilig. Der etterfyller og steller jeg neglene, i tillegg masserer og smører hun hendene mine ... Dette er en luksus jeg unner meg med den største glede Det å ha velstelte og pene henger og negler er viktig for meg - og det første jeg legger merke til på andre.
Krista83 Skrevet 18. mars 2006 #17 Skrevet 18. mars 2006 Noen lenger oppe i tråden som snakket om at vitaminer var bra. B-vitamin er bra for hår og negler..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå