Anonymjente1997 Skrevet 2 timer siden #1 Del Skrevet 2 timer siden Hei, Jeg brukte 3 egenmeldingsdager med mild forkjølelse, bare for å sove og lade batteriene før jeg møter veggen. Jeg sa til sjefen at jeg trodde det var influensa. Er det innenfor? Vi fikk 2 barn på under 1 år (nr. 2 var ikke planlagt). Eldste er nå 2 og minste er 1. Barna har ikke vært hjemme fra barnehagen en eneste dag siden barnehagestart i august. Heller ikke jeg fra jobben. Den siste ukene har jeg vært så utrolig utslitt. Vi har ikke familie i nærheten og barna har hatt en vanskelig periode med soving. Derav har det blitt lite søvn, løping til og fra jobb (mye stress på jobb for tiden), og full aktiviserende hjemme på dagtid. Vi gir ikke barna skjerm noe som krever mye aktivisering. Med en vanskelig leggeperiode har alltid en av barna vært våken til 22-23 før de sovner. Da blir jeg også sen i seng. De sover forresten ikke for mye på dagen, de har bare slitt med å roe ned. jeg har nå vært hjemme og sovet 3-4 timer på dagtid og bare slappet av! Er det flere som har gjort noe slikt? Jeg har egentlig dårlig samvittighet, men jeg føler meg allerede som et nytt menneske. 2 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #2 Del Skrevet 2 timer siden Forstår du har vært sliten. Har ikke flere barn enn ett, allikevel er jeg på felgen sliten. Pusher og pusher, men så svikter kropp og immunforsvar gang på gang med sykdommer på sykdommer. Tror det er viktig å kjenne på hva som holder i lengden. Du har jo tatt valget allerede og gjort det du mente du trengte, så står du ved valget ditt. Ikke gruble mer på det Anonymkode: d6b9f...d10 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Del Skrevet 2 timer siden HELT innafor. Jeg har ganske lav terskel for å ta egenmelding og har generelt dårlig arbeidsmoral, men jeg gjør oppgavene mine veldig bra og får masse positiv feedback på jobb. Flere har sagt at jeg er den som får mest gjort av alle på jobb, mens i realiteten skulker jeg kanskje 10-20% av arbeidstimene mine. Jeg trenger den hvilen for å gjøre oppgavene mine bra. Anonymkode: 4f871...839 8 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Del Skrevet 2 timer siden Etter 25 år i arbeidslivet i et svært krevende yrke (som jeg jo har valgt selv) driter jeg langt i grunnene mine for egenmelding. Trenger jeg å lade så gjør jeg det. Jeg har ikke spesielt høyt sykefravær totalt sett og tror jeg har en OK arbeidsmoral, men jeg ofrer ikke helsen min for jobben, nei. Og ps, arbeidsgiver har ikke krav på å vite grunnen til sykdommen din. Bare si du er syk neste gang. Anonymkode: f347c...ab4 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #5 Del Skrevet 2 timer siden Dette er nok grunnen til at kvinner har dobbelt så høyt sykefravær som menn. Jeg har alltid tenkt det at menn og kvinner burde jo bli syke omtrent like ofte? Så de 50 prosentene med ekstra sykefravær kommer nok fra falske egenmeldinger som dette. Interessant å være her inne og få det bekreftet. Anonymkode: f5f62...f20 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #6 Del Skrevet 1 time siden Ja, fullstendig innenfor. Ettersom du har litt dårlig samvittighet, tyder det på at du ha god arbeidsmoral ellers. Jeg vil sågar si at det er å ta ansvar for egen helse å gjøre som du har gjort. Jeg er selv leder og vil ha heller ha medarbeidere som yter maks på jobben og holder seg hjemme ved behov. Anonymkode: 6722d...f84 4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #7 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette er nok grunnen til at kvinner har dobbelt så høyt sykefravær som menn. Jeg har alltid tenkt det at menn og kvinner burde jo bli syke omtrent like ofte? Så de 50 prosentene med ekstra sykefravær kommer nok fra falske egenmeldinger som dette. Interessant å være her inne og få det bekreftet. Anonymkode: f5f62...f20 Du får ikke dette bekreftet ved å lese det fra 1 person. Dessuten er det mye bedre at ts tar noen dager med hvile, enn å møte veggen helt og bli totalt utbrent. Anonymkode: a2079...4d8 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #8 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette er nok grunnen til at kvinner har dobbelt så høyt sykefravær som menn. Jeg har alltid tenkt det at menn og kvinner burde jo bli syke omtrent like ofte? Så de 50 prosentene med ekstra sykefravær kommer nok fra falske egenmeldinger som dette. Interessant å være her inne og få det bekreftet. Anonymkode: f5f62...f20 Leser også konstant her inne at kvinner (fra deres egen munn) sier de skulker pga. grunner som at de ikke liker sjefen eller fordi arbeidsmiljøet ikke er like bra som det var for noen år siden. Egenmelding er noe vi kanskje burde avskaffe i Norge slik at man tvinges å oppføre seg som et voksent menneske på jobb. Kan du tenke deg en mann skulke fordi han ikke liker sjefen? 🤣 Anonymkode: 2d3d4...20f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #9 Del Skrevet 1 time siden Det kan godt være at du med de tre dagene reddet deg fra en utbrenthet, så bare ta de med litt bedre samvittighet enn du har nå. Anonymkode: 0493d...480 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #10 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Leser også konstant her inne at kvinner (fra deres egen munn) sier de skulker pga. grunner som at de ikke liker sjefen eller fordi arbeidsmiljøet ikke er like bra som det var for noen år siden. Egenmelding er noe vi kanskje burde avskaffe i Norge slik at man tvinges å oppføre seg som et voksent menneske på jobb. Kan du tenke deg en mann skulke fordi han ikke liker sjefen? 🤣 Anonymkode: 2d3d4...20f Men nå topper også menn selvmordsstatestikken. Menn går sjeldnere til lege. Dette er ikke gode ting. Det er viktig å ha en jobb man kan trives i og klare å stå i. Anonymkode: 0493d...480 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #11 Del Skrevet 1 time siden Anonymjente1997 skrev (35 minutter siden): Hei, Jeg brukte 3 egenmeldingsdager med mild forkjølelse, bare for å sove og lade batteriene før jeg møter veggen. Jeg sa til sjefen at jeg trodde det var influensa. Er det innenfor? Vi fikk 2 barn på under 1 år (nr. 2 var ikke planlagt). Eldste er nå 2 og minste er 1. Barna har ikke vært hjemme fra barnehagen en eneste dag siden barnehagestart i august. Heller ikke jeg fra jobben. Den siste ukene har jeg vært så utrolig utslitt. Vi har ikke familie i nærheten og barna har hatt en vanskelig periode med soving. Derav har det blitt lite søvn, løping til og fra jobb (mye stress på jobb for tiden), og full aktiviserende hjemme på dagtid. Vi gir ikke barna skjerm noe som krever mye aktivisering. Med en vanskelig leggeperiode har alltid en av barna vært våken til 22-23 før de sovner. Da blir jeg også sen i seng. De sover forresten ikke for mye på dagen, de har bare slitt med å roe ned. jeg har nå vært hjemme og sovet 3-4 timer på dagtid og bare slappet av! Er det flere som har gjort noe slikt? Jeg har egentlig dårlig samvittighet, men jeg føler meg allerede som et nytt menneske. Det heter ikke "egenmelding" uten grunn, du kan bruke de til hva du vil..! Anonymkode: 07356...d31 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #12 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Leser også konstant her inne at kvinner (fra deres egen munn) sier de skulker pga. grunner som at de ikke liker sjefen eller fordi arbeidsmiljøet ikke er like bra som det var for noen år siden. Egenmelding er noe vi kanskje burde avskaffe i Norge slik at man tvinges å oppføre seg som et voksent menneske på jobb. Kan du tenke deg en mann skulke fordi han ikke liker sjefen? 🤣 Anonymkode: 2d3d4...20f Dette er grunnen til at vi ikke ansatte kvinner i min forrige jobb. Det blir for mye rett og slett. Derfor de må jobbe i det offentlige ofte innen helse. Anonymkode: f5f62...f20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymjente1997 Skrevet 1 time siden Forfatter #13 Del Skrevet 1 time siden (endret) Tusen takk for alle svar! Jeg er enig med dere, og med bekreftelsen føler jeg tar det med litt bedre samvittighet. Man unngår aldri en negativ kommentar, men antar at denne personen enten ikke har barn eller gjør nok for barna eller konen hjemme. Endret 1 time siden av Anonymjente1997 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #14 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette er grunnen til at vi ikke ansatte kvinner i min forrige jobb. Det blir for mye rett og slett. Derfor de må jobbe i det offentlige ofte innen helse. Anonymkode: f5f62...f20 Kan jeg få spørre hvilke jobb eller bransje du referer til? Er dette menn som tjener nok slik at damen fikser alt hjemme eller? Anonymkode: 50cdd...d8f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #15 Del Skrevet 1 time siden Jeg synes ikke det er greit. Er gravid dame, har en toåring som ikke begynte å sove ordentlig på natta før for 2 mnd siden. Hadde aldri tatt en sånn egenmelding. Og det at dere ikke gir barna skjerm (kudos for det), og derfor sliter dere ut, er i alle fall ingen god grunn til å være for sliten til jobb. Anonymkode: 3674c...345 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #16 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Dette er nok grunnen til at kvinner har dobbelt så høyt sykefravær som menn. Jeg har alltid tenkt det at menn og kvinner burde jo bli syke omtrent like ofte? Så de 50 prosentene med ekstra sykefravær kommer nok fra falske egenmeldinger som dette. Interessant å være her inne og få det bekreftet. Anonymkode: f5f62...f20 Hvis alternativet blir en lengre sykemelding, tenker du det er bedre? Anonymkode: 12b82...c50 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #17 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Det heter ikke "egenmelding" uten grunn, du kan bruke de til hva du vil..! Anonymkode: 07356...d31 Nå vet ikke jeg om du var ironisk, men det er uansett folk som tenker som dette. For det kan du absolutt ikke. Om du ikke bruker egenmelding korrekt kan sjefen ta fra deg muligheten til å bruke egenmeldinger, det er veldig strenge regler på når man kan bruke det. Anonymkode: 2d3d4...20f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #18 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Dette er nok grunnen til at kvinner har dobbelt så høyt sykefravær som menn. Jeg har alltid tenkt det at menn og kvinner burde jo bli syke omtrent like ofte? Så de 50 prosentene med ekstra sykefravær kommer nok fra falske egenmeldinger som dette. Interessant å være her inne og få det bekreftet. Anonymkode: f5f62...f20 tIPPER DET ER FORDI KVINNEN OFTE TAR DET TREDJE SKIFTET DET, HELLER EN EGEN MELDING NÅ OG DA ENN VEGGEN, LOVER Anonymkode: 00d30...320 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #19 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Dette er grunnen til at vi ikke ansatte kvinner i min forrige jobb. Det blir for mye rett og slett. Derfor de må jobbe i det offentlige ofte innen helse. Anonymkode: f5f62...f20 For noe tull. Anonymkode: 12b82...c50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #20 Del Skrevet 1 time siden Dette er jo et klassisk eksempel på lojalitets konflikt, lojalitet til arbeidsgiver, til kunde/klient/pasient, til kollegaer, og til sist en selv. egenmeldinger har (nesten) ingen konsekvenser for lønn, eller pensjon, og jeg kan love at når du nærmer deg pensjonsalder angrer du på at du ikke tok flere! Anonymkode: 17769...420 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå