Gå til innhold

Jeg blir deprimert så fort det blir mørkt ute

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke en sånn typisk vinterdepresjon der man føler seg nedenfor hele vinteren. Jeg kan godt føle meg veldig glad, avslappet og fornøyd så lenge det er dagslys. Så fort dagslyset forsvinner og mørket inntar, da skrur humøret helt opp ned. Det er så ille at jeg ikke engang kan stole på tankene mine fordi de kan bli så mørke. Så dagen etterpå om formiddagen kan jeg ha tanker som er helt motsatte - altså optimistiske. 

Anonymkode: e680b...585

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også dagslyslampe, men jeg synes ikke den hjelper noe særlig.

- TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har også dagslyslampe, men jeg synes ikke den hjelper noe særlig.

- TS

Hvordan bruker du den? Og er det ordentlig lysterapi lampe? 

Anonymkode: 6047d...908

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MaggaBente

Dagslyslampe skal minimum ha 10.000 lux og sitte 30-60 minutter foran den for effekt.

Det beste tipset for å få det bedre i mørketiden er aktivitet. Kom deg ut når det er lyst og ha aktiviteter på ettermiddager. Mange bruker november på å pusse opp/ordne i hjemmet og det er et bra tidspunkt🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Jeg har ikke en sånn typisk vinterdepresjon der man føler seg nedenfor hele vinteren. Jeg kan godt føle meg veldig glad, avslappet og fornøyd så lenge det er dagslys. Så fort dagslyset forsvinner og mørket inntar, da skrur humøret helt opp ned. Det er så ille at jeg ikke engang kan stole på tankene mine fordi de kan bli så mørke. Så dagen etterpå om formiddagen kan jeg ha tanker som er helt motsatte - altså optimistiske. 

Jeg liker heller ikke merket på vinteren, men har begynt å være mer ute når det er mørkt.Gå en lang tur hver ettermiddag eller kveld om du har mulighet feks. Det hjelper på mørke tanker og energien. 

Anonymkode: 9769b...5d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...