Gå til innhold

Sosiale møter med barn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis dere hadde fått en felles invitasjon av en venn hvor alle i gruppen har barn og skal ta dem med på en aktivitet og du var den eneste uten,ville du dratt?

Jeg har egentlig ikke følt så mye på det da jeg bor i en annen by til vanlig og skjønner at folk med barn i samme aldersgruppe vil møtes med barna. Men skal besøke familie så har muligens tid til å dra, men jo mer jeg tenker på det jo mer malplassert tenker jeg at jeg ville vært..

Anonymkode: 5444d...20b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja. Med mindre aktiviteten var i sjangeren fornøyelsespark eller babysang.

Anonymkode: ba59d...b08

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an på aktiviteten.

Jeg gidder ikke betale dagskort i slalomløypa hvis alle de andre kun skal stå i barnebakken, eller kjøpe kinobilletter til filmer ala fantorangen/teletubbies.

Anonymkode: c693e...97e

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet tenker jeg ja. Hyggelig å bli invitert og bli med og møte venner selv om barna deres er med. Men kommer jo litt an på aktiviteten og barnas alder da, hadde ikke blitt med om det var en veldig typisk småbarnsaktivitet som voksne drar på kun for barnas del.

Anonymkode: 2742b...93c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville tenkt det var veldig hyggelig av dem å inkludere deg, og stilt opp for både å være litt med venninnene og for å hilse på barna deres.

Litt for ofte glemmer en å invitere den ene barnløse venninnen, når de fleste i gjengen har fått barn og en automatisk bare går ut fra at de ikke er interessert.

Også ville jeg husket på at akkurat nå er barna det viktigste som skjer i mine venninners liv, og en vil jo dele det viktige i livet til vennene sine? :)

Anonymkode: ef96b...885

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Jeg var den siste i både slekten og blant vennene mine som fikk barn, så jeg har vært i denne situasjonen noen ganger. 

Og ja, jeg har gått. Det er jo kjekt å være med vennene sine, selv om ungene deres er med? Da kan du til og med være til hjelp ved å være ekstra armer og øyne som passer på ungene. 

Om du ikke vil være med når ungene er der, blir det jo fort veldig begrensende hvor ofte dere får treffes. 

Anonymkode: 9a29b...7e7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei det hadde jeg nok ikke giddet, selv om jeg skjønner at man kanskje burde. Man får jo ikke snakket ordentlig med noen av dem heller. Og siden du bor i en annen by antar jeg at du ikke kjenner barna. 

Men kommer an på aktiviteten ja, hvis barna er store nok til å klare seg litt selv kan jeg like godt sitte på kafeen på Leos lekeland som et annet sted. 

Anonymkode: 74136...f01

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke barn, men flere av venninnene mine har, og jeg har vært med på flere treff med barna (og uten). Jeg tror jeg ville dratt hvis jeg var deg. Blir det kjedelig, kan du jo bare unnskylde deg gå litt tidligere hvis du også skal besøke familien din. 

Anonymkode: 42db3...202

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...