Gå til innhold

Fra Sertralin til Brintellix

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å bytte ut Sertralin da jeg har lagt på meg 10 kg av den. Legen foreslo Brintellix istedenfor, og at jeg kan trappe ned på den ene og opp på den andre i løpet av 3 dager. Er ikke det veldig raskt? Har brukt SSRI i mange år og er redd for å få heftige abstinenser med så rask skifte. 

Anonymkode: e4a0a...6ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får ikke abstinenser, men du vil kunne få noe ubehag når du trapper ned. Det vil du kunne få uansett. Men antagelig vil Brintellixen dempe dette ubehaget for deg og at det da er bedre å gjøre det litt fort enn å gå helt av den ene med bivirkninger når du slutter, kanskje få forverring av psykisk sykdom og så gå på den andre og få oppstartsbivirkninger. Dette kan jo da bli ukesvis med ubehag, mot kanskje 2 uker på denne måten legen har foreslått. 

Anonymkode: 33ced...0ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Du får ikke abstinenser, men du vil kunne få noe ubehag når du trapper ned. Det vil du kunne få uansett. Men antagelig vil Brintellixen dempe dette ubehaget for deg og at det da er bedre å gjøre det litt fort enn å gå helt av den ene med bivirkninger når du slutter, kanskje få forverring av psykisk sykdom og så gå på den andre og få oppstartsbivirkninger. Dette kan jo da bli ukesvis med ubehag, mot kanskje 2 uker på denne måten legen har foreslått. 

Anonymkode: 33ced...0ba

Ikke ts, men er det ikke vanlig med oppstartforveering av Brintellix?

til ts- bruker du for angst ellwr dep?

Anonymkode: dbd7f...588

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ikke ts, men er det ikke vanlig med oppstartforveering av Brintellix?

til ts- bruker du for angst ellwr dep?

Anonymkode: dbd7f...588

Jeg bruker for både angst og depresjon. 

Anonymkode: e4a0a...6ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...