Gjest gjest1 Skrevet 1. mars 2006 #1 Skrevet 1. mars 2006 Dette har jeg fundert over siden i fjor sommer! Katten til kameraten min tar aldri sats når den hopper, den bare svever gjennom luften! Jeg ser alltid for meg den har et usynlig tau med heliumsballonger bundet rundt seg og blir fraktet gjennom luften via disse. En kunne jo ønske det var sant, men.. Har kanskje sett den ta sats et par tre ganger, og det ser ikke mer normalt ut, den tar nemlig dobbel sats! Akkurat som når den har vært i lufta i et halvt sekund tar den sats igjen og fyker mye høyere! Dette virker sikkert som pølseven og skjømannsprøyt, men lurte på om noen andre har sånne bøse katter.
Gjest Binna Skrevet 1. mars 2006 #2 Skrevet 1. mars 2006 Hehe, jeg har en bikkje som er litt sånn (iforhold til de andre bikkjemne jeg kjenner). Hun har roet seg ned, men jeg husker godt helt5 i starten da jeg hadde henne. Jeg kunne stå rett vedsidna henne og vips sto hun på kjøkkenbenken..
Svart Katt Skrevet 1. mars 2006 #3 Skrevet 1. mars 2006 Nabokatten til foreldrene mine er sånn! Den er liten og nett og den kan være ti forskjellige plasser på ekstremt kort tid. Og den tar aldri spesielt god sats, men fy søren så høyt den flyr i lufta. Ellers så har jeg aldri sett en katt hoppe så høyt, raskt og langt som da den ene katten min var ute i snøværet for et år siden. Snø, det er nemlig kaldt og ekkelt det.
Gjest Varg-Menja Skrevet 5. mars 2006 #4 Skrevet 5. mars 2006 Er det ikke slik katter skal hoppe da? Rett opp fra stillestående/sittende, det gjør ihvertfall alle mine. Har aldri sett en katt som tar sats utover det at de spenner musklene idet de hopper.
Gjest gjest1 Skrevet 5. mars 2006 #5 Skrevet 5. mars 2006 Men se for deg katten står på alle 4 i vanlig katte-ståstilling. Denne katten hopper i denne stillingen, de pleier jo vanligvis å bøye bakbena og titte på stedet de skal til. Ikke dette beistet, nei!
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2006 #6 Skrevet 6. mars 2006 Min katt pleier å sette seg nesten ned på rumpa, se grundig på stedet hun skal til, rufse pelsen et par ganger (aner ikke hvordan jeg skal få forklart det bedre.. hun rynker liksom ryggskinnet litt rytmisk noen ganger), sier gjerne et lite mjau, og SÅ hopper hun. Ikkeno hastverk der i gården nei.
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2006 #7 Skrevet 6. mars 2006 Min katt pleier å sette seg nesten ned på rumpa, se grundig på stedet hun skal til, rufse pelsen et par ganger (aner ikke hvordan jeg skal få forklart det bedre.. hun rynker liksom ryggskinnet litt rytmisk noen ganger), sier gjerne et lite mjau, og SÅ hopper hun. Ikkeno hastverk der i gården nei. ← :grine2: Utrolig søtt!
Gjest Varg-Menja Skrevet 8. mars 2006 #8 Skrevet 8. mars 2006 Men se for deg katten står på alle 4 i vanlig katte-ståstilling. Denne katten hopper i denne stillingen, de pleier jo vanligvis å bøye bakbena og titte på stedet de skal til. Ikke dette beistet, nei! ← To av hunnkattene mine gjør sånn, når de er på "det" humøret... Hunden min hopper foresten også sånn, det ser enda sprøere ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå