AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Del Skrevet 4 timer siden Heisann. Merket litt drypping under vasken. Ser at røret som er koblet direkte på sluket er litt "løst". Er det bare å rense og fylle på med silikon? Bilde finner dere nederst i posten. La også ved bilde av noe silikon jeg fant, kan det brukes mon tro? Takker! Anonymkode: c86d6...b6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden Eh jeg ville ikke gjort det, ring noen som har peiling. Kan være du må ha nye pakninger osv. Anonymkode: 7280f...524 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Del Skrevet 2 timer siden Skift bunnventil og pakning. evt bare skift hele vannlåsen. Det så ikke ut i måneskinn. Anonymkode: a5d86...0b0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #4 Del Skrevet 1 time siden Det der så ikke optimalt ut nei... Ser ut som den har fått seg en smell og blitt skjev. I tillegg ser det ut til at noen har klint silikon på den tidligere? Det blir ikke vellykket om du tar silikon på dette slik det ser ut nå. Mellom bunnen av vaskekummen og bunnventilen ("plastkoppen" med avløpsrør midt på bildet) skal det sitte en stor gummipakning. Hvis du titter ned i sluket i vasken/servanten (altså ovenfra) vil du trolig se at det sitter en stjerneskrue. Jeg ville skrudd ut den slik at du får skilt bunnventilen fra vaskekummen, fjerne gugg og eventuell silikon andre har klint på, sjekket at den sorte pakningen er der og ikke skadet, forsøkt å skru det skikkelig sammen igjen slik at bunnventilen sitter riktig og stramt opp mot kummen. Hvis den gjør det men likevel lekker kan du som en midlertidig løsning forsøke å tette med silikonen som du har tatt bilde av. Den er helt grei til formålet. Lykke til, dette får du til. PS: Sett gjerne en bøtte under etterpå, i tilfelle det ikke er helt tett. Dette er avløpet, så du har rimelig god kontroll uansett. Anonymkode: a1b30...0eb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elta32 Skrevet 1 time siden #5 Del Skrevet 1 time siden 15 minutter siden, AnonymBruker said: Det der så ikke optimalt ut nei... Ser ut som den har fått seg en smell og blitt skjev. I tillegg ser det ut til at noen har klint silikon på den tidligere? Det blir ikke vellykket om du tar silikon på dette slik det ser ut nå. Mellom bunnen av vaskekummen og bunnventilen ("plastkoppen" med avløpsrør midt på bildet) skal det sitte en stor gummipakning. Hvis du titter ned i sluket i vasken/servanten (altså ovenfra) vil du trolig se at det sitter en stjerneskrue. Jeg ville skrudd ut den slik at du får skilt bunnventilen fra vaskekummen, fjerne gugg og eventuell silikon andre har klint på, sjekket at den sorte pakningen er der og ikke skadet, forsøkt å skru det skikkelig sammen igjen slik at bunnventilen sitter riktig og stramt opp mot kummen. Hvis den gjør det men likevel lekker kan du som en midlertidig løsning forsøke å tette med silikonen som du har tatt bilde av. Den er helt grei til formålet. Lykke til, dette får du til. PS: Sett gjerne en bøtte under etterpå, i tilfelle det ikke er helt tett. Dette er avløpet, så du har rimelig god kontroll uansett. Anonymkode: a1b30...0eb 37 minutter siden, AnonymBruker said: Skift bunnventil og pakning. evt bare skift hele vannlåsen. Det så ikke ut i måneskinn. Anonymkode: a5d86...0b0 Takker, skal prøve meg på dette! Er nok tidligere eier som har løst det i farta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå