AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:56 #1 Del Skrevet torsdag kl 16:56 Sønnen min er på vei inn i puberteten, og klager over at han mister mye hår. Er dette normalt? Jeg ser at det er ganske mye. Samtidig ser jeg også at han går fra veldig blond, til en mer «voksen» hårfarge. Er det sånn at «valpehåret» faller av og det kommer nytt? Eller bør jeg ta han med til legen for en sjekk? Han er ellers frisk og rask, spiser mye og er veldig aktiv. Normalvektig. Anonymkode: 86fa3...13d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:59 #2 Del Skrevet torsdag kl 16:59 Ta han med til legen. Hår er sårbart for gutter, kanskje det kan gjøres noe med. Anonymkode: 104f0...e5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:01 #3 Del Skrevet torsdag kl 17:01 Nei, ikke vanlig. Er faren hans skallet? Anonymkode: 53e55...b04 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:06 #4 Del Skrevet torsdag kl 17:06 Hvordan er kostholdet hans? Er det lenge siden han sjekket seg for vitaminer/mineraler? Typisk for hårtap er D og B, men sistnevnte skal man ikke ta dersom det ikke foreligger mangel, og vitamin D er viktig at han ikke tar mer enn anbefalt dose om vinteren. Anonymkode: 6f501...63f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenMånestråle Skrevet torsdag kl 17:07 #5 Del Skrevet torsdag kl 17:07 Min har ikke mistet noe hår, han har helst bare fått mer, men det varierer kanskje litt. Jeg hadde nok tatt en tur til legen, gutter kan jo og få mangler som gjør at man mister hår og noen mister og håret tidligere enn andre. Sønnen til en venninne begynte å miste håret når han var 17 og er helt skallet nå når han er 25. De fleste mennene i hans familie mister håret tidlig så litt forberedt var han men var gruelig tidlig. Han prøvde iallfall noe som han kunne smøre i hodebunnen som legen meinte hadde god effekt men det funket ikke for han men kanskje det kan være noe for din gutt. Uansett, ta en sjekk for å se om det er noe man kan gjøre noe med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:03 #6 Del Skrevet torsdag kl 18:03 Normalt er det ikke. Men det skjer for noen få. En klassekammerat begynte å få veldig store viker allerede på ungumsskolen, og en annen på VGS. Begge hadde shavet av seg alt som var igjen før de begynte på høyere utdanning. Anonymkode: 06862...5c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:01 #7 Del Skrevet torsdag kl 19:01 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, ikke vanlig. Er faren hans skallet? Anonymkode: 53e55...b04 Nei, god manke på begge sider av familien. Snakket litt med en venninne som er helsesykepleier nå, og hun sa det var normalt ifbm pubertet. Så tror ikke jeg skal krisemaksimere helt. Det er heller ikke sånn at vikene er blitt høyere. Mer at han røyter veldig på hele hodet. Han spiser sunt og variert. Men får ta en tur til legen om det vedvarer. Anonymkode: 86fa3...13d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå