Gå til innhold

Autist som vil høre sanger på slowmotion. Hvordan gjøre det på telefon?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er autistisk . Noe av det som roer ned hodet mitt og jeg elsker er å høre sanger på slowmotion (redusert hastighet). Det er gull!

men eneste måten jeg kan gjøre det på er på pcn med Windows media player , eller tiktok og velge 0,5 hastighet. Dette er plundrete og på tiltok får man ikke høre hele sangenene . Skulle gjerne hørt på slowmo sanger på gåtur for eksempel men finner ingen apper eller noe man kan bruke til å sakte end sanger. Er villig å betale , om bare noen vet om noe?

Anonymkode: bd08b...f74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Jeg er autistisk . Noe av det som roer ned hodet mitt og jeg elsker er å høre sanger på slowmotion (redusert hastighet). Det er gull!

men eneste måten jeg kan gjøre det på er på pcn med Windows media player , eller tiktok og velge 0,5 hastighet. Dette er plundrete og på tiltok får man ikke høre hele sangenene . Skulle gjerne hørt på slowmo sanger på gåtur for eksempel men finner ingen apper eller noe man kan bruke til å sakte end sanger. Er villig å betale , om bare noen vet om noe?

Jeg er for gammel til disse moderne appene og smarttelefonen og slikt, så kan ikke svare deg på det.

MEN, i gamle dager, da jeg var ung, så gjorde vi ting slik: (krever at du har tilgang til en datamaskin)

Steg 1 last ned sangene du vil ha (f.eks i mp3 format)

Steg 2 bruk Audacity (gratis) til å manipuler lyden på den måten du vil (Effect > Change Tempo f.eks)

Steg 3 lagre (export) den redigerte lydfilen

Steg 4 flytt den redigerte lydfilen til din lydavspiller (f.eks mobiltelefonen din)

Anonymkode: b2832...e9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På YouTube er det enkelt hvis musikken du liker er der. Bare still inn avspillingshastigheten der.

Anonymkode: 2a763...fdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

På YouTube er det enkelt hvis musikken du liker er der. Bare still inn avspillingshastigheten der.

Anonymkode: 2a763...fdd

Ja, dette. Du finner det meste av musikk på YT, og du kan innstille avspillingshastighet til 25%, 50% eller 75% redusert hastighet (og høyere enn normalt også).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde jeg var den eneste som drev med sånt. Mulig jeg også er autist, da. 

Selv hører jeg ganske ofte på denne her, i 50 prosent hastighet:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TBL12 skrev (4 minutter siden):

Spotify har fra 0,5 til 3,5 ganger hastighet

NRK appen har fra 0,8 til 2 ganger hastighet.

Jeg har ikke lyktes å finne det på Spotify . Har du er oppskrift snille deg ?

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har musikk lagret på telefonen så kan du bruke VLC Media Player til avspilling, den har innstillinger for å justere hastighet. VLC kan du forresten bruke på PC også.

Anonymkode: 2160c...c7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...