Xstrella Skrevet 12. mars #161 Del Skrevet 12. mars Mollebolle skrev (38 minutter siden): Vi har i hvert fall helt forskjellig oppfatning av Katarina. Ja, hun er høylytt, engasjert og har et stort konkurranseinstinkt, men hun er på ingen måte stygg mot noen av de andre. Heller ikke manipulerende. Synes hun er en likandes dame med godt humør. Og i motsetning til flere andre har hun noe mellom øra. Da har jeg misforstått hvem det var. Jeg mente Emma. 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mollebolle Skrevet 12. mars #162 Del Skrevet 12. mars Xstrella skrev (1 time siden): Da har jeg misforstått hvem det var. Jeg mente Emma. 😅 To helt forskjellig personer 🙈😂 Null stress. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ludovica- Skrevet 12. mars #163 Del Skrevet 12. mars Mollebolle skrev (8 timer siden): Vi har i hvert fall helt forskjellig oppfatning av Katarina. Ja, hun er høylytt, engasjert og har et stort konkurranseinstinkt, men hun er på ingen måte stygg mot noen av de andre. Heller ikke manipulerende. Synes hun er en likandes dame med godt humør. Og i motsetning til flere andre, har hun noe mellom øra. Jeg derimot oppfattet henne som ganske stygg mot andre og manipulerende. Kjente en ubehag gjennom skjermen av henne. Så folk opplever mennesker veldig ulikt. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 12. mars #164 Del Skrevet 12. mars Ludovica- skrev (6 timer siden): Jeg derimot oppfattet henne som ganske stygg mot andre og manipulerende. Kjente en ubehag gjennom skjermen av henne. Så folk opplever mennesker veldig ulikt. Hun er med på en konkurranse... Hun er litt 'mye', men oppfatter henne på ingen måte som stygg. Heller ivrig. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 13. mars #165 Del Skrevet 13. mars Lawyam skrev (9 timer siden): Hun er med på en konkurranse... Hun er litt 'mye', men oppfatter henne på ingen måte som stygg. Heller ivrig. Det er greit nok å være med på en konkurranse, men det er også lov å tenke på hvordan det man gjør påvirker andre. Jeg opplever også at Katarina er av typen som synes det er viktigere at hun vinner, enn at hun behandler folk rundt seg ordentlig. Hun rettferdiggjør egen oppførsel ved å skylde på at det er konkurranse. Det så man jo også i konkurransen der de skulle samle inn penger til ganske dårlige formål. Ola innså fort at dersom han gjorde en innsats i den konkurransen, så ville det påvirke hvordan folk ser på han som person og politiker. Og gjorde derfor ingenting for å få folk til å gi penger. Mens Katarina gikk helt motsatt vei. Hun gikk inn for å lyve og spille på folks følelser, og forsvarte at dette var helt greit, "For det er en konkurranse". Når konkurransen da er over, og de skal tilbake i sitt vanlige liv, så vil Ola ha etterlatt et inntrykk om at han er ærlig og pålitelig og kun jobber for saker han virkelig tror på. Mens Katarina har etterlatt et inntrykk om at hun lyver og manipulerer for å oppnå fordeler selv, også om det koster noe for andre. 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 13. mars #166 Del Skrevet 13. mars Enig i at Ola ga et godt inntrykk, men Katarina fortjener ikke hets og folk flest klarer å skille mellom tv og privatliv så Katarina skal nok klare seg godt fremover og beholder nok de vennene hun har og vel så det. 8 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 13. mars #167 Del Skrevet 13. mars Lawyam skrev (48 minutter siden): Enig i at Ola ga et godt inntrykk, men Katarina fortjener ikke hets og folk flest klarer å skille mellom tv og privatliv så Katarina skal nok klare seg godt fremover og beholder nok de vennene hun har og vel så det. Jeg har ikke sagt at Katarinas venner vil se annerledes på henne enn før. Jeg tipper at hennes nære venner kjenner henne som hun er, både med gode og dårlige sider. Jeg vet heller ikke hvordan Katarina er privat. Jeg kan kun uttale meg om hvordan hun fremstår gjennom sin deltakelse i et TV program. (Som det er helt frivillig å delta i.) Og for meg ga hun et inntrykk av at konkurranseinstinktet er sterkere enn de moralske verdiene. På den annen side sier det lite om hvordan hun fungerer i hverdagen, der det ikke er like mye konkurranse hele tiden. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babyface Skrevet 13. mars #168 Del Skrevet 13. mars Lawyam skrev (10 timer siden): Hun er med på en konkurranse... Hun er litt 'mye', men oppfatter henne på ingen måte som stygg. Heller ivrig. Jeg synes ikke hun er stygg med de andre. Men mer full av seg selv enn jeg synes er sjarmerende. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 13. mars #169 Del Skrevet 13. mars Susan Sto Helit skrev (6 timer siden): Det er greit nok å være med på en konkurranse, men det er også lov å tenke på hvordan det man gjør påvirker andre. Jeg opplever også at Katarina er av typen som synes det er viktigere at hun vinner, enn at hun behandler folk rundt seg ordentlig. Hun rettferdiggjør egen oppførsel ved å skylde på at det er konkurranse. Det så man jo også i konkurransen der de skulle samle inn penger til ganske dårlige formål. Ola innså fort at dersom han gjorde en innsats i den konkurransen, så ville det påvirke hvordan folk ser på han som person og politiker. Og gjorde derfor ingenting for å få folk til å gi penger. Mens Katarina gikk helt motsatt vei. Hun gikk inn for å lyve og spille på folks følelser, og forsvarte at dette var helt greit, "For det er en konkurranse". Når konkurransen da er over, og de skal tilbake i sitt vanlige liv, så vil Ola ha etterlatt et inntrykk om at han er ærlig og pålitelig og kun jobber for saker han virkelig tror på. Mens Katarina har etterlatt et inntrykk om at hun lyver og manipulerer for å oppnå fordeler selv, også om det koster noe for andre. Jeg synes faktisk det var kjipt at Ola ikke prøvde en gang. Og at Katharina viser at hun vet hun er med på et konsept og greier å slippe sperrene. Synes også hun viser at hun har innsikt i at hun blir for mye ofte, og du ser det er noe sårt hos henne. Særlig samtalen ganske tidlig med Gro der Gro snakka om å ikke meste alt og hva man viser og lærer ungene. Katharina får overtenning, er ekstremt konkurransedreven, men synes ikke hun er ufin eller slem. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 13. mars #170 Del Skrevet 13. mars Ninaen skrev (33 minutter siden): Jeg synes faktisk det var kjipt at Ola ikke prøvde en gang. Og at Katharina viser at hun vet hun er med på et konsept og greier å slippe sperrene. Synes også hun viser at hun har innsikt i at hun blir for mye ofte, og du ser det er noe sårt hos henne. Særlig samtalen ganske tidlig med Gro der Gro snakka om å ikke meste alt og hva man viser og lærer ungene. Katharina får overtenning, er ekstremt konkurransedreven, men synes ikke hun er ufin eller slem. Problemet med den konkurransen, er at for Ola, så var den ikke mulig å gjøre uten at det ville vært varig skade for hans videre karriere som yrkespolitiker. Så jo, for underholdningskonseptets del, så burde han gjort det. Men om han ønsker å faktisk fortsette som politiker, så var det helt riktig avgjørelse av han å la være. Sånn sett er jo det en av utfordringene med underholdningskonsepter som Boksen, at en del av oppgavene er så drøye at enkelte av deltagerne faktisk ikke kan gjennomføre dem på TV og stå rakrygget etterpå. Men, ja, Gro har gjort en ordentlig bra figur i dette konseptet, der hun snakket om å lære barna sine at man er redd for ting. At alle er gode i forskjellige ting. Og at man ikke mestrer alt. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 13. mars #171 Del Skrevet 13. mars Susan Sto Helit skrev (1 time siden): Problemet med den konkurransen, er at for Ola, så var den ikke mulig å gjøre uten at det ville vært varig skade for hans videre karriere som yrkespolitiker. Så jo, for underholdningskonseptets del, så burde han gjort det. Men om han ønsker å faktisk fortsette som politiker, så var det helt riktig avgjørelse av han å la være. Sånn sett er jo det en av utfordringene med underholdningskonsepter som Boksen, at en del av oppgavene er så drøye at enkelte av deltagerne faktisk ikke kan gjennomføre dem på TV og stå rakrygget etterpå. Men, ja, Gro har gjort en ordentlig bra figur i dette konseptet, der hun snakket om å lære barna sine at man er redd for ting. At alle er gode i forskjellige ting. Og at man ikke mestrer alt. Poenget mitt var egentlig at det at Katharina tar den helt ut og gjør oppgaven viser ikke at hun er et skruppelløst menneske som ødelegger ryktet sutt (satt på spissen), selv om Ola sikrer seg av helt legitime grunner som du påpeker. Espen var jo minst like skruppelløs, hvorfor påpekes ikke det liksom 🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ludovica- Skrevet 13. mars #172 Del Skrevet 13. mars (endret) Folk ser ting ulikt. og får ulike vibber av folk. Jeg kjente at Katarina er ikke for meg. Tror ikke hun lider noen nød av den grunn. Men den episoden hvor de skulle ta frem et objekt fra under bordet gikk hun ganske hardt ut, og man kunne se at Matilde syns det var ubehagelig. Det var en av mange settinger gjennom programmet hvor jeg kjente at dette er en type person jeg ikke ville likt å være rundt. Hun sier jo og at hun liker at "alt" er konkurranse hel tiden. Og man skal vinne, hvis ikke er det ikke vits. Det er sånt jeg er slitsomt. Men så er kanskje ikke jeg en person som trives med sånne super energiske mennesker som skal vinne samme hva. (Også ville jeg nok ikke hatt henne som fastlege). Endret 13. mars av Ludovica- 5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ane Rikke Skrevet 13. mars #173 Del Skrevet 13. mars Ninaen skrev (4 timer siden): Poenget mitt var egentlig at det at Katharina tar den helt ut og gjør oppgaven viser ikke at hun er et skruppelløst menneske som ødelegger ryktet sutt (satt på spissen), selv om Ola sikrer seg av helt legitime grunner som du påpeker. Espen var jo minst like skruppelløs, hvorfor påpekes ikke det liksom 🙂 Nå skal vel ikke Espen bli statsminister i nærmeste fremtid, men det kan Ola bli. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 13. mars #174 Del Skrevet 13. mars Ane Rikke skrev (55 minutter siden): Nå skal vel ikke Espen bli statsminister i nærmeste fremtid, men det kan Ola bli. Sikta til Katharina…hvorfor kritisere Katharina for å være skruppelløs i den oppgaven mens Espen ikke nevnes, som på mange måter dro det minst like langt som henne? det antok jeg var åpenbart ut ifra hva jeg skrev. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lyxros Skrevet 14. mars #175 Del Skrevet 14. mars Så ferdig idag. Ser ikke mye reality, men har sett Spillet og Forræder før. Kjenner ikke mange av de som er med. Likte Emma godt u begynnelsen og så etterhvert ødela hun nesten hele programmet for meg. Emil syns jeg var veldig barnslig. Ellers likte jeg resten. Men til den over her et eller annet sted som sier Katharina ødelegger rykter sitt og kan ikke stoles på det i virkelig liv eller hva enn du sa-du er grunnen til at reality med kjendiser er elendig. Ingen tør å "spille" hva enn spill her. Ingen vil ødelegge ryktet sitt. Du og alle med dine meninger ødelegge reality som er med kjendiser. Forøvrig er jeg fullstendig uenig med deg. Katharina er med på en reality. Hva gjør du der hvis du ikke vil vinne? Eller er opptatt av hvordan folk ser på deg? Poenget er borte da. Ola er feig og Katharina er tøff. Dessuten så framstår hun da overhodet ikke som noe fælt menneske uansett. Mens Ola fremstår som han bare vil bli likt og det er alt som betyr noe. Takk for meg 😅 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 14. mars Forfatter #176 Del Skrevet 14. mars Så var BOKSEN ferdig. Jeg liker aldri når det slutter når man endelig har blitt litt mer kjent med deltakerne. Det var en fin avslutning 😊 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 14. mars #177 Del Skrevet 14. mars Ninaen skrev (20 timer siden): Poenget mitt var egentlig at det at Katharina tar den helt ut og gjør oppgaven viser ikke at hun er et skruppelløst menneske som ødelegger ryktet sutt (satt på spissen), selv om Ola sikrer seg av helt legitime grunner som du påpeker. Espen var jo minst like skruppelløs, hvorfor påpekes ikke det liksom 🙂 Jeg opplever ikke at Espen er noe bedre. Men jeg opplevde at jeg svarte på en diskusjon om Katharina, og ikke alle deltagerne generelt. Espen har også gitt ganske tilsvarende inntrykk som Katharina. Bortsett fra at han ikke har vært like verbal mot kameraet om at alt er konkurranse, og at om man ikke vinner, så er det ikke noe poeng å delta. For hans del håper jeg at han i etterkant har følt litt på hvor dårlig han oppførte seg overfor Emil, da de skulle "spille sammen" og "dele poengene". For selv om det var "i kampens hete" så var det ganske stygg oppførsel. Der var Katharina mye mer fair mot Ola. Lyxros skrev (11 timer siden): Så ferdig idag. Ser ikke mye reality, men har sett Spillet og Forræder før. Kjenner ikke mange av de som er med. Likte Emma godt u begynnelsen og så etterhvert ødela hun nesten hele programmet for meg. Emil syns jeg var veldig barnslig. Ellers likte jeg resten. Men til den over her et eller annet sted som sier Katharina ødelegger rykter sitt og kan ikke stoles på det i virkelig liv eller hva enn du sa-du er grunnen til at reality med kjendiser er elendig. Ingen tør å "spille" hva enn spill her. Ingen vil ødelegge ryktet sitt. Du og alle med dine meninger ødelegge reality som er med kjendiser. Forøvrig er jeg fullstendig uenig med deg. Katharina er med på en reality. Hva gjør du der hvis du ikke vil vinne? Eller er opptatt av hvordan folk ser på deg? Poenget er borte da. Ola er feig og Katharina er tøff. Dessuten så framstår hun da overhodet ikke som noe fælt menneske uansett. Mens Ola fremstår som han bare vil bli likt og det er alt som betyr noe. Takk for meg 😅 Utfordringen for kjendiser som deltar i reality-programmer, er nettopp det. At for publikum så fremstår dette som virkelighet. Og det inntrykket folk får etter å ha sett deg i slike programmer, er den personen allmennheten tror at du er. For på en måte, så er det den versjonen av deg du "selger" ut til publikum. Det er derfor jeg prøver å være tydelig på at jeg ikke vet noe om hvem disse menneskene er i det virkelige liv. Jeg vet kun hvilken person de, gjennom sin deltakelse i dette programmet, ser ut som om de er. Nå er det jo mye "reality" som ikke er så mye virkelighet som det de prøver å gi inntrykk av. Mye er ofte mer regissert enn det ser ut til. Og det kan jo godt være at deltagerne spiller roller mer enn de er seg selv. Eller at det klippes slik at de fremstår på en gitt måte. Kanskje bes de om å gjøre enkelte ting også. Til syvende og sist, så er det jo noen som sitter og produserer dette, og som velger hvilken historie de vil fortelle oss som ser på. Jeg tror også det er mange kjendiser som synes det å delta i forskjellige programmer er skummelt. Dels fordi de deltar sammen med folk de må samarbeide med også senere. Dels fordi de mister litt kontrollen over hvordan de blir fremstilt/klippet. Men så er det også noen som er redde for å delta fordi de da viser frem sider ved seg selv som de ikke vil at allmennheten skal se. (Sånn som Line i Spillet. Hun hadde nok mye mer sympati blant allmennheten etter konflikten med NRK, før hun deltok i Spillet. For etterpå fikk mange forståelse for hvorfor hun mistet jobben i NRK. ) Kjendiser som er med på reality, er oftere med for å bli mer kjent, enn for å vinne. Oftest har premien veldig lite verdi i forhold til den potensielle verdien av eksponeringen og medieomtalen. Hvis vi ser på både Boksen, Spillet, Forræder og flere av disse, så ser vi at en del av de som deltar, ikke har noen som helst interesse av å faktisk spille det spillet de er med på. Det er viktigere å fremstå som "bra" enn å faktisk gå ordentlig inn i konseptet man er med i. Og det handler nok mye mer om mulighetene til nye jobber, enn hvordan publikum ser på deg i etterkant. Bare se på hvilken karriere "Riksklysa" Christer Falk fikk av den rollen han spilte i Robinson. Jeg tror ikke han fikk noen nye venner av deltagelsen. Jeg tror heller ikke at folk flest tenke at "han der vil jeg ha som bestevenn". Men han ble en TV personlighet som folk ønsket å se mer av. Forskjellen på Ola og de fleste andre deltakere (som Katharina, Espen, Emma og Emil), er at Ola er avhengig av at folk også etter dette programmet, liker han godt nok til at vi vil la han bestemme i landet vårt. Han trenger at vi har nok tillit til han til at vi ville stemt på han i et valg. De andre klarer seg stort sett fint så lenge det ikke blir så ikke at vi lar være å se på om de deltar i et nytt TV program senere. (Eller hva annet de foretar seg i offentligheten.) Men det er tydelig at vi ser forskjellig på det. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 14. mars #178 Del Skrevet 14. mars Jeg synes finalen var veldig bra. Det var noe nytt og annerledes, med elementer hvor deltakerne kunne fucke opp for seg selv på uskrevne og/eller logiske ting. Det opplegget med vindmølla var spektakulært, selv om jeg synes utfordringen virket litt tam for anledningen. Så spektakulært og så mye styr bare for å velge mellom 3 bokser liksom. Men okei, det fungerte greit siden det var noe nytt å se på. Litt kjedelig at Emil vant. Hadde heller sett at Espen eller Mathilde stakk av med seieren. Ellers endte Boksen som et program som jeg nok vil se på neste gang også. Håper dog at det gjøres noen endringer rundt at det skal straffe seg mer å trekke seg. Og så er det dumt at den som vinner taperduellen (gjerne etter å ha trukket seg fra konkurranser) ender opp med en brikke som til formodning ser ut som en belønning på linje med å vinne en hel konkurranse mot alle. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 14. mars #179 Del Skrevet 14. mars Ctrl skrev (1 time siden): Litt kjedelig at Emil vant. Hadde heller sett at Espen eller Mathilde stakk av med seieren. Ellers endte Boksen som et program som jeg nok vil se på neste gang også. Enig! Jeg har heiet på Espen store deler av dette programmet. Jeg kommer absolutt til å se det igjen. Annerledes program og likte castingen. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ludovica- Skrevet 14. mars #180 Del Skrevet 14. mars Lyxros skrev (18 timer siden): Så ferdig idag. Ser ikke mye reality, men har sett Spillet og Forræder før. Kjenner ikke mange av de som er med. Likte Emma godt u begynnelsen og så etterhvert ødela hun nesten hele programmet for meg. Emil syns jeg var veldig barnslig. Ellers likte jeg resten. Men til den over her et eller annet sted som sier Katharina ødelegger rykter sitt og kan ikke stoles på det i virkelig liv eller hva enn du sa-du er grunnen til at reality med kjendiser er elendig. Ingen tør å "spille" hva enn spill her. Ingen vil ødelegge ryktet sitt. Du og alle med dine meninger ødelegge reality som er med kjendiser. Forøvrig er jeg fullstendig uenig med deg. Katharina er med på en reality. Hva gjør du der hvis du ikke vil vinne? Eller er opptatt av hvordan folk ser på deg? Poenget er borte da. Ola er feig og Katharina er tøff. Dessuten så framstår hun da overhodet ikke som noe fælt menneske uansett. Mens Ola fremstår som han bare vil bli likt og det er alt som betyr noe. Takk for meg 😅 Vet ikke om du sikter til meg- men du må tåle at folk syns noe annet enn deg. Jeg har forøvrig ikke at noe imot at Katarina ønsker å spille. Ikke hatt noe imot at hun ønsker å prøve å vinne. Det er væremåten hennes og energien hennes (den man ser i disse episodene hvertfall) jeg ikke liker. Du syns hun er tøff. Jeg syns ikke det. Sånn er det med mennesker. Man vil aldri bli likt av alle og det må man nesten akseptere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå