Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Ninaen skrev (16 minutter siden):

Husk på at de ikke ante hva de gikk til da. Dette er et helt nytt konsept. Så de visste faktisk ikke fullt ut hva de sa ja til, i motsetning til dem som er med på Kompani Lauritsen, 71 grader Nord, Farmen osv og «feiger ut». 

Mulig de ikke visste fullt ut detaljene, men likevel virket det som de fleste hadde forberedt seg på å bli utfordret på sine "verste mareritter", ergo her skjønte de godt hva som lå bak konseptet og hva som kom til å bli krevd av dem, og det takket de ja til.

Emma hadde før programmet vært inne på tanken om at det kom til å bli fallskjermhopp, som var hennes verste mareritt. 

Litt mystisk er det dog at det ser ut som deltakernes "verste mareritt" kommer som perler på en snor.
Emma fallskjerm, Emil dans, Espen hund, Hkeem svømming... og sikkert noen til som jeg ikke husker.
Kanskje tilfeldig... eventuelt ikke...

Endret av Ctrl
  • Liker 10
Skrevet
Ctrl skrev (3 timer siden):

Mulig de ikke visste fullt ut detaljene, men likevel virket det som de fleste hadde forberedt seg på å bli utfordret på sine "verste mareritter", ergo her skjønte de godt hva som lå bak konseptet og hva som kom til å bli krevd av dem, og det takket de ja til.

Emma hadde før programmet vært inne på tanken om at det kom til å bli fallskjermhopp, som var hennes verste mareritt. 

Litt mystisk er det dog at det ser ut som deltakernes "verste mareritt" kommer som perler på en snor.
Emma fallskjerm, Emil dans, Espen hund, Hkeem svømming... og sikkert noen til som jeg ikke husker.
Kanskje tilfeldig... eventuelt ikke...

Deltakernes «verste mareritt» er jo manges verste mareritt.. i en gruppe på f.eks 15 mennesker, så vil de aller fleste slite med en av «frykt-klassikerne» : høyder, enkelte dyr, trange rom, vann, stå på en scene, ekstrem kulde ++ Ikke rart vi skal innom alt av dette.

• Liker 9
Skrevet

På tide Emma ryker nå. Mye sutring og klaging. Liv Grethe hoppet i havet og burde ikke vært i duell sammen med Hkeem som vant sangkonkurransen. Dette irriterer meg. 😅

• Liker 20
Skrevet
Ctrl skrev (23 timer siden):

👇

Jeg mener at er man med på Boksen så bør deltakerne ha veldig høye terskler for å trekke seg. Da snakker vi om et nivå der man er livredd og frykter for eget liv og helse. Slik Hkeem gjorde under svømmingen, fordi han ikke kunne svømme. Da er det fair å trekke seg den ene gangen.

Men å trekke seg fra en dansekonkurranse eller fra svømming noen få meter bort til en bøyle når man kan svømme, da er det ikke seriøst.

Og hvor mange ganger har ikke Emma trukket seg nå? 3 ganger? Vet ikke, men det har skjedd noen ganger nå. Og da når hun en helt annen useriøsitet. 

At Emma fortsatt er med - og har blitt gjennom lagkonkurranser belønnet med brikker (hva enn brikkene betyr - men det må jo være en fordel siden vinnerne får dem) fordi hun trekker seg og taper ellers, synes jeg er ødeleggende for programmet. 

Ellers liker jeg Emma, selv om denne OMG-greia hennes er veldig slitsomt å høre på. Når hun stod i den heisen så heiet jeg på at hun skulle ta steget ut i vannet. Det handler ikke om å vinne, men om å prøve og delta når man først er med i et slikt program. Litt som det Gro og Katarina har snakket mye om. Det er lov å være dårlig, bare man prøver og gjør sitt beste. Men Emma gjør ikke det. Litt rart siden hun klarte fallskjermhopping, som for øvrig var veldig imponerende. 

Det å skulle tvinge noen til å hoppe i havet, selv om vedkommende kan svømme, er ikke seriøs. Det og kunne svømme er ikke synonymt med å være trygg i vann. For enkelte er det for eksempel en trygghet å kjenne fast grunn under bena. Hva som er årsaken til at Emma ikke hoppet vet vi ikke. Hun turte ikke, og det er helt greit. 

Den andre konkurransen hun trakk seg fra var vel klatring og rappellering. Mulig hun ikke er bekvem med høyder? Så kan man alltids argumentere med at hun hoppet i fallskjerm. Ja det gjorde hun. Kanskje fant hun tryggheten i personen hun hoppet sammen med? 

Jeg synes uansett det er mer "useriøst" å trekke seg fra en danse konkurranse. Hva er risikoen der? Å bli flau? Det tenker jeg man må klare å stå i. Se bare på Ola Svenneby. Mannen hater å danse og synge. Sier han har null takt i kroppen, noe alle kan se, og at han aldri synger med på nasjonalsangen. Men han står i det og "driter" seg ut på tv. Respekt for det fra meg.

• Liker 5
Skrevet (endret)
Miomino skrev (51 minutter siden):

Det å skulle tvinge noen til å hoppe i havet, selv om vedkommende kan svømme, er ikke seriøs. Det og kunne svømme er ikke synonymt med å være trygg i vann. For enkelte er det for eksempel en trygghet å kjenne fast grunn under bena. Hva som er årsaken til at Emma ikke hoppet vet vi ikke. Hun turte ikke, og det er helt greit. 

Den andre konkurransen hun trakk seg fra var vel klatring og rappellering. Mulig hun ikke er bekvem med høyder? Så kan man alltids argumentere med at hun hoppet i fallskjerm. Ja det gjorde hun. Kanskje fant hun tryggheten i personen hun hoppet sammen med? 

Jeg synes uansett det er mer "useriøst" å trekke seg fra en danse konkurranse. Hva er risikoen der? Å bli flau? Det tenker jeg man må klare å stå i. Se bare på Ola Svenneby. Mannen hater å danse og synge. Sier han har null takt i kroppen, noe alle kan se, og at han aldri synger med på nasjonalsangen. Men han står i det og "driter" seg ut på tv. Respekt for det fra meg.

Og vi kan godt ta med Emmas sangprestasjoner også da under kategori 'modig'. Må vel kunne si hun gav alt. Det er ikke bare 'trekke seg' hun holder på med..

En annen ting; den som trekker seg blir straffet i form av å MÅTTE gå i duell om de taper, de to laveste med laveste poeng vil måtte velge lag uansett, så om Emma ikke står sist fordi hun ikke har gjennomført er det uansett noen som står i fare for å gå i duell, men de er ikke garantert å gå i duell om noen trekker seg fra en oppgave, da slipper de hvis de er på riktig lag. Mao om noen trekker seg så er sjansen større for de andre enn om noen gjennomfører dårligst. I teorien er det bra at Emma og Hkeem feiget ut hvis de ellers ville vært høyere på lista ved å hoppe, eller annet. Så håpet for en dårlig er jo nettopp at noen skal trekke seg...Det er ingen son kan bli sure for det, helst glade.

Endret av Lawyam
Tilføyde et langt avsnitt.
Skrevet
Lawyam skrev (7 minutter siden):

Og vi kan godt ta med Emmas sangprestasjoner også da under kategori 'modig'. Må vel kunne si hun gav alt. Det er ikke bare 'trekke seg' hun holder på med..

Enig i den 🙂

Skrevet

Jeg begynner å føle at konseptet sliter med at de "dårligste" belønnes veldig for å være dårligst, men overleve. 
Det har nesten mer verdi å være nest dårligst, og vinne lagkonkurransen, enn å vær nest best. (For nest best får ingen brikke.) 

Og Emma var mye tøffere i starten, ja. Da gjorde hun ting, og forsøkte ordentlig. Men det virker som om programmet har blitt for mye for henne, og at hun psyker seg selv så ut at hun ikke er i stand til å pushe seg så mye mer. 
Det høres jo nesten ut på henne som om hun føler at hun er ferdig i programmet også, og egentlig vil hjem. 
Men hun reddes inn og reddes inn, av at andre gjør det dårlig i lagkonkurransene, eller at noen trekker seg. 

Det er egentlig ganske dårlig gjort mot de som faktisk er motiverte for å pushe seg fortsatt. At konseptet får henne med videre, på tross av at hun har trukket seg mange ganger, og nok er litt ferdig med hele greia.

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet
Susan Sto Helit skrev (1 time siden):

Jeg begynner å føle at konseptet sliter med at de "dårligste" belønnes veldig for å være dårligst, men overleve. 
Det har nesten mer verdi å være nest dårligst, og vinne lagkonkurransen, enn å vær nest best. (For nest best får ingen brikke.) 

Men nå vet vi jo ikke hva de brikkene skal brukes til. Kanskje det ikke er noen fordel å ha de, heller??

• Liker 2
Skrevet
Cookie123 skrev (42 minutter siden):

Men nå vet vi jo ikke hva de brikkene skal brukes til. Kanskje det ikke er noen fordel å ha de, heller??

Nei, det vet vi ikke. 
Men samtidig tildeles de til vinnere/vinnerlag, og fremstår da som en positiv ting. Altså er det ikke så rart at de tenkes på både av oss seere og deltakerne som noe det er fordelaktig å ha mange av.

• Liker 3
Skrevet
Susan Sto Helit skrev (29 minutter siden):

Nei, det vet vi ikke. 
Men samtidig tildeles de til vinnere/vinnerlag, og fremstår da som en positiv ting. Altså er det ikke så rart at de tenkes på både av oss seere og deltakerne som noe det er fordelaktig å ha mange av.

Den de får fra lagkonkurransen er anderledes i mønsteret, og de får valget om å beholde den selv eller gi den videre. Godt mulig det viser seg å være taktisk lurt å gi den videre. Ikke utenkelig at den brikken kan være en ulempe, mens den de får for å havne på 1.plass i individuell konkurranse er en fordel. 

• Liker 3
Skrevet

Håper Emma går ut nå. Hun gjør det så dårlig på alt og er så irriterende med alle de «oh my god» og de faktene. 

• Liker 15
  • Nyttig 3
Skrevet

Burde vore regel at en rauk ut etter ikkje ha fullført/ prøvd seg på oppgåver. Men også deltakaren sjølv etter  å ha stått over/brøte fleire oppgver ,bør tenke so langt so å trekk seg. 

• Liker 6
Skrevet (endret)
oss-to skrev (22 minutter siden):

Burde vore regel at en rauk ut etter ikkje ha fullført/ prøvd seg på oppgåver. Men også deltakaren sjølv etter  å ha stått over/brøte fleire oppgver ,bør tenke so langt so å trekk seg. 

Da ville programmene blitt enten kortere eller så måtte vi ha blitt pint med å måtte se på mer av hver oppgave. Eller så ville sesongen blitt kortere, fordi det ville vært ganske mye mer uutholdelig for deltakerene om det skulle blitt flere konkurranser for å få fylt ut sendetidene, tror de pines nok som det er - og som seer, det finnes grenser på hvor lenge jeg ville sett på hver deltaker danse eller andre ting. Hvis de skulle ikke hatt de duellene, hadde det vel nå bare vært 2-3 deltakere igjen ..

Det er et helt annet programkonsept, du foreslår. Programmet er som det er og reglene gjelder de alle.

Spoiler

Emma viste helt nye takter i dag, bra Emma! 

Endret av Lawyam
Skrevet (endret)
Lawyam skrev (16 minutter siden):

Da ville programmene blitt enten kortere eller så måtte vi ha blitt pint med å måtte se på mer av hver oppgave. Eller så ville sesongen blitt kortere, fordi det ville vært ganske mye mer uutholdelig for deltakerene om det skulle blitt flere konkurranser for å få fylt ut sendetidene, tror de pines nok som det er - og som seer, det finnes grenser på hvor lenge jeg ville sett på hver deltaker danse eller andre ting. Hvis de skulle ikke hatt de duellene, hadde det vel nå bare vært 2-3 deltakere igjen ..

Det er et helt annet programkonsept, du foreslår. Programmet er som det er og reglene gjelder de alle.

Vis skjult innhold

Då eg ikkje er ueinig med konseptet ville eg Endra spelereglane ... Difor eg skreiv ytringa mi. Treng jo ikkje yte , berre kunne puzzle, for å komme vidare.So ja takk til endring av spelereglane programmet. Elles er jo riktig spanande.

Edit: Legg til at merking kunne vore alternativ. På andre merking rett ut!

Endret av oss-to
Tillegg opplysning
  • Liker 1
Skrevet
Ctrl skrev (På 7.2.2025 den 12.55):

👇

Jeg mener at er man med på Boksen så bør deltakerne ha veldig høye terskler for å trekke seg. Da snakker vi om et nivå der man er livredd og frykter for eget liv og helse. Slik Hkeem gjorde under svømmingen, fordi han ikke kunne svømme. Da er det fair å trekke seg den ene gangen.

Men å trekke seg fra en dansekonkurranse eller fra svømming noen få meter bort til en bøyle når man kan svømme, da er det ikke seriøst.

Og hvor mange ganger har ikke Emma trukket seg nå? 3 ganger? Vet ikke, men det har skjedd noen ganger nå. Og da når hun en helt annen useriøsitet. 

At Emma fortsatt er med - og har blitt gjennom lagkonkurranser belønnet med brikker (hva enn brikkene betyr - men det må jo være en fordel siden vinnerne får dem) fordi hun trekker seg og taper ellers, synes jeg er ødeleggende for programmet. 

Ellers liker jeg Emma, selv om denne OMG-greia hennes er veldig slitsomt å høre på. Når hun stod i den heisen så heiet jeg på at hun skulle ta steget ut i vannet. Det handler ikke om å vinne, men om å prøve og delta når man først er med i et slikt program. Litt som det Gro og Katarina har snakket mye om. Det er lov å være dårlig, bare man prøver og gjør sitt beste. Men Emma gjør ikke det. Litt rart siden hun klarte fallskjermhopping, som for øvrig var veldig imponerende. 

Emma er dronningen av dramatisering; kunstig, påtatt puslete og sutrete. Hva hun gjør i slike program er rett og slett uforståelig.

Er selvinnsikten så dårlig eller intelligensniået så lavt eller er det behovet for oppmerksomhet som er så innmari høyt? Omg...

• Liker 10
Annonse
Skrevet
Istapp skrev (3 minutter siden):

Emma er dronningen av dramatisering; kunstig, påtatt puslete og sutrete. Hva hun gjør i slike program er rett og slett uforståelig.

Er selvinnsikten så dårlig eller intelligensniået så lavt eller er det behovet for oppmerksomhet som er så innmari høyt? Omg...

Omg!!Omg!!Omg!! huff. Hvorfor kan de ikke heller si Herreguuud i det minste ☹️

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
Lawyam skrev (11 timer siden):

Skjul innhold

At hun kan svømme? Resten var jo 360' dramaqueen og selvopptatthet

• Liker 11
Skrevet
Ti T Usen skrev (12 minutter siden):

At hun kan svømme? Resten var jo 360' dramaqueen og selvopptatthet

Hu gjorde en innsats og tok ansvar på en måte jeg ikke har sett før, hun virker som ei snill jente.

• Liker 5
Skrevet
Istapp skrev (8 timer siden):

Perine skrev (8 timer siden):

Omg!!Omg!!Omg!! huff. Hvorfor kan de ikke heller si Herreguuud i det minste ☹️

Hun er en annen generasjon enn dere sannsynligvis. Mange unge snakker sånn. Syns forsåvidt hun reflekterer greit. 

Lawyam skrev (10 minutter siden):

Hu gjorde en innsats og tok ansvar på en måte jeg ikke har sett før, hun virker som ei snill jente.

Hun virker som en snill person som bryr seg om de andre. Katarina finner jeg langt mer irriterende.

• Liker 2
Skrevet

Så nettopp episoden. Emma gikk tom, derfor ble hun svimmel. Hvis hun hadde spist mer, pustet og tatt det litt mer med ro så ville opplevelsen bli bedre. At det var 

Spoiler

Gro 

Spoiler

som røyk ut er helt sykt. Hun har ligget høyt i alle konkurranser. Nei nå vet jeg ikke om jeg gidder å se mer. De flinkeste må i duell mens de svakere eller de som ikke fullfører går videre. 😡

• Liker 8
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...