Gå til innhold

BOKSEN - sesong 1

Perine

Anbefalte innlegg

Spoiler

Fikk litt feeling på at Ida kanskje må trekke seg og at derfor blir duellen avlyst. Emma og Mathilde går dermed begge videre.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spoiler

Er det problemer med min TV2 Play, eller stoppet episoden rett før duellen?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dettevarhåpløst skrev (48 minutter siden):
  Skjul innhold

Er det problemer med min TV2 Play, eller stoppet episoden rett før duellen?

Den stoppa rett før duellen. Teori om hvorfor i spoilertag over

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mollebolle skrev (14 timer siden):
  Skjul innhold

Fikk litt feeling på at Ida kanskje må trekke seg og at derfor blir duellen avlyst. Emma og Mathilde går dermed begge videre.

Ja, det var det første jeg tenkte.

Siden Ida hadde spydd inne i boksen, så er det nok ganske sannsynlig at hun trakk seg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle konkurranser er like givende å se på, og dansekonkurransen var tafatt.
Emil trakk seg fra den. Synes det var feigt. Han hadde ikke trengt å "danse", bare bevege seg for anledningen. Men hadde han ikke trukket seg så burde han blitt disket, for han bevegde seg ikke engang. Det samme gjaldt litt Ola som bare stod der og vippet fra side til side. Hvordan er det mulig å se om disse har musikk eller ikke? Blir ren gjetting.
Dårlig konkurranse. 

Emma og Mathilde i utslagsrunde ender vel med at ingen av de ryker. Forsåvidt greit nok, for det hadde vært et nederlag om Mathilde tapte mot Emma. For Emma har ikke gjort annet enn å klage og surke over alt mulig, samt er så halvhjertet i det hun gjør, og det var ikke måte på hvor lyst hun hadde til å dra hjem. 
Det betyr at Emma er med videre, men det får så være siden Mathilde fortsatt er med.

Ellers liker jeg Boksen. Enkel og lettsett underholdning. 

Endret av Ctrl
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (2 timer siden):

Ikke alle konkurranser er like givende å se på, og dansekonkurransen var tafatt.
Emil trakk seg fra den. Synes det var feigt. Han hadde ikke trengt å "danse", bare bevege seg for anledningen. Men hadde han ikke trukket seg så burde han blitt disket, for han bevegde seg ikke engang. Det samme gjaldt litt Ola som bare stod der og vippet fra side til side. Hvordan er det mulig å se om disse har musikk eller ikke? Blir ren gjetting.
Dårlig konkurranse. 

Emma og Mathilde i utslagsrunde ender vel med at ingen av de ryker. Forsåvidt greit nok, for det hadde vært et nederlag om Mathilde tapte mot Emma. For Emma har ikke gjort annet enn å klage og surke over alt mulig, samt er så halvhjertet i det hun gjør, og det var ikke måte på hvor lyst hun hadde til å dra hjem. 
Det betyr at Emma er med videre, men det får så være siden Mathilde fortsatt er med.

Ellers liker jeg Boksen. Enkel og lettsett underholdning. 

Vet man at det ikke blir noen utslagsrunde? Emma er litt sutrete men noen mennesker er bare veldig lite glad i adrenalin og ikke vite hva som skal skje. Tror og det er mye psykologisk- at de overtenker og ser for seg de værste mulige oppgavene. Emma er vel en litt sånn type person som er veldig glad i komfort. Men hun rykker sikkert ut før eller siden uansett. Syns ikke Mathilde er sånn spesielt spennende person. Helt grei, men jeg liker Ida bedre. 

Enig i at Emil var litt teit som trakk seg fra dansingen. Han hadde bare trengt å vugge litt frem og tilbake- samtidig er folk så ulike og noen bare virkelig misliker ting som å danse, synge osv foran andre og bare stivner til og bli maksimalt ukomfortable. Er jo det som er litt inntresant å se på, hvordan ulike mennesker håndterer ulike oppgaver så utrolig forskjellig. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ludovica- skrev (1 time siden):

Vet man at det ikke blir noen utslagsrunde? Emma er litt sutrete men noen mennesker er bare veldig lite glad i adrenalin og ikke vite hva som skal skje. Tror og det er mye psykologisk- at de overtenker og ser for seg de værste mulige oppgavene. Emma er vel en litt sånn type person som er veldig glad i komfort. Men hun rykker sikkert ut før eller siden uansett. Syns ikke Mathilde er sånn spesielt spennende person. Helt grei, men jeg liker Ida bedre. 

Enig i at Emil var litt teit som trakk seg fra dansingen. Han hadde bare trengt å vugge litt frem og tilbake- samtidig er folk så ulike og noen bare virkelig misliker ting som å danse, synge osv foran andre og bare stivner til og bli maksimalt ukomfortable. Er jo det som er litt inntresant å se på, hvordan ulike mennesker håndterer ulike oppgaver så utrolig forskjellig. 

Er man teit om man trekker seg fra å hoppe i strikk f.eks, eller er det god nok grunn da å være redd eller ubekvem ? Folk er så forskjellige. Jeg vil heller hoppe i strikk enn å danse på TV. Har ikke lyst til å hoppe i strikk altså, men heller det..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irja skrev (9 timer siden):

Er man teit om man trekker seg fra å hoppe i strikk f.eks, eller er det god nok grunn da å være redd eller ubekvem ? Folk er så forskjellige. Jeg vil heller hoppe i strikk enn å danse på TV. Har ikke lyst til å hoppe i strikk altså, men heller det..

Tja vet ikke. Jeg reagerte kanskje på Emil på grunnlag av at han sa han ikke ville dumme seg ut på tv. Det var liksom grunnen. Og da syns jeg han nesten han dummet seg ut mer. Syns bare måten han håndterte det på var litt sånn barnslig. Fremfor Ola da som forklarte ganske godt hva han ikke likte med å danse.

Jeg tenker vel og at det å stå å vugge litt krever mindre effort enn å hoppe strikk.  

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å bli kraftig lei av både kjendiser og privatpersoner som melder seg på ulike reality-konsepter samtidig som de er veldig redde for eller overhode ikke mestrer elementer de vet kommer. Jo da, fint hvis de har tenkt å utfordre og pushe seg selv og faktisk prøver, men når de nekter å i det hele tatt prøve og ikke pusher seg selv litt engang, da skjønner jeg ikke hvorfor man har meldt seg på. Er ren idioti å melde seg på til Boksen eller 71 grader nord hvis man har stor høydeskrekk,  man VET høyder kommer. Man VET slakting kommer på Farmen. Anna Anka VISSTE det ville bli skikjøring i 71 grader nord.

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ludovica- skrev (På 2.2.2025 den 11.10):

Tja vet ikke. Jeg reagerte kanskje på Emil på grunnlag av at han sa han ikke ville dumme seg ut på tv. Det var liksom grunnen. Og da syns jeg han nesten han dummet seg ut mer. Syns bare måten han håndterte det på var litt sånn barnslig. Fremfor Ola da som forklarte ganske godt hva han ikke likte med å danse.

Jeg tenker vel og at det å stå å vugge litt krever mindre effort enn å hoppe strikk.  

Må man begrunne i detaljer hvorfor man er ukomfortabel med en oppgave? 

For deg kan det være liten effort å danse på tv, for andre er det verre enn å hoppe i fallskjerm.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vittig at de kjørte System of a Down med B.Y.O.B i dansekonken mtp alle taktskiftene den har. Kjenner man låta er det iallfall lett å plukke ut de som ikke har lyd i headsetet og som vil komme i total usynk på de rolige partiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irja skrev (3 timer siden):

Må man begrunne i detaljer hvorfor man er ukomfortabel med en oppgave? 

For deg kan det være liten effort å danse på tv, for andre er det verre enn å hoppe i fallskjerm.

Jeg vet ikke helt hva du vil frem til? Jeg forklarte hva jeg reagerte på med Emil sin atferd. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ludovica- skrev (1 time siden):

Jeg vet ikke helt hva du vil frem til? Jeg forklarte hva jeg reagerte på med Emil sin atferd. 

Jeg vil frem til det jeg skriver. Du mener Emil ikke hadde god nok grunn til å trekke seg. Jeg er uenig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Irja skrev (37 minutter siden):

Jeg vil frem til det jeg skriver. Du mener Emil ikke hadde god nok grunn til å trekke seg. Jeg er uenig.

Har ikke skrevet at han ikke hadde god nok grunn 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Mathilde er med videre. Så klipp fra neste episode nettopp på tv2. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Synes på en måte konkurransen blir litt urettferdig med de lagkonkurransene på slutten der siden Emma nesten alltid kommer nederst pga hun endten gjør det dårlig eller dropper ut, men blir reddet av laget eller nå sist av at Ida trakk seg. 

Tenker at hun burde vært ute for lengst egentlig. 

Spoiler over 

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Spoiler

Sangstemmen til Emil var en positiv overraskelse i dagens episode. Jeg tenkte, ut fra at han trakk seg fra dansingen og ikke virker som en performer, at dette ville være en oppgave han trakk seg fra. 

Emma burde aldri vært med i Boksen, hun er jo redd for og dårlig i "alt". Møkk lei å høre sutring og OMG fra henne hele tiden. 

Heier på Ola, Espen og Gro, de er alle likandes personer. Ola er muligens favoritten.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens episode:

Spoiler

Det er sjeldent at jeg blir svett av konkurranser på TV, men den sangkonkurransen gjorde meg det.
Følte nesten som jeg deltok selv så pinlig var det. 😜 
Dagens sjokk var Emils sangstemme! 

Å ta med Emma som deltaker i Boksen er en castingfeil. 
Og at hun enda er med viser at produksjonen har en svakhet. Da med lagkonkurranser i avgjørende runde.
Det er helt feil at hun skal komme seg igjennom konkurransedagene uten å delta skikkelig, der hun berges av andre.
Ble nesten provosert av å se at hun ikke engang gadd å gå ut i vannet når heisen var helt nede for så å svømme over til bøyla.
Da er man bare ikke seriøs nok som deltaker.

Ellers er det fint å se at andre deltakere setter pris på å bli pushet til å gjøre ting som de aldri trodde de skulle gjøre. Boksen gir de minner for livet der de lærer om seg selv på veien, og som kanskje gjør de mer robust i framtiden. Er nesten Kompani Lauritzen 2.0 dette.
For alle bortsett fra Emma, for hun deltar nesten bare på det hun er "komfortabel" med. Og så er det OMG og trekker-meg til resten.

• Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (1 time siden):

Er ikke dette programmet litt kjedelig?

Det har noen forbedringspotensialer, men jeg synes det fungerer greit.

Et enkelt opplegg og er lettsett, og er såå mye bedre enn Farmen Kjendis og Vokteren f.eks. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...