Gå til innhold

Kjøpe seperate gaver til voksne par som ikke bor sammen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigermor har fått ny kjæreste, vi har møtt han et par ganger, de bor ikke sammen, men skal feire jul sammen med oss og øvrig familie.

Svigermor sier kjæresten betaler litt for å være med på hennes gaver til familie, men at vi gjerne må kjøpe en liten ting til han. Min svigerinne skal kjøpe til han, sier hun.

Jeg kjenner han ikke, og er ikke naturlig å spør han hva han ønsker seg. Jeg tenker heller ikke det er naturlig å kontakte han å spør om det.

Kjøper vi? Hva kjøper vi? Og hva mener dere om å kjøpe separat når man er voksen kjæreste uten å bo sammen?

Anonymkode: e62b2...f22

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns det er helt innafor å ikke gi. Eller kanskje det finnes en opplevelsesgave innenfor budsjettet deres som svigermor og kjæresten kan få sammen?

Anonymkode: 67ead...f45

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Syns det er helt innafor å ikke gi. Eller kanskje det finnes en opplevelsesgave innenfor budsjettet deres som svigermor og kjæresten kan få sammen?

Anonymkode: 67ead...f45

Hun forventer jo han får og svigerinne skal også gi.

Skrevet

Det er i sånne tilfeller man kjøper en flaske vin, eller sjokolade, eller strikker raggsokker eller noe annet upersonlig men hyggelig. Spør svigermor om han liker øl/vin/sjokolade/spekepølse eller lignende. Er han en lesehest kan han få en bok med byttelapp. 

• Liker 24
  • Nyttig 5
Skrevet

Ville kjøpt en rimelig flaske med vin. 

• Liker 4
Skrevet

Det er god skikk å gi gave til de en feirer sammen med :)

Når han også gir penger til gave til dere bør en absolutt gi noe tilbake.

Svigermor kan nok tipse om noe som kan passe? Eller gi de gaver de kan ha glede av sammen, lokalmat, gavekort på en forestilling, eller noe? :)

Anonymkode: 7ab3b...91a

• Liker 3
  • Nyttig 6
Skrevet

Gi han en iq leke og etpar flaksolodd, leken kan bli til morro for alle og loddene kan gi gevinst.. 

Anonymkode: 61820...d0b

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Svigermor har fått ny kjæreste, vi har møtt han et par ganger, de bor ikke sammen, men skal feire jul sammen med oss og øvrig familie.

Svigermor sier kjæresten betaler litt for å være med på hennes gaver til familie, men at vi gjerne må kjøpe en liten ting til han. Min svigerinne skal kjøpe til han, sier hun.

Jeg kjenner han ikke, og er ikke naturlig å spør han hva han ønsker seg. Jeg tenker heller ikke det er naturlig å kontakte han å spør om det.

Kjøper vi? Hva kjøper vi? Og hva mener dere om å kjøpe separat når man er voksen kjæreste uten å bo sammen?

Hadde jo vore koselig om dere kjøpte en liten ting til han. 

Anonymkode: 24f5b...f7b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hadde jo vore koselig om dere kjøpte en liten ting til han. 

Men da bør han også kjøpe til alle?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Han er jo med på svigermor sine gaver, og antar at de som skal få som par bor sammen?

Å gi en flaske vin eller noe klarer du TS. Det er også en fin måte å ønske han velkommen til familien på.

Anonymkode: 1477f...392

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Stakkars fyr dersom dere alle er så smålige. Han synes sikkert at det er skummelt nok å skulle komme inn i en ny familie fra før, og er til og med med på alle gavene. Og så klarer du ikke å spørre svigermor om hva han liker, som overhodet ikke trenger å være dyrt? Wow

Anonymkode: 20b25...e2a

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Han er jo mer på svigermor sine. Hadde han bodd med henne så kunne dere kjøpt felles. så regner jeg med han er den eneste nye som feirer med dere. Litt kjekt å gjøre sånn folk føler seg velkommen. 

• Liker 4
Skrevet
Elle Melle skrev (53 minutter siden):

Det er i sånne tilfeller man kjøper en flaske vin, eller sjokolade, eller strikker raggsokker eller noe annet upersonlig men hyggelig. Spør svigermor om han liker øl/vin/sjokolade/spekepølse eller lignende. Er han en lesehest kan han få en bok med byttelapp. 

Enig i dette. Jeg hadde kjøpt så lenge man feirer jul sammen. Han er jo med på svigermor sine gaver.

Anonymkode: 6b0f4...98c

• Liker 5
Skrevet

Selvsagt kjøper dere en gave til han. 

hva med å spørre svigermor om tips?

Anonymkode: 15bda...a52

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kjøp en eske konfekt.

Det e jo ikke verre enn det.

Anonymkode: fd2d2...d3c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De som bor sammen får ofte gave sammen. Noen ganger ikke. 

Fy så gjerrig når man prøver å finne grunner til å slippe å bruke en hundrelapp på noen som kjøper gave til en selv!

Anonymkode: fd2d2...d3c

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes det er en uskikk å forvente noe på andres vegne. 

Men konfekt eller en flaske vin går sikkert fint. 

Skrevet

Hadde kjøpt vin eller ullsokker. Noe i den duren. Men hadde han ikke skulla feira med dere så hadde jeg ikke kjøpt noe. Men vi bruker å gi noe til alle som er hos oss på julaften. 

Anonymkode: 3c68a...a13

• Liker 1
Skrevet

selvsagt kjøper dere en liten gave til han å, eller gave til de sammen som ikkecer avhengig av at de bor sammen som vin, noe spiselig, gavekort på opplevelse e.l. 

• Liker 1
Skrevet

Hva med å kjøpe gavekort på resturant til de sammen, da slipper du å kjøpe egen gave til han. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...