Gå til innhold

Folk må altså velge - enten inkludere og forvente at man spiller etter deres sosiale regler, eller drite i det

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor vet alle om doktorgraden din da?

Anonymkode: 23873...f3f

Hva har en doktorgrad med lege å gjøre? Det har vært i avisen og på radio et par ganger. Så da vet folk.

Anonymkode: d72f4...bd0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva har en doktorgrad med lege å gjøre? Det har vært i avisen og på radio et par ganger. Så da vet folk.

En lege har per definisjon en doktorgrad, så er man lege vet mennesker om det, uten at man behøver å nevne det. Det var derfor jeg lurte på det.

OK, det forklarer saken. Nei, da vet jeg ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.11.2024 den 16.10):

Nei.

Multikulturalisme har vist seg historisk å ikke fungere. Man har det best sammen med mennesker som tenker og fungerer som en selv, ikke med å bryne seg på annerledeshet til en hver tid. Det er noe man til nøds kan gjøre på ferie, og selv da vil man bryne seg på den måten man forventer å gjøre det på.

Vil du stryke mennesker mot hårene, så biter de, og sånn er verden. 

Jeg syns det er dritkjedelig med folk som tenker nøyaktig likt meg selv..på hvilke måte får man utvidet horisonten og argumentert for sine meninger da?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

En lege har per definisjon en doktorgrad, så er man lege vet mennesker om det, uten at man behøver å nevne det. Det var derfor jeg lurte på det.

OK, det forklarer saken. Nei, da vet jeg ikke. 

En lege har da ikke nødvendigvis doktorgrad. Legeutdanning er en master.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (2 minutter siden):

Jeg syns det er dritkjedelig med folk som tenker nøyaktig likt meg selv..på hvilke måte får man utvidet horisonten og argumentert for sine meninger da?

Ja, hva skal man snakke om hvis alle er enige om alt? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

En lege har da ikke nødvendigvis doktorgrad. Legeutdanning er en master.

Beklager, her er det jeg som surrer. Man må ha en spesialistutdanning for å være fastlege. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har blant annet tatt doktorgrad som eneste i omgangskretsen. Det var ikke måte på hvor mye det ble latterliggjort direkte i trynet på meg. 

Anonymkode: d72f4...Smålig og spesielt å latterliggjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (13 minutter siden):

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja, hva skal man snakke om hvis alle er enige om alt? 

Men altså, dere som romantiserer meningsforskjeller har sjelden opplevd å mene noe som virkelig er i strid med de dere deler samfunn med. Fortell gjerne om ting dere mener som er så annerledes, hvis dere vil vi skal tro på dere. Jeg har selv kommet med eksempler (det å være mot selvbestemt abort, det å være homofil og mot at homofile skal adoptere, det å være transkvinne som er mot LGBT-rettigheter, etc). Hvis ikke dere har noen kontroversielle meninger så er det lett å synes at ting er sååå stas, men ikke like lett å tro at dere faktisk vet hva dere snakker om. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men altså, dere som romantiserer meningsforskjeller har sjelden opplevd å mene noe som virkelig er i strid med de dere deler samfunn med. Fortell gjerne om ting dere mener som er så annerledes, hvis dere vil vi skal tro på dere. Jeg har selv kommet med eksempler (det å være mot selvbestemt abort, det å være homofil og mot at homofile skal adoptere, det å være transkvinne som er mot LGBT-rettigheter, etc). Hvis ikke dere har noen kontroversielle meninger så er det lett å synes at ting er sååå stas, men ikke like lett å tro at dere faktisk vet hva dere snakker om. 

Hvorfor tenker du at meninger må være helt i ytterpunktet for å være interessante..? Det blir ikke mer woke enn det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (3 minutter siden):

Hvorfor tenker du at meninger må være helt i ytterpunktet for å være interessante..? Det blir ikke mer woke enn det..

Har aldri påstått det, jeg påsto at de uten ytterliggående meninger ikke vet hva virkelige meningsforskjeller er. 

Det var du som siterte meg over her, virket ikke som du forsto hva jeg siktet til i det hele tatt. Snakker selvfølgelig ikke om at mennesker som foretrekker blåbærsyltetøy på vaflene og mennesker som foretrekker brunost på vaflene, når jeg snakker om multikulturalisme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har aldri påstått det, jeg påsto at de uten ytterliggående meninger ikke vet hva virkelige meningsforskjeller er. 

Det var du som siterte meg over her, virket ikke som du forsto hva jeg siktet til i det hele tatt. Snakker selvfølgelig ikke om at mennesker som foretrekker blåbærsyltetøy på vaflene og mennesker som foretrekker brunost på vaflene, når jeg snakker om multikulturalisme. 

Jeg syns du virker ignorant som tenker at du er i stand til å analysere mennesker ut fra  innlegg de skriver i en nokså uskyldig tråd på kvinneguiden.. 

Hva har forøvrig multikulturalisme med trådens tema? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (1 minutt siden):

Jeg syns du virker ignorant som tenker at du er i stand til å analysere mennesker ut fra  innlegg de skriver i en nokså uskyldig tråd på kvinneguiden.. 

Hva har forøvrig multikulturalisme med trådens tema? 

Det her gir ingen mening. Tror du blander anonyme brukere. Du vet at anonyme brukere er ulike brukere?

Har allerede forklart om multikulturalisme på første side. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg har fått til ting som er utenom det vanlige (kultur) for dem som bor her. Jeg jobbet ræva av meg for å få det til, tvilte på meg selv i mange år, brukte masse tid, krefter og penger for å få det til å skje. Folk flest tror at jeg har hatt flaks, og at jeg egentlig ikke er verdt så mye. Jeg var heldig. 

Det bare å flytte. Folk er helt trange i nøtta i enkelte bygder. Du kommer aldri til å bli akseptert. Det er mennesker med lavere IQ  og tilsvatende emosjonell intelligens som holder på slik, handler nok stort sett om misunnelse. 

Anonymkode: 2b837...4dd

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Både og, det der…

La oss anta at jeg er mot feminisme, mot skilsmisse uten god grunn (fysisk vold og bilder), mot selvvalgt abort, mot at enslige og homofile skal kunne adoptere barn, for å nevne noe.

Vil det da være lett for meg å holde tåta til vanlig hvis jeg aldri noen sinne treffer noen som mener det samme som jeg, som jeg kan være meg selv med?

Er det greit at alle tar for gitt at jeg mener det motsatte av alt dette?

Hva hvis jeg selv er homofil, er det da greit å forvente at jeg er for at homofile skal få adoptere barn sammen? Eller, at hvis jeg ikke er for det, at jeg da ikke blir tatt på alvor som homofil?

Ville man som forkjemper for mangfold, gått i tog for at jeg som homofil er mot feminisme og mot selvvalgt abort og mot at enslige og homofile skal få adoptere? Eller går man kun i tog for de ‘rettroende’ homofile? Hva hvis jeg er en transkvinne som er mot LGBT-rettigheter?

Og så videre og så videre…

Man ser ann sitt publikum. 

Og det er mulig å dele meninger på en pen måte. Som kan gi folk ett oj, men som likevel ikke gjør at du mislikes senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Kle seg etter omgivelsene? Må jeg iføre meg fotformssko og klippe håret kort? Nei takk.

Du kan kle deg diskre. Det er bare enkelt.

Kle seg litt etter omgivelsene, betyr at du unngår klær som sier noe som helst. Har du en enkel bukse og genser, sklir du jo inn overalt.

Folk som krampaktig må skille seg ut, blir bare feil uansett. 

Anonymkode: 6b831...3ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Du kan kle deg diskre. Det er bare enkelt.

Kle seg litt etter omgivelsene, betyr at du unngår klær som sier noe som helst. Har du en enkel bukse og genser, sklir du jo inn overalt.

Folk som krampaktig må skille seg ut, blir bare feil uansett. 

Anonymkode: 6b831...3ec

Jeg vil ikke gå med bukser overalt. Hvorfor må man gå med bukser? Jeg prøver ikke å skille meg ut. Men jeg bruker mye kjole og skjørt. Blant annet fordi alle bukser er laget for folk med tynn midje, slik at jeg aldri finner bukser som sitter pent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...