fugl fønix Skrevet 29. november 2024 #61 Del Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (På 29.11.2024 den 0.03): Så i din verden er det kun å være falsk eller å være brutalt ærlig om hva en mener som er mulig……? Ja, nei - da så. Men uten basis sosiale evner kan en ikke bli overrasket over ikke å bli likt spesielt godt. Folk som omtaler seg selv som: Er sjeldent særlig hyggelige å omgåes. Som oftest er de som tenker slik om seg selv ganske stygge mot andre. Og er likevel de første som tar seg nær av det om det kommer reaksjoner tilbake. Det er mange måter å si ting på. Og slett ikke alltid en er i posisjon ovenfor andre at en bør si alt en tenker og mener. Anonymkode: f202b...a86 Ekspander Da misforsto du meg,jeg går ikke rundt å er brutalt ærlig,men å være ærlig å si fra at dårlig oppførsel ikke er greit,og at man har 0 - toleranse for mobbing,ondsinnet sladder og lignende er ganske innafor. Falske folk er aldri hyggelige å omgåes,spesielt når man får greie på av andre at de har baksnakket og gått bak ryggen på en. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #62 Del Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (På 28.11.2024 den 14.44): Snikskryt. "Jeg er så flink, og derfor hakker folk på meg. Ikke tro dere får hjelp av flinke meg når dere trenger det" Anonymkode: 27b43...985 Ekspander Gå mann, er det mulig … blir du ikke flau av å tenke sånn? Hehe Anonymkode: a9b40...489 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #63 Del Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (På 29.11.2024 den 12.12): Jeg er den eneste av vennene mine med høyere utdanning (mastergrad). De andre har vgs eller ungdomsskolen. Aldri noen som har latterliggjort min utdanning av den grunn. Anonymkode: cddbe...7dc Ekspander Kanskje det handler om at du har en seriøs/nyttig utdanning som andre respekterer, som økonomi, realfag og lignende? Mange provoseres av såkalte tulleutdanninger, snakker da om utdanninger uten særlig nytteverdi, som ikke gjør verden til noe bedre sted, kun brukes til å vifte med og skryte av, og da vil jo høyt nivå bare gjøre saken verre. Jeg er selv en av de som rygger hardt og lenge dersom noen er opptatt av graden sin og ikke nytteverdien i det de gjør. Anonymkode: 23873...f3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #64 Del Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (På 29.11.2024 den 17.32): Gå mann, er det mulig … blir du ikke flau av å tenke sånn? Hehe Anonymkode: a9b40...489 Ekspander Gåmann! Herlig uttrykk, hilsen en ikke-bergenser Anonymkode: 23873...f3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fugl fønix Skrevet 29. november 2024 #65 Del Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (På 28.11.2024 den 14.44): Snikskryt. "Jeg er så flink, og derfor hakker folk på meg. Ikke tro dere får hjelp av flinke meg når dere trenger det" Anonymkode: 27b43...985 Ekspander Fysj, ja gå med deg, hut deg ut, ditt sleivkjefta bygdedyr !! Æsj, stinker janteloven av deg lang vei,får vondt i nesa!! 🤮🤮🤮 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #66 Del Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (På 29.11.2024 den 17.36): Kanskje det handler om at du har en seriøs/nyttig utdanning som andre respekterer, som økonomi, realfag og lignende? Mange provoseres av såkalte tulleutdanninger, snakker da om utdanninger uten særlig nytteverdi, som ikke gjør verden til noe bedre sted, kun brukes til å vifte med og skryte av, og da vil jo høyt nivå bare gjøre saken verre. Jeg er selv en av de som rygger hardt og lenge dersom noen er opptatt av graden sin og ikke nytteverdien i det de gjør. Anonymkode: 23873...f3f Ekspander Jeg er ikke opptatt av graden min. Men det er kjent at jeg har den. Gjør ganske mye nytteverdi ellers, på jobb og via frivillige verv. Anonymkode: d72f4...bd0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MizzVic Skrevet 29. november 2024 #67 Del Skrevet 29. november 2024 fugl fønix skrev (På 28.11.2024 den 23.30): Eller er det du som ikke tåler å høre sannheten. Skal man gå rundt å være falsk da, bare for å tekkes andre? Er det det du mener? Ekspander Ja faktisk. For du sitter ikke på sannheten. Du sitter på din egen. Det er ganske lett å ikke dele alle tankene og meningene sine, for å holde en god stemning i en gruppe mennesker. Man kan også kle seg etter omgivelsene. Voksne mennesker klarer å tilpasse seg uten at det koster de mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #68 Del Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (På 28.11.2024 den 14.38): Jeg blir lattermild av folk rundt meg. Dessverre har det kommet i en ond sirkel, at jeg blir ekskludert fra flere sammenhenger av forskjellige grunner (jeg er innflytter, har flere tatoveringer, er ikke en slik en som jatter med 100 prosent av tiden, og får faktisk til ting - enkelte ganger møter jeg svart misunnelse). Samtidig er det forventet at jeg spiller etter deres sosiale regler. Jeg får tilsnakk fra enkelte mennesker rundt meg hvis jeg omgås "feil" folk, hvis jeg ytrer en mening de ikke liker, og så videre. Jeg forstår det ikke. De har tatt et aktivt valg om å ekskludere meg fra "det gode selskapet", med mindre de trenger min hjelp. Da ringer de og maser. Men samtidig så må jeg følge reglene til det sosiale fellesskapet som jeg er ekskludert fra? Rart at de ikke bare kan la meg være og drite i å kommentere mine valg. Noen flere som blir perpleks over sånt? Anonymkode: d72f4...bd0 Ekspander Hehe ja jeg skjønner. 🤪 Anonymkode: a9b40...489 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fugl fønix Skrevet 29. november 2024 #69 Del Skrevet 29. november 2024 MizzVic skrev (På 29.11.2024 den 17.51): Ja faktisk. For du sitter ikke på sannheten. Du sitter på din egen. Det er ganske lett å ikke dele alle tankene og meningene sine, for å holde en god stemning i en gruppe mennesker. Man kan også kle seg etter omgivelsene. Voksne mennesker klarer å tilpasse seg uten at det koster de mye. Ekspander Jo jeg sitter på sannheten. Du sitter på din egen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #70 Del Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (På 28.11.2024 den 22.14): Vi har noen heftige diskusjoner innimellom. Den ene av venninnene er tradisjonelt kristen, og er imot abort. Hun har imidlertid tatt meg med åpne armer, laget middag til meg og trøstet meg da jeg måtte ta en abort. I akademia, i kreative yrker og lignende er det opplest og vedtatt at ulike meninger og uenighet er produktivt og positivt. De beste ideene fødes etter noen heftige faglige diskusjoner. Anonymkode: d72f4...bd0 Ekspander Ser nå at jeg ikke fikk svart på denne her… Aller først, det er hyggelig å høre at du har venner som støtter deg selv om de mener det motsatte av deg. Det sagt, så tror ikke jeg dette handler om at hun bor i by. Jeg tror det handler om at hun er tradisjonell og kristen. Har samme erfaring med tradisjonelle muslimer, bare så det er nevnt. Min erfaring er at - nokså ironisk - de såkalt liberale og fordomsfrie ofte er de mest fordomsfulle og lukkede, og vice versa, de såkalt konservative og fundamentalistiske takler annerledeshet bedre enn andre. Kan gi ordet til Bjørn Stærk for å forklare årsaken her, men, med en aldri så liten advarsel; Denne artikkelen er lang som en bok! Verdt å lese, absolutt, men lang lang laaang! Meld fra hvor du går, og ta med niste… https://www.aftenposten.no/meninger/i/L0J7x/den-skjulte-minoriteten-konservative-kristne-i-norge Anonymkode: 23873...f3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #71 Del Skrevet 29. november 2024 MizzVic skrev (På 29.11.2024 den 17.51): Ja faktisk. For du sitter ikke på sannheten. Du sitter på din egen. Det er ganske lett å ikke dele alle tankene og meningene sine, for å holde en god stemning i en gruppe mennesker. Man kan også kle seg etter omgivelsene. Voksne mennesker klarer å tilpasse seg uten at det koster de mye. Ekspander Kle seg etter omgivelsene? Må jeg iføre meg fotformssko og klippe håret kort? Nei takk. Anonymkode: d72f4...bd0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fugl fønix Skrevet 29. november 2024 #72 Del Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (På 29.11.2024 den 18.06): Kle seg etter omgivelsene? Må jeg iføre meg fotformssko og klippe håret kort? Nei takk. Anonymkode: d72f4...bd0 Ekspander Haha konge👍👍 ,dagens innlegg, blir nei takk her også !! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #73 Del Skrevet 29. november 2024 MizzVic skrev (På 29.11.2024 den 17.51): Det er ganske lett å ikke dele alle tankene og meningene sine, for å holde en god stemning i en gruppe mennesker. Man kan også kle seg etter omgivelsene. Voksne mennesker klarer å tilpasse seg uten at det koster de mye. Ekspander Både og, det der… La oss anta at jeg er mot feminisme, mot skilsmisse uten god grunn (fysisk vold og bilder), mot selvvalgt abort, mot at enslige og homofile skal kunne adoptere barn, for å nevne noe. Vil det da være lett for meg å holde tåta til vanlig hvis jeg aldri noen sinne treffer noen som mener det samme som jeg, som jeg kan være meg selv med? Er det greit at alle tar for gitt at jeg mener det motsatte av alt dette? Hva hvis jeg selv er homofil, er det da greit å forvente at jeg er for at homofile skal få adoptere barn sammen? Eller, at hvis jeg ikke er for det, at jeg da ikke blir tatt på alvor som homofil? Ville man som forkjemper for mangfold, gått i tog for at jeg som homofil er mot feminisme og mot selvvalgt abort og mot at enslige og homofile skal få adoptere? Eller går man kun i tog for de ‘rettroende’ homofile? Hva hvis jeg er en transkvinne som er mot LGBT-rettigheter? Og så videre og så videre… Anonymkode: 23873...f3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #74 Del Skrevet 29. november 2024 fugl fønix skrev (På 28.11.2024 den 23.30): Eller er det du som ikke tåler å høre sannheten. Skal man gå rundt å være falsk da, bare for å tekkes andre? Er det det du mener? Ekspander En grei regel er at dersom du ikke blir spurt om meningen din, så kan det ofte være like greit å ikke si noe. Hvis derimot noen spør deg om noe, så er det helt innafor å svare ærlig. Da har de bedt om det. Anonymkode: f2dfa...a0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #75 Del Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (På 29.11.2024 den 18.06): Kle seg etter omgivelsene? Må jeg iføre meg fotformssko og klippe håret kort? Nei takk. Anonymkode: d72f4...bd0 Ekspander Hva med brodder og varm jakke, er det også ut? Anonymkode: 23873...f3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #76 Del Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (På 29.11.2024 den 18.10): En grei regel er at dersom du ikke blir spurt om meningen din, så kan det ofte være like greit å ikke si noe. Hvis derimot noen spør deg om noe, så er det helt innafor å svare ærlig. Da har de bedt om det. Anonymkode: f2dfa...a0c Ekspander Jeg svarer sjelden ærlig med mindre mennesker har omlag 140 i IQ og takler at jeg ikke er enig. Anonymkode: 23873...f3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fugl fønix Skrevet 29. november 2024 #77 Del Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (På 29.11.2024 den 18.10): En grei regel er at dersom du ikke blir spurt om meningen din, så kan det ofte være like greit å ikke si noe. Hvis derimot noen spør deg om noe, så er det helt innafor å svare ærlig. Da har de bedt om det. Anonymkode: f2dfa...a0c Ekspander Sosial kontroll med andre ord, jeg skal sitte å høre deres meninger, men jeg skal sitte stille og ikke får lov til å mene noe? Og det bestemmer du eller? Jeg spurte ikke om din mening heller. Ytringsfrihet gjelder alle da vet du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #78 Del Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (På 29.11.2024 den 17.50): Jeg er ikke opptatt av graden min. Men det er kjent at jeg har den. Gjør ganske mye nytteverdi ellers, på jobb og via frivillige verv. Anonymkode: d72f4...bd0 Ekspander Altså hvis du er bygdas fastlege, så kan jo det forklare at de ikke akkurat menger seg med deg, mer enn ytterst nødvendig… Anonymkode: 23873...f3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #79 Del Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (På 29.11.2024 den 18.15): Altså hvis du er bygdas fastlege, så kan jo det forklare at de ikke akkurat menger seg med deg, mer enn ytterst nødvendig… Anonymkode: 23873...f3f Ekspander Jeg er ikke bygdas fastlege, nei. Anonymkode: d72f4...bd0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #80 Del Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (På 29.11.2024 den 18.36): Jeg er ikke bygdas fastlege, nei. Anonymkode: d72f4...bd0 Ekspander Hvorfor vet alle om doktorgraden din da? Anonymkode: 23873...f3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå