Gå til innhold

Hvor mye syk er det normalt å være når barn starter barnehage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er den som både leverer og henter, så det er sagt.

På 2,5 måned har jeg hatt omgangssyke, influensa og i skrivende stund er jeg på 3. runde med forkjølelse og 39,7 i feber. Jeg har blitt behandlet for oppbluss av utslett rundt øynene. Jeg har vært behandlet for bihulebetennelse og sure oppstøt etter brronkitt som kom i forbindelse med den ene virusrunden. Det går knapt 14 dager før jeg er syk igjen. 

Min mann er ikke syk og har kun hatt omgangssyke og forkjølelse på denne stunden

Anonymkode: 7440d...af8

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var mye sykdom på eldste da han startet i barnehagen, men det eneste vi ble smittet av var gjerne omgangssyke. Yngste var litt mindre syk, men hadde antagelig blitt en del herdet av storebror. 

Anonymkode: 817d6...85c

Skrevet

Tror årstiden også har noe å si.

Alt er vanlig. Både mye sykdom og lite sykdom.

Skrevet

Det er ikke noe "normal". Noen blir mye syke, andre ikke, og det gjelder både voksne og barn. 

Her ble verken noen av ungene eller oss voksne noe syke etter oppstart i barnehage. Mens andre får absolutt alt som går, og sprer det til hele husholdningen. 

Anonymkode: 90fc9...56b

Skrevet

Når vår eldste begynte i barnehagen som 2 åring, var han, og oss 3 andre (2 voksne og en baby) syke HELE tiden. Var ett grusomt halvår 😪 Minnes det med GRU!!

Anonymkode: 50fc6...65c

Skrevet

Noen blir mye syke, andre ikke. Jeg kan telle på en hånd hvor mange sykedager ungen vår har hatt siden hun startet i barnehagen i desember i fjor. Hun er generelt frisk. Ei venninne hadde vel knapt ungen en hel uke i barnehagen sammenhengende den første tiden. Opplever vel og merke at vår barnehage er veldig flinke med hygiene, og den er ikke så stor så smittepresset blir nok mindre enn i store barnehager. 

Anonymkode: cabbb...788

Skrevet

Vi hadde ikke så mye da min startet men var jo litt iløpet av høsten, 2 runder hver med kraftig forkjølelse/halsbetennelse slik jeg husker det den første høsten. Og så omgangssyke en gang på vinteren og hånd-fot-munn om våren (det fikk ikke vi voksne). Hun var 1,5 år ved oppstart. Hvor gammel er din?

Lurt å alltid vaske egne og barns hender med en gang man kommer hjem fra barnehagen :)

Anonymkode: 42f73...71e

Skrevet

Har nesten ikke vært syk (med unntak av et par runder covid da det herjet), og sønnen min begynner på skolen neste år. Har sluppet unna det meste heldigvis, muligens skjønner de høyere makter at jeg ikke hadde taklet det 😅

Anonymkode: 25b57...774

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er den som både leverer og henter, så det er sagt.

På 2,5 måned har jeg hatt omgangssyke, influensa og i skrivende stund er jeg på 3. runde med forkjølelse og 39,7 i feber. Jeg har blitt behandlet for oppbluss av utslett rundt øynene. Jeg har vært behandlet for bihulebetennelse og sure oppstøt etter brronkitt som kom i forbindelse med den ene virusrunden. Det går knapt 14 dager før jeg er syk igjen. 

Min mann er ikke syk og har kun hatt omgangssyke og forkjølelse på denne stunden

Anonymkode: 7440d...af8

Helt normalt. Jeg har kontinuerlig vært syk siden barnehagestart for over 3 år siden. Har vel et par uker hvor jeg er frisk mellom hver runde. Ungen hadde 90 sykedager fra august til desember første halvåret

Skrevet

Sønnen vår begynte i barnehage i fjor hørt. Var mye syk første høsten, men det va vi forberedt på. Ikke forberedt på at det skulle fortsette like kraftig nå på andre året. Til nå i år har han hatt ca 80 sykedager, ca halvparten av dem i høst. Har overhodet ikke råd til å ta så mye ulønnet permisjon, de 20 omsorgsdagene vi får er jo en vits for oss med barn som er mye syke. 

Anonymkode: 3aa31...6c3

Skrevet

Min venninne som jobber i barnehage har en runde med sykdom omtrent hver andre måned. Og hun er alltid snufsete.

Anonymkode: a652f...13c

Skrevet

Barnehagestart fører til masse sykdom. Et tiltak du kan gjøre er å vaske hendene dine/sprite når du kommer inn døra til barnehagen og når du drar igjen. Da stopper du mye av smitten mellom hjemmet og barnehagen. Og vask selvfølgelig også hendene til barnet. 

Skrevet

Det er du som blir syk og ikke barnet? Sier du skriver i jeg form TS? At barna er en del syke det første (og andre) året i barnehagen er ganske vanlig. Jeg har ikke vært syk siden min datter startet i barnehagen i August i år, men hun har vært syk 2-3 ganger. Mannen har også vært frisk.

Skrevet

Mine ble ofte syk de årene de gikk i barnehagen. Brukte gjerne opp sykt-barn-dagene våre før sommeren. Ble bedre i løpet av de første skoleårene.

Vi voksne ble heldigvis sjelden smittet, selv om spesielt jeg var den som tok meg av de syke og fikk spy over meg. Har gjerne med immunforsvaret å gjøre? Tror jeg må ha blitt veldig herdet.

Anonymkode: 1d917...b51

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...