AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #41 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det går fint. Covid er ikke lengre regnet som en almennfarlig smittsom sykdom. Sårbare pasienter bør bruke munnbind. Anonymkode: c71d4...49b Ansvaret ligger hos den som er smittsom og tross alt jobber med syke folk, vedkommende må bruke beskyttelse. Anonymkode: ca164...07c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #42 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ja, for det er " ingenting" å smitte noen sårbare med noe de potensielt kan dø av ? Håper det ikke er DU som kommer i en slik situasjon. Hater slike holdninger! Anonymkode: 46a7c...4e2 Du kan potensielt dø hele tiden, det er det som er og leve. Det går ikke og stoppe samfunnet opp fullstendig fordi enkelte har så enormt dramatisk forhold til død. Høres jo ut som sjåføren har gått på jobb for og drepe deg, ikke for og betale utgiftene dine. Jeg kan gjerne komme i en situasjon hvor jeg potensielt kan bli smittet av noe jeg kan dø av. Det er helt normalt. 3 av besteforeldrene mine døde av influensa. 2 av dem rakk ikke og bli pensjonister en gang før noen « drepte» dem med influensa smitte. Folk har blitt klin gærne med covid. Anonymkode: 61873...c2e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #43 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Helsemyndighetene har gitt alle beskjed om å være hjemme når de er syke. Din leder står jo ikke over helsemyndighetene. Anonymkode: a10ab...6c5 De samme helsemyndighetene instruerer fastleger i hva som er grunnlag for sykemelding og ikke. Hvis snufs eller sår hals var sykemeldingsgrunn hadde nesten ingen vært på jobb september-april. Anonymkode: c71d4...49b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #44 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det du skriver er bare vås. Fordi om myndighetene har bestemt at covid ikke er mer farlig enn en forkjølelse, så er det det for mange i sårbare grupper. Også folk som er unge og friske har blitt veldig dårlig i lange tider. Min fastlege sa at det som er skummelt med covid, er at "Spike proteinet fungerer som en universal nøkkel som låser opp cellene og roter til". Influensa og mykoplasma er også skummelt, men ikke på samme måte. Ts Anonymkode: 8cd7d...5c0 Dessverre er det slik at det er du som pasient som må beskytte deg med mindre du møter helsepersonell. Jeg er sykepleier og vi bruker alltid munnbind i møte med pasienter dersom vi tror vi kan ha noe som smitter Anonymkode: ba6a4...b15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #45 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg snakker ikke om staten , jeg snakker om DIN holdning! Bare du slipper å betale skatt så kan folk bare dø. Æsj! Og tenk på at alle har pårørende da, du kommer og til å miste noen av dine. Anonymkode: 46a7c...4e2 Jeg betaler skatt , ro deg ned 😅 ja, altså jeg har mistet mange, og kommer nok til og miste fler om ikke jeg ryker først. Sånn er det og leve gitt. Anonymkode: 61873...c2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #46 Del Skrevet 2 timer siden Det burde være en selvfølge at taxisjåfører, sykepleiere og andre som har med syke og sårbare pasienter å gjøre bruker munnbind konsekvent nå. Det er helt vilt at den største risikoen for kronisk syke - som faktisk må ha helsehjelp - er kontakt med det samme helsevesenet. Toveis bruk av maske fungerer veldig bra for å minimere smitterisiko. Især om en bruker bra masker som sitter tett rundt fjeset. At det heller ikke er innført enkle tiltak som luftrensere på sykehus, venterom, skoler, barnehager - det er en skandale! Folkehelse og sånn… Har vi ikke til og med et eget institutt for det? /s I stedet, så skal vi leke at ‘virus ikke er farlig’, mens vi ser sykefravær gå i taket, og vi får stadig flere uføre. Karensdag ja. Jo, det er vel mer effektivt for å hindre virussmitte enn masker og frisk luft… /s Og hvem vet hvordan det vil gå med uføretallene framover, når unger som har vært smitta flere ganger i året blir voksne? Minner om at det tok 10 år fra HIV dukket opp før en begynte å se økt dødlighet. Med covid ser vi alt nå økning i kronisk sykdom som hjerte/kar, kreft, diabetes m.fl. Samtidig som vi også vet at da vi hadde smittevern, så var befolkningen generelt langt friskere. Pussig nok /s Hvor i huleste har fornuften blitt av?? Anonymkode: 68299...aee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #47 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Helsemyndighetene har gitt alle beskjed om å være hjemme når de er syke. Dette ble avsluttet i 2022. Anonymkode: 805dd...0c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #48 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Dette ble avsluttet i 2022. Anonymkode: 805dd...0c0 Nei. Dette er generelle smittevernsregler og de går ikke ut på dato. Akkurat som håndhygiene. Anonymkode: a10ab...6c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 minutter siden #49 Del Skrevet 11 minutter siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): I fall du har inntrykk av noe annet - ingen slipper å dø. Og mange av de mest sårbare har allerede levd 80+ år allerede. Hvor kjipt skal alle andre ha det for å gi syke folk på 80+ et par uker til? Anonymkode: c71d4...49b Temmelig flåsete svar du kommer med her. Alle vet at vi alle skal dø, men det handler om å få leve lengst mulig og å være frisk lengst mulig. Hadde drosjesjåføren vært ansatt på strålesenteret og gått på jobb med å stråle,kreftpasienter, hadde reaksjonen da vært en annen her inne? Ja, sykefraværet skyter i været. Vondt i halsen pleier å være et av flere tegn på begynnende sykdom eller forkjølelse. Forkjølelse for sårbare mennesker kan faktisk få en dødelig utgang. Det er en av grunnene til at sykehus innvilger sårbare mennesker pasientreiser med taxi, for å minimere smittekilden de kan utsettes for. Dog er det tryggeste å kjøre egen bil, særlig når sjåførene går på jobb med halsevondt. Han kunne enkelt takket nei til denne turen og latt en annen sjåfør kjøre fra sjukehuset. Anonymkode: 44f95...108 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå