AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #21 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): SÅ folk kan bare DØ bare du slipper å betale mer skatt? Fy fader så empatisk! Anonymkode: 46a7c...4e2 Folk bare dør hele tiden. Man må klare og se ting mer i helhet. Hadde vi fortsatt med covid tiltakene hadde vi ikke hatt mer penger. I mange andre land har man ikke penger til og tenke « vil ikke bli syk igjen « . Hvis du har råd til og doble skatten din, kan du jo ta egen taxi isteden, hvis du har råd til og ta deg fri fra jobb for vond hals, så gjør det. Sykefraværet er så høyt at det vurdere s gjeninnføring av karensdag , noe som er krise for kronisk syke, men får andre på jobb igjen. Så at ikke alle har råd til og ofre økonomien sin for at du ikke skal bli syk, må du bare venne deg til. Og siden du har så mye penger at og betale mer skatt vil bli gjort med stor glede, så bruker du bare pengene på og beskytte deg bedre. Anonymkode: 61873...c2e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #22 Del Skrevet 28. november 2024 De som kjører for Pasientreiser og helsepersonell må bruke munnbind om de ikke føler seg i form! Er de syke får de holde seg hjemme! Kreftpasienter og andre utsatte grupper kan dø av luftveisinfeksjoner! Anonymkode: e093b...96d 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #23 Del Skrevet 28. november 2024 TS, hva med å kontakte media? Anonymkode: a10ab...6c5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #24 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg fikk i formiddag taxi hjem via Pasientreiser etter behandling i narkose. Jeg har akkurat kommet meg etter mykoplasma lungebetennelse og ønsker ikke å bli syk igjen. Taxisjåføren plukket opp en annen kunde fra et gamlehjem/ sykehjem, og da denne eldre kunden satte seg inn i bilen begynte han å snakke til sjåføren. Sjåføren sa han hadde så vondt i halsen at han ikke orket å snakke. Den eldre kunden spurte om han hadde halstabletter, og da sa taxisjåføren at halstabletter virker nok ikke, for han var ganske sikker på at han har fått covid siden både kona og barnet var smittet med covid og lå hjemme😬 Wtf? Covidsmittet taxisjåfør som kjører rundt på syke folk i pasientreiser taxi? Det går ikke an, da tar man dagen fri! Anonymkode: 8cd7d...5c0 Nå er det slik at man ikke lenger får sykmelding med covid, med mindre man blir veldig syk. Man kan ikke akkurat ta ulønnet fri fra jobb når man har regninger å betale. Anonymkode: c53cb...58f 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #25 Del Skrevet 28. november 2024 Jeg syns du overreagerer, folk kan ikke væer hjemme med vondt i halsen fordi det kanskje kan være covid. Har man dårlig immunforsvar må man selv ta forhåndsregler, du kan bli smittet på venterommet, apoteket, i butikken ect. Jeg jobber bl.a. Med kreftpasienter, her må folk gå på jobb så lenge allmenntilstanden ikke er dårlig uavhengig av hvilken type luftveisinfeksjon man har. Forskjellen er bare at folk ikke sier det, så ingen vet om det Anonymkode: 86854...cdd 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #26 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Det du skriver er bare vås. Fordi om myndighetene har bestemt at covid ikke er mer farlig enn en forkjølelse, så er det det for mange i sårbare grupper. Også folk som er unge og friske har blitt veldig dårlig i lange tider. Min fastlege sa at det som er skummelt med covid, er at "Spike proteinet fungerer som en universal nøkkel som låser opp cellene og roter til". Influensa og mykoplasma er også skummelt, men ikke på samme måte. Ts Anonymkode: 8cd7d...5c0 For dem i sårbare grupper kan rotavirus, forkjølelse og influensa også være veldig farlig. Man får likevel ikke sykmelding med forkjølelse og influensa, med mindre man er for syk til å dra seg opp av senga. Jeg kan være enig i at regelverket er feil, men man får nok ikke det til å gå rundt i samfunnet hvis alle skal være hjemme med covid. Tenk hvis alle sjåførene i pasientreiser der du bor, fikk covid samtidig. Hvem hadde kjørt deg? Anonymkode: c53cb...58f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #27 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Du klarer vel å være uenig uten å komme med nedsettende kommentarer som dette, vel. Jeg har ikke lyst til å betale mer i skatt fordi noen «ikke ønsker å bli syk igjen». Spesielt ikke når den samme noen ikke gjør tiltak for å passe seg selv. Eller bruker du fortsatt munnbind? Anonymkode: c71d4...49b I slike tilfeller handler det ikke om å "ikke ønske å bli syk igjen". Det handler om å slippe å dø! Anonymkode: e093b...96d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #28 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): SÅ folk kan bare DØ bare du slipper å betale mer skatt? Fy fader så empatisk! Anonymkode: 46a7c...4e2 Trodde vi etterhvert lærte at folk døde med covid, ikke av covid. Finnes virkelig hysterikerne fortsatt, nå når vi er mer opplyst, og sykdommen også betydelig svakere? Anonymkode: 2d101...5b1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #29 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Du klarer vel å være uenig uten å komme med nedsettende kommentarer som dette, vel. Jeg har ikke lyst til å betale mer i skatt fordi noen «ikke ønsker å bli syk igjen». Spesielt ikke når den samme noen ikke gjør tiltak for å passe seg selv. Eller bruker du fortsatt munnbind? Anonymkode: c71d4...49b Vi betaler mer skatt fordi helsemyndighetene tar 0 ansvar. Oppfordringen er ikke å teste, og covid blir sett på som en forkjølelse. Går man på jobb syk med covid, risikerer man å smitte flere andre. Alle tåler det ikke like bra. Sykefraværet øker , og det vil fortsette p øke, og det koster Long COVID has already affected an estimated 400 million people worldwide, a number the authors say is likely conservative, at an economic cost of about $1 trillion annually—equivalent to 1% of the global economy. https://fortune.com/well/article/long-covid-cost-1-trillion-treatment-cure/ Folk som tar lett på covid, har ingen aning om hvilken risiko de utsetter seg selv , sine nærmeste og andre for. vi snakker om et virus som kan angripe hele organsystemer, og gjøre mye skade, og det rammer opptil flere % av de smittede og ikke minst er det et stor økonomisk byrde, som bare vil vokse , Ta en test om du har symptomer, og hold deg hjemme om du har covid . Anonymkode: 7bed4...4af 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #30 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Det du skriver er bare vås. Fordi om myndighetene har bestemt at covid ikke er mer farlig enn en forkjølelse, så er det det for mange i sårbare grupper. Også folk som er unge og friske har blitt veldig dårlig i lange tider. Min fastlege sa at det som er skummelt med covid, er at "Spike proteinet fungerer som en universal nøkkel som låser opp cellene og roter til". Influensa og mykoplasma er også skummelt, men ikke på samme måte. Ts Anonymkode: 8cd7d...5c0 Hirfor vet bare noen leger dette?hva slags celler?? Blr man ikke frisk igjen? Anonymkode: b5be5...740 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #31 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg fikk i formiddag taxi hjem via Pasientreiser etter behandling i narkose. Jeg har akkurat kommet meg etter mykoplasma lungebetennelse og ønsker ikke å bli syk igjen. Taxisjåføren plukket opp en annen kunde fra et gamlehjem/ sykehjem, og da denne eldre kunden satte seg inn i bilen begynte han å snakke til sjåføren. Sjåføren sa han hadde så vondt i halsen at han ikke orket å snakke. Den eldre kunden spurte om han hadde halstabletter, og da sa taxisjåføren at halstabletter virker nok ikke, for han var ganske sikker på at han har fått covid siden både kona og barnet var smittet med covid og lå hjemme😬 Wtf? Covidsmittet taxisjåfør som kjører rundt på syke folk i pasientreiser taxi? Det går ikke an, da tar man dagen fri! Anonymkode: 8cd7d...5c0 Dette ringer du Pasientreiser og gir beskjed om, er du ikke tøff nok til det så ringer du Pasientombudene og får dem til å kontakte Pasientreiser. Anonymkode: 44f95...108 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #32 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Helsemyndighetene har gitt alle beskjed om å være hjemme når de er syke. Din leder står jo ikke over helsemyndighetene. Anonymkode: a10ab...6c5 Uenigheten består i hva som er syk. Å ha vondt i halsen regnes ikke som å være syk. Anonymkode: 3c224...765 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #33 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg kan nok finne ut nr på taxien ved å kontakte Pasientreiser, men tror ikke det hjelper å si ifra da sjåfører tenker inntekt og tenker nok ikke at de kan smitte alvorlig syke pasienter. Min nabo får taxi hjem via Pasientreiser etter cellegiftbehandling, og han tåler ikke å bli smittet med covid eller andre alvorlige luftveisinfeksjoner. Ts Anonymkode: 8cd7d...5c0 Du TROR ikke det hjelper si fra? Nei da så, da er det jo greit da, at han reiser rundt og smitter pasienter.. Anonymkode: 6c3ca...2f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #34 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): SÅ folk kan bare DØ bare du slipper å betale mer skatt? Fy fader så empatisk! Anonymkode: 46a7c...4e2 Hvis folk begynner å bli hjemme for «ingenting» har vi ikke råd til medisinsk behandling i det hele tatt. Anonymkode: c71d4...49b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #35 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): I slike tilfeller handler det ikke om å "ikke ønske å bli syk igjen". Det handler om å slippe å dø! Anonymkode: e093b...96d I fall du har inntrykk av noe annet - ingen slipper å dø. Og mange av de mest sårbare har allerede levd 80+ år allerede. Hvor kjipt skal alle andre ha det for å gi syke folk på 80+ et par uker til? Anonymkode: c71d4...49b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #36 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Folk bare dør hele tiden. Man må klare og se ting mer i helhet. Hadde vi fortsatt med covid tiltakene hadde vi ikke hatt mer penger. I mange andre land har man ikke penger til og tenke « vil ikke bli syk igjen « . Hvis du har råd til og doble skatten din, kan du jo ta egen taxi isteden, hvis du har råd til og ta deg fri fra jobb for vond hals, så gjør det. Sykefraværet er så høyt at det vurdere s gjeninnføring av karensdag , noe som er krise for kronisk syke, men får andre på jobb igjen. Så at ikke alle har råd til og ofre økonomien sin for at du ikke skal bli syk, må du bare venne deg til. Og siden du har så mye penger at og betale mer skatt vil bli gjort med stor glede, så bruker du bare pengene på og beskytte deg bedre. Anonymkode: 61873...c2e Jeg snakker ikke om staten , jeg snakker om DIN holdning! Bare du slipper å betale skatt så kan folk bare dø. Æsj! Og tenk på at alle har pårørende da, du kommer og til å miste noen av dine. Anonymkode: 46a7c...4e2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #37 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): I fall du har inntrykk av noe annet - ingen slipper å dø. Og mange av de mest sårbare har allerede levd 80+ år allerede. Hvor kjipt skal alle andre ha det for å gi syke folk på 80+ et par uker til? Anonymkode: c71d4...49b Og mange som har kreft er langt under 80! Anonymkode: 46a7c...4e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #38 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvis folk begynner å bli hjemme for «ingenting» har vi ikke råd til medisinsk behandling i det hele tatt. Anonymkode: c71d4...49b Ja, for det er " ingenting" å smitte noen sårbare med noe de potensielt kan dø av ? Håper det ikke er DU som kommer i en slik situasjon. Hater slike holdninger! Anonymkode: 46a7c...4e2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #39 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Og mange som har kreft er langt under 80! Anonymkode: 46a7c...4e2 Jepp, jeg er 45. Anonymkode: 75740...b16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #40 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): I slike tilfeller handler det ikke om å "ikke ønske å bli syk igjen". Det handler om å slippe å dø! Anonymkode: e093b...96d Lykke til med ønsket om og slippe og dø, kanskje du blir den første i historien. Resten av oss må prøve og få samfunnet til og gå rundt, og å ikke gå jobb med sår hals for og støtte ditt forsøk på og slippe og dø er ikke bærekraftig dessverre. Brutalt men sant. Anonymkode: 61873...c2e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå