Gå til innhold

Sjåføren som kjørte Pasientreiser taxi, sa han muligens hadde covid

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk i formiddag taxi hjem via Pasientreiser etter behandling i narkose.

Jeg har akkurat kommet meg etter mykoplasma lungebetennelse og ønsker ikke å bli syk igjen.

Taxisjåføren plukket opp en annen kunde fra et gamlehjem/ sykehjem, og da denne eldre kunden satte seg inn i bilen begynte han å snakke til sjåføren.

Sjåføren sa han hadde så vondt i halsen at han ikke orket å snakke.

Den eldre kunden spurte om han hadde halstabletter, og da sa taxisjåføren at halstabletter virker nok ikke, for han var ganske sikker på at han har fått covid siden både kona og barnet var smittet med covid og lå hjemme😬

Wtf?

Covidsmittet taxisjåfør som kjører rundt på syke folk i pasientreiser taxi?

Det går ikke an, da tar man dagen fri!

Anonymkode: 8cd7d...5c0

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forsåvidt enig i det. Har du tenkt å melde ifra til noen eller?

Anonymkode: 89b55...31b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Forsåvidt enig i det. Har du tenkt å melde ifra til noen eller?

Jeg kan nok finne ut nr på taxien ved å kontakte Pasientreiser, men tror ikke det hjelper å si ifra da sjåfører tenker inntekt og tenker nok ikke at de kan smitte alvorlig syke pasienter.

Min nabo får taxi hjem via Pasientreiser etter cellegiftbehandling, og han tåler ikke å bli smittet med covid eller andre alvorlige luftveisinfeksjoner.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også i risikogruppe. Tar ikke mye pasientreise lenger heldigvis, men hadde jeg hørt dette av sjåføren i taxien hadde jeg klikket. Sinnsykt opplegg

Anonymkode: a10ab...6c5

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vært et kjent problem i flere år, og som ventet ble det mye verre etter at Solbergs regjering fjernet det lille regelverket som holdt bransjen bittelitt i ørene. 

Anonymkode: 2d788...058

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg kan nok finne ut nr på taxien ved å kontakte Pasientreiser, men tror ikke det hjelper å si ifra da sjåfører tenker inntekt og tenker nok ikke at de kan smitte alvorlig syke pasienter.

Min nabo får taxi hjem via Pasientreiser etter cellegiftbehandling, og han tåler ikke å bli smittet med covid eller andre alvorlige luftveisinfeksjoner.

Ts

Hva med å gjøre sykehuset oppmerksomme på det? Kan hende de tar det mer seriøst mtp. at det i teorien kan være en økt utgift for dem over tid.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

bare å venne seg til dette om de som ønsker seg karensdager ved sykdom får det som de vil. Da vil folk gå på jobb uansett om man jobber i helse, butikk osv. Ikke bare de som kan låse seg inne på et kontor alene.

Anonymkode: 225e8...09e

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fint. Covid er ikke lengre regnet som en almennfarlig smittsom sykdom.

Sårbare pasienter bør bruke munnbind.

Anonymkode: c71d4...49b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det du skriver er bare vås.

Fordi om myndighetene har bestemt at covid ikke er mer farlig enn en forkjølelse, så er det det for mange i sårbare grupper.

Også folk som er unge og friske har blitt veldig dårlig i lange tider.

Min fastlege sa at det som er skummelt med covid, er at "Spike proteinet fungerer som en universal nøkkel som låser opp cellene og roter til".

Influensa og mykoplasma er også skummelt, men ikke på samme måte.

Ts

• Liker 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hva med å gjøre sykehuset oppmerksomme på det? Kan hende de tar det mer seriøst mtp. at det i teorien kan være en økt utgift for dem over tid.

Min nabo som er kreftsyk har gitt beskjed til Pasientreiser at han ikke har lyst å sitte i en oppsamlingstaxi med hostende medpasienter/ sjåfør som kan smitte han, men fikk til beskjed om at dette handler om økonomi og at de ikke prioriterer taxi kun for én pasient.

Da må han betale taxien selv.

Ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når anbefalingen er å gå på jobb, så går folk på jobb. Sånn er det.

Jeg er sykepleier, og i forrige uke lå hele familien min langflate av sykdom, flere av kollegaene til mannen hadde fått påvist covid og jeg hadde vondt i halsen. Ringte leder og fikk beskjed om å komme på jobb.

Anonymkode: 3c224...765

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør klage, men jeg tror ikke det vil utgjøre noen forskjell. Det er ingen restriksjoner når det gjelder covid lenger, alle kan møte på jobb med mindre deres arbeidsgiver har eget reglement.

Taxinæringen er skakkjørt, og konkurransen stor. Spesielt skole- og pasientturer er det få som gidder å ta på seg, for det betaler dårlig og går direkte utover sjåføren. Prisene er presset latterlig lavt, og det er det offentlige som presser dem ned.

Skal de innføre regler om at bare friske får kjøre så skal du ikke se bort i fra at man får avslag på reise pga. mangel på personell.

Anonymkode: 7687d...909

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det du skriver er bare vås.

Fordi om myndighetene har bestemt at covid ikke er mer farlig enn en forkjølelse, så er det det for mange i sårbare grupper.

Også folk som er unge og friske har blitt veldig dårlig i lange tider.

Min fastlege sa at det som er skummelt med covid, er at "Spike proteinet fungerer som en universal nøkkel som låser opp cellene og roter til".

Influensa og mykoplasma er også skummelt, men ikke på samme måte.

Ts

Du klarer vel å være uenig uten å komme med nedsettende kommentarer som dette, vel.

Jeg har ikke lyst til å betale mer i skatt fordi noen «ikke ønsker å bli syk igjen». Spesielt ikke når den samme noen ikke gjør tiltak for å passe seg selv. Eller bruker du fortsatt munnbind?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden covid ikke lenger anses som spesielt farlig, gjelder nå samme regler ved sykdomsfravær som ellers, og vondt i halsen alene er ikke nok til fravær. Forstår godt problemet, men jobber i helse selv, og må gå på jobb med mindre jeg er skikkelig syk, dvs feber ved covid eller influensa. Vi sjekker oss heller ikke for covid lengre.

Anonymkode: bd8e3...a88

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg er sykepleier, og i forrige uke lå hele familien min langflate av sykdom, flere av kollegaene til mannen hadde fått påvist covid og jeg hadde vondt i halsen. Ringte leder og fikk beskjed om å komme på jobb.

Helsemyndighetene har gitt alle beskjed om å være hjemme når de er syke. Din leder står jo ikke over helsemyndighetene. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Du klarer vel å være uenig uten å komme med nedsettende kommentarer som dette, vel.

Jeg har ikke lyst til å betale mer i skatt fordi noen «ikke ønsker å bli syk igjen». Spesielt ikke når den samme noen ikke gjør tiltak for å passe seg selv. Eller bruker du fortsatt munnbind?

SÅ folk kan bare DØ bare du slipper å betale mer skatt? Fy fader så empatisk! :(

Anonymkode: 46a7c...4e2

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg skrev: "Det du skriver er bare vås", og det er ikke en nedsettende kommentar.

Jeg kikket i vesken etter munnbind men fant ikke flere.

Jeg satt bak sjåføren, så satser på at jeg ikke blir smittet.

Ts

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ingen som tester seg lenger. Blir litt som å si at man tror man har influensa, når det bare er en forkjølelse.

Har hanglet en uke selv. Har levd livet som vanlig da jeg tross alt ikke er så syk. Men i dag forsvant smaks-sansen, så har jo en mistanke. 

Anonymkode: 2d101...5b1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Nei, det er den som er syk som skal bruke munnbindet, da får andre rundt en god beskyttelse. Den sårbare kan også bruke det og det vil hjelpe litt, men det hjelper lite dersom den smittsomme sitter og harker fritt i et lite rom slik som en bil. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Min nabo har mottatt cellgiftbehandling siden 2021 og da var det restriksjoner, men mange av sykepleierne var likevel på jobb syke og fortalte at de hadde fått beskjed om å komme på jobb til tross for positiv covid test, så lenge de ikke hadde feber, og de fikk heller ikke lov å bruke munnbind!

Helsevesenet oppfordrer jo til aktiv dødshjelp når smittsomme helsepersonell jobbar med kreftpasienter.

Ts

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...