Gå til innhold

Unger som står i handlevogner og kurver

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 28.11.2024 den 13.10):

Slikker du på emballasjen? Vasker du ikke grønnsaker og frukt som ikke har emballasje?

Anonymkode: 1e6d1...37f

Hjelpes! Det er forskjell på det og å la barnesko med fuglebæsj, spyttklyser med snått og andre ekle ting la barna stå der matvarer skal ligge. Hvis ikke du forstår det, er du bare sykt ego og ekkel! Godt forbilde 😊

Anonymkode: 89342...b4f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hjelpes! Det er forskjell på det og å la barnesko med fuglebæsj, spyttklyser med snått og andre ekle ting la barna stå der matvarer skal ligge. Hvis ikke du forstår det, er du bare sykt ego og ekkel! Godt forbilde 😊

Vognene står jo gjerne ute og får både fuglebæsj og masse masse mer på seg som det er. 

Anonymkode: 576c0...d09

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 28.11.2024 den 13.42):

Er dette virkelig et problem? Jeg har handlet på butikken så og si daglig i over 20 år, og har aldri opplevd en skitten handlekurv. 

Har du prøvd å bruke en annen butikk som har mer enn én handlevogn? Har du nevnt det for de ansatte? Det er vel deres jobb å vaske handlekurvene om de blir skitne. Nei, det er sikkert lurest og mest konstruktivt å få ut frustrasjonen din her.

Om dette virkelig er et reelt problem så må du få på deg voksenbuksene og ikke være så feig. 

Anonymkode: 45832...b3e

OMG! En SER jo nødvendigvis ikke skitten… Og når skal de ansatte vaske vognen, som kanskje blir brukt rett etter en annen har brukt den….  Er du voksen? Uansett fremstiller du ikke deg som den skarpeste kniven i skuffen :) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med trådstarter, fy fillern for et griseri.  Er også overrasket over alle mødrene i denne tråden som forsvarer dette, litt av en oppdragelse disse barna får. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det blir fort skrik og skrål når ungene tipper over vogna med hodet først i gulvet, og ja, det skjer. Skal foreldrene skylde på butikkene da tru? For ansvar for egen atferd har ingen i disse dager…

Anonymkode: 4ca0a...098

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 28.11.2024 den 14.15):

Hvor skitne tror du sko er..? 

Og altså, det er jo emballasje utenpå maten? 

Jeg antar du ikke klager om unger løper rundt omkring i butikken, da? Noen ganger MÅ man ha småunger med i butikken. Er de slitne og overtrøtte, kan det å la dem sitte oppi en vogn/kurv gjøre faren for høylydte og slitsomme meltdowns mindre. Er de overgiret og full i energi, kan det å la dem være oppi en vogn/kurv være det tryggeste alternativet, og det som er minst frustrerende for dem som lar seg provosere av barn som løper i beina på dem og/eller plukker på varer i hyllene. 

Anonymkode: b51c9...77d

Og du er oppegående? Sko ER skitne! De kan ha tråkket i alt fra fulgebæsj, hundebæsj, snus og røykrester og snørrete spyttklyser ++. Å ha det i handlevognen er ekkelt. At barna går på gulvet med sko er jo noe helt annet…. Der tråkker alle med sko, og ingen som setter melkekartonger, sjokolade, banan osv på gulvet…. Har 4 barn og har aldri trengt å la dem sitte i vogna med sko på…. Er de slitne, er de som regel ikke eldre enn at de sitter i setet på handlekurven. Er de for store til det, må de gå selv. Her må du gå litt i deg selv. Foreldre gjør det fordi det er enklest for DEM! Mange barn trenger heller ikke være med i butikken. De fleste har 2 foreldre… Uansett er ikke handlevognen og manglende hygiene andre sitt ansvar! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 28.11.2024 den 14.16):

Verre med dem som lar ungene stå i setene på bussen, særlig når noen setter seg der med rene klær etterpå.

Anonymkode: 5e7cd...703

Det er like jævla ille! Ser mange ungdommer sitter med sko på bena i setene på bussene. De er sikkert oppdratt til at dette er helt greit fra de var liten og satt i handlevognen. Mange foreldre driter i hva egne barn gjør, så lenge det ikke går utover dem selv 😕 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 28.11.2024 den 14.27):

Oppdaget rester av hundebæsj i ene handlevognen. Jeg ga beskjed i butikken og spurte om det gikk an å få et forbud mot at unger sitter oppi handlevogner og -kurver. Det har nå blitt ordnet heldigvis. Det står skilt og personalet gir beskjed hvis noen bryter dette.

De som gjør dette, er late foreldre som tror at hele verden dreier rundt dem selv og ungene.

Anonymkode: f05d4...d0d

Så enig! Det er nok av egosløve foreldre i dagens samfunn 😕 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 28.11.2024 den 14.33):

Løsning: ta med et håndkle eller en stor pose med bred bunn du legger i bunn av kurven. 

Problem solved! 

Anonymkode: 3edad...853

AnonymBruker skrev (På 28.11.2024 den 14.35):

Fordi akkurat nå er det DU som har et problem. Og DU kan løset problemet DITT. 

Hjelpes! Så de som driter i andre er ikke den som har problemer? Idioter skal bare få kjøre på? Det er ingen jævla menneskerett å ha barn i handlekurv! Den er til et helt annet formål! Det må være lov å gå på butikken å handle uten å bli beskyldt for å ha et problem fordi en ikke ønsker dritt og spyttklyser på matvarer som de rar i, som gullungene dine har samlet under skoene sine. Ekle mennesker! Og ufine egosløve foreldre som kun tenker på seg selv! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Eg er ein av disse strenge kjærlige mødrene med barn som oppfører seg (som regel) veldig fint. Har aldri tenkt over at det er noko andre tenker over før eg såg denna tråden. Det går litt kjappare å fyka igjennom den butikken med dei oppi vogna om ikkje begge skal fyke i kvar sin retning inne på butikken. Det blir og mykje meir styr for andre kundar om eg ikkje ramme dei inn. Trur dykk at 2-3 åringar berre går rolig ved siden av korga? Sånn hygiene messig er det større sjanse for at snørrungane mine tar på noko, trykker fjeset sitt mot eit glass og slikker eit eller anna. Det er mykje faenskap heilt normale barn gjer. Sistedelen går kun opp til 15.kilo. 

Har du prøvd å handla med ettermiddagstrøtte barn? For dykk som av ulike grunnar ikkje har reprodusert så er mange barn slitne, sutrete, mindre evne til å lytte om ettermiddagen. Eg vil selvfølgelig ikkje ha dei med på butikken i det tidsrommet men rekker det ikkje pga jobb og barnehagehenting. Difor handler eg handle enormt kvar laurdag for å unngå butikken så lenge eg kan. 

Det er og faktisk viktig å regelmessig ta med barn på butikken for å læra dei korleis man skal oppføra seg på ein butikk. Det er litt seint å øva på det i første klasse. Folk må tåle at det finnest barn og småbarnsforeldre. 

Anonymkode: eedb5...f09

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hjelpes! Så de som driter i andre er ikke den som har problemer? Idioter skal bare få kjøre på? Det er ingen jævla menneskerett å ha barn i handlekurv! Den er til et helt annet formål! Det må være lov å gå på butikken å handle uten å bli beskyldt for å ha et problem fordi en ikke ønsker dritt og spyttklyser på matvarer som de rar i, som gullungene dine har samlet under skoene sine. Ekle mennesker! Og ufine egosløve foreldre som kun tenker på seg selv! 

Eeeh… les svarene mine en gang til. Dessuten er det strengt talt DU som oppfører deg ufint her. Jeg prøver løse TS sitt problem bare, det er du som kommer med karakteristikker og nedlatende ord. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Merlin skrev (35 minutter siden):

Helt enig med trådstarter, fy fillern for et griseri.  Er også overrasket over alle mødrene i denne tråden som forsvarer dette, litt av en oppdragelse disse barna får. 

Skitne mødre = skitne barn.

Anonymkode: 6f76b...494

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tenk at det går ann å laga så masse problemer som eigentlig ikkje finnest. 

Men lurer på om 50?% av KG eigentlig misliker barn og småbarnsmødre.

Det er nesten som om enkelte rett og slett ikkje vil dela verden med barn. 

Eg får ta på skoposer neste gong då 🤪

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Eller sette skoene der de hører hjemme - på gulvet.

Anonymkode: ac1ce...641

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Eg er ein av disse strenge kjærlige mødrene med barn som oppfører seg (som regel) veldig fint. Har aldri tenkt over at det er noko andre tenker over før eg såg denna tråden. Det går litt kjappare å fyka igjennom den butikken med dei oppi vogna om ikkje begge skal fyke i kvar sin retning inne på butikken. Det blir og mykje meir styr for andre kundar om eg ikkje ramme dei inn. Trur dykk at 2-3 åringar berre går rolig ved siden av korga? Sånn hygiene messig er det større sjanse for at snørrungane mine tar på noko, trykker fjeset sitt mot eit glass og slikker eit eller anna. Det er mykje faenskap heilt normale barn gjer. Sistedelen går kun opp til 15.kilo. 

Har du prøvd å handla med ettermiddagstrøtte barn? For dykk som av ulike grunnar ikkje har reprodusert så er mange barn slitne, sutrete, mindre evne til å lytte om ettermiddagen. Eg vil selvfølgelig ikkje ha dei med på butikken i det tidsrommet men rekker det ikkje pga jobb og barnehagehenting. Difor handler eg handle enormt kvar laurdag for å unngå butikken så lenge eg kan. 

Det er og faktisk viktig å regelmessig ta med barn på butikken for å læra dei korleis man skal oppføra seg på ein butikk. Det er litt seint å øva på det i første klasse. Folk må tåle at det finnest barn og småbarnsforeldre. 

Jeg er overbevist om at du er en av dem som skyver barnevognen foran deg ut u gangfeltet uten å se verken til høyre eller venstre.  Alle må forstå at bilene SKAL stoppe og barn må opplæres til hvordan de skal oppføre seg i trafikken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tenk at det går ann å laga så masse problemer som eigentlig ikkje finnest. 

Men lurer på om 50?% av KG eigentlig misliker barn og småbarnsmødre.

Det er nesten som om enkelte rett og slett ikkje vil dela verden med barn. 

Så flott at det finnes folk som deg, som tydeligvis kan bestemme hva som er et problem for mennesker rundt deg, og ikke. 

Og ja, vennligst ta på barna dine disse skoposene! De beskytter akkurat på samme måte som disse skylappene du har plassert på mamma-hodet ditt.

Anonymkode: b7252...4ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Så flott at det finnes folk som deg, som tydeligvis kan bestemme hva som er et problem for mennesker rundt deg, og ikke. 

Og ja, vennligst ta på barna dine disse skoposene! De beskytter akkurat på samme måte som disse skylappene du har plassert på mamma-hodet ditt.

Anonymkode: b7252...4ef

Eg antyde at det er eit problem som er skapt av "KG". Og ikkje noko som har rot i virkeligheita. Det er jo eit ekkokammer her inne av folk som synest det er ekkelt og eit par mødre som tørr å inrømma at dei gjer det.  Nokre få som ikkje ser på det som eit problem.

Om folk genuint synest eg er sykt ekkel som lar dei vere i korga så er det selvfølgelig ikkje greitt! Eg ønskjer ikkje å plaga andre. Det er ikkje overlagt i det heile om det er noko sanning i detta. 

Eg peike på korleis form-dynamikk fremstille ting litt unyansert. Litt som når alle skriver "dump" i trådar om diverse kjærleiksproblemer. Han snorker, dump. Han vasker ikkje, dump. "Alle" damene er super enige (det fremstår sånn). 

Synest folk flest genuint det er ekkelt? Kven veit? Har TS patent på verkeligheita? Er det her folk tørr å ikkje vere så konfliktsky? Eg trur ikkje "kari" kjem bort til meg og seie "Nå kjem det sikkert tiss, bæsj, snus og dritt ned i korga frå barneskoa" 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Eller handle uten barn.

Anonymkode: 6f76b...494

Nei 

Anonymkode: d0035...643

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

OMG! En SER jo nødvendigvis ikke skitten… Og når skal de ansatte vaske vognen, som kanskje blir brukt rett etter en annen har brukt den….  Er du voksen? Uansett fremstiller du ikke deg som den skarpeste kniven i skuffen :) 

Ikke du heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Heller barn i handlekurv enn foreldre med dine holdninger og negativitet 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...