Gå til innhold

Unger som står i handlevogner og kurver

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Nå har jeg ikke barn, men at barn får være i handlevogner ser jeg ikke på et veldig stort problem hygienemessig. Vognene er vel de som ser best ut på de butikkene jeg frekventerer. Trillekurver og håndkurver ser helt grusomme ut. Husker ikke sist jeg så et barn satt oppi vogna heller, et sted vi ble satt da vi var små i alle fall. Tenker mer på fallrisiko og slikt, husker vi hold på å skade oss da vi prøvde å klatre oppi på egen hånd. Så at man ble strengere på slikt sikkerhetsmessig forstår jeg 😅

Anonymkode: c5622...efa

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Var det jeg trodde dette skulle handle om. Så en unge stupe ut av handlevogna en gang da foreldrene ikke fulgte med. Ubehagelig!

Anonymkode: 9dc4e...6b8

Aldri vært borti det men har alltid kontroll på vognene når jeg handler

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen mødre ser jo ut til å presse ut all hjernekapasiteten sin samtidig som de presser ut ungen. Blir snart ikke overraska lenger over hva enkelte lar ungene sine få lov til

Anonymkode: 0ed70...2a9

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

De har ligget på en pall som er løftet med en gaffeltrøkk som har vært på bakken i fabrikken🤢

Anonymkode: 576c0...d09

Enkelt pakkene kommer pakket inn i større esker som deretter stables på pall. Så nei de har ikke vært verken på bakken i fabrikken, eller borti trucken eller lastebilen det fraktes på el. Og på fabrikken pakkes de av maskiner som har høye hygienekrav hvor alt skal tilfredsstille hygienisk design og vaskes regelmessig.

Så nei du aner ikke hva du prater om. Hilsen en som jobber MYE mot matvareindustrien (fabrikkene som lager disse produktene).

Anonymkode: 0bc2f...96b

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er andre som skal bruke vogna etter dere. Det er ikke så gøy å få dritt på maten fordi du er lat.

Anonymkode: f05d4...d0d

Det får de uansett. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hvor skitne tror du sko er..? 

Og altså, det er jo emballasje utenpå maten? 

Jeg antar du ikke klager om unger løper rundt omkring i butikken, da? Noen ganger MÅ man ha småunger med i butikken. Er de slitne og overtrøtte, kan det å la dem sitte oppi en vogn/kurv gjøre faren for høylydte og slitsomme meltdowns mindre. Er de overgiret og full i energi, kan det å la dem være oppi en vogn/kurv være det tryggeste alternativet, og det som er minst frustrerende for dem som lar seg provosere av barn som løper i beina på dem og/eller plukker på varer i hyllene. 

Anonymkode: b51c9...77d

Jeg var alene med barn og måtte alltid handle med dem på slep (rakk ikke handle før jeg henta i barnehagen). Eneste som var lov, var å sitte i det lille setet på noen vogner, der beina vender ut av handlevogna mot håndtaket. Springing og bråk absolutt ikke lov. Ja, det hendte jeg for gjennom butikken som en sint hvirvelvind og bare handla det aller mest nødvendige, men sånn var det. Alle overlevde. 

Anonymkode: 019eb...877

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Noen mødre ser jo ut til å presse ut all hjernekapasiteten sin samtidig som de presser ut ungen. Blir snart ikke overraska lenger over hva enkelte lar ungene sine få lov til

Anonymkode: 0ed70...2a9

Ja, for det er kun mødre som gjør dette, fedre derimot, de slipper glatt unna all kritikk🙄

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, for det er kun mødre som gjør dette, fedre derimot, de slipper glatt unna all kritikk🙄

Skal si fra første gang jeg ser en far gjøre det. Jeg er over 50. :)  Ganske sjelden jeg ser en far alene med småbarn i butikken i det hele tatt, så her har kanskje mødrene noe å ta tak i med arbeidsfordelingen. Spesielt siden butikkbesøk med barn tydeligvis er selvmordsfremkallende for enkelte. 

Anonymkode: ac1ce...641

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Enkelt pakkene kommer pakket inn i større esker som deretter stables på pall. Så nei de har ikke vært verken på bakken i fabrikken, eller borti trucken eller lastebilen det fraktes på el. Og på fabrikken pakkes de av maskiner som har høye hygienekrav hvor alt skal tilfredsstille hygienisk design og vaskes regelmessig.

Så nei du aner ikke hva du prater om. Hilsen en som jobber MYE mot matvareindustrien (fabrikkene som lager disse produktene).

De er allikevell beskyttet av ytre emballasje. Verden dreier seg ikke rundt dere og ungebe deres. Lær dere å ta litt hensyn til de rundt dere. Bognene er ment for MAT og ikke unger.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Slikker du på emballasjen? Vasker du ikke grønnsaker og frukt som ikke har emballasje?

Anonymkode: 1e6d1...37f

Ja men skal jeg vaske emballasjen også før jeg setter matvarer i kjøkkenet? 

Anonymkode: edfe0...420

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Like skitne som gata.

Syns du det er greit å dra masse møkk inn i kjøleskapet fordi det er jo embalasje på maten? Hvor tror du møkka havner når man da tar på embalasjen, også begynner å spise mat med de samme hendene?

Jeg tar av emballasjen på det som ikke trengs emballasje. Resten går inn i kjøleskapet med emballasje. Vasker kjøleskapet jevnlig. Noe jeg regner med du gjør?  Blir ikke syk. 

Hadde heller tenkt mer på snørr og hender som ikke har blitt vasket av voksne, som tar på handlekurvene..

Anonymkode: 872c0...a50

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Skal si fra første gang jeg ser en far gjøre det. Jeg er over 50. :)  Ganske sjelden jeg ser en far alene med småbarn i butikken i det hele tatt, så her har kanskje mødrene noe å ta tak i med arbeidsfordelingen. Spesielt siden butikkbesøk med barn tydeligvis er selvmordsfremkallende for enkelte. 

Anonymkode: ac1ce...641

Ja, selvsagt er det MØDRENE som skal ta tak i det også. For far er ikke i stand til å ta tak i noe selv. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Ja men skal jeg vaske emballasjen også før jeg setter matvarer i kjøkkenet? 

Altså... tror du handlevognene blir rengjort? De er skitne uavhengig av om et barn har vært oppi eller ikke. Å rengjøre emballasjen får du gjøre om du er redd for sånt, men for de aller fleste går det fint å la være.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Altså... tror du handlevognene blir rengjort? De er skitne uavhengig av om et barn har vært oppi eller ikke. Å rengjøre emballasjen får du gjøre om du er redd for sånt, men for de aller fleste går det fint å la være.

De er ikke SÅ skitne at det ikke gjør noe fra eller til om en unge trakker i de med sko du! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 28.11.2024 den 13.06):

Hvorfor i alle dager lar dere ungene deres stå med møkkete sko i handlevogner og til og med trillekurver? Jeg er nødt til å bruke de bærekurvene (der hvor de har det) for å ikke få møkka fra skoa til ungene deres på matvarene mine!

Er det noe av maten du legger direkte i vogna som ikke har emballasje? 

Anonymkode: dbf47...9c5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det noe av maten du legger direkte i vogna som ikke har emballasje? 

Anonymkode: dbf47...9c5

Ja, f eks kål og kålrabi. Kan ikke disse hjelpeløse mødrene holde ungene hjemme og få noen til å passe dem mens mor er i butikken?

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja, f eks kål og kålrabi. Kan ikke disse hjelpeløse mødrene holde ungene hjemme og få noen til å passe dem mens mor er i butikken?

Anbefaler at du putter grønnsaker i poser og ikke rett i handlekurven, handlekurven/vognen er ikke ren selv om barn ikke hadde stått i dem. 

Anonymkode: b6601...8a4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Anbefaler at du putter grønnsaker i poser og ikke rett i handlekurven, handlekurven/vognen er ikke ren selv om barn ikke hadde stått i dem. 

Plastposene som brukes til frukt og grønt, er ikke tette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Vi vil da ikke ha med oss mer plast enn vi må!

Anonymkode: 5b8fc...dba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...