AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #1 Del Skrevet 28. november 2024 På meg virker det ofte som om dere nyter å plage folk og å behandle mennesker stygt. Får dere et kick av misbruke makten dere har? Legger også merke til at folk som har sjefsstillinger ofte tror de er sjefer i helt andre sammenhenger på fritiden(!) også. Hvis dere ikke gjør dette selv, tenker dere ofte dette om andre i bedriften som også har sjefsstillinger? Anonymkode: 87652...6fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #2 Del Skrevet 28. november 2024 Høres ut som du har tilgode å møte en god sjef. De finnes i bøtter og spann, så ikke gi opp håpet. Anonymkode: 9bdbd...996 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #3 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Høres ut som du har tilgode å møte en god sjef. De finnes i bøtter og spann, så ikke gi opp håpet. Anonymkode: 9bdbd...996 Har gitt opp, for å være ærlig. Hadde to gode sjefer, men de ble mobbet bort fra arbeidsplassen av sjefene sine igjen Anonymkode: 87652...6fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #4 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Legger også merke til at folk som har sjefsstillinger ofte tror de er sjefer i helt andre sammenhenger på fritiden(!) også. Slike stillinger tiltrekker seg ofte en viss type personlighet. Anonymkode: b5eaa...560 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #5 Del Skrevet 28. november 2024 Konsekvent bruk av ordet «sjef» er også litt avslørende angående deres erfaringer. Jeg har en mellomlederstilling. Min arbeidsgiver har ca 7000 ansatte. Ikke en, eneste omtales som «sjef» eller «sjefsstilling». Å være «sjef» er noe ganske annet en å være «leder». Nei. Jeg får ikke et «kick» av å misbruke makt. Nei. Jeg er ikke «sjef» på fritiden. Privat skyr jeg avgjørelser generelt og er glad for alt kona, unger etc tar av avgjørelser. Jeg er stort sett likegyldig til svært mye. Alt for likegyldig egentlig. Jeg driter litt i hvor vi ferierer, skal vi ha dyr?, hva vi skal ha til middag? Osv osv. bryr meg ikke. Anonymkode: b0fa8...428 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seff Skrevet 28. november 2024 #6 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Konsekvent bruk av ordet «sjef» er også litt avslørende angående deres erfaringer. Jeg har en mellomlederstilling. Min arbeidsgiver har ca 7000 ansatte. Ikke en, eneste omtales som «sjef» eller «sjefsstilling». Å være «sjef» er noe ganske annet en å være «leder». Nei. Jeg får ikke et «kick» av å misbruke makt. Nei. Jeg er ikke «sjef» på fritiden. Privat skyr jeg avgjørelser generelt og er glad for alt kona, unger etc tar av avgjørelser. Jeg er stort sett likegyldig til svært mye. Alt for likegyldig egentlig. Jeg driter litt i hvor vi ferierer, skal vi ha dyr?, hva vi skal ha til middag? Osv osv. bryr meg ikke. Anonymkode: b0fa8...428 Godt poeng Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #7 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): På meg virker det ofte som om dere nyter å plage folk og å behandle mennesker stygt. Får dere et kick av misbruke makten dere har? Legger også merke til at folk som har sjefsstillinger ofte tror de er sjefer i helt andre sammenhenger på fritiden(!) også. Hvis dere ikke gjør dette selv, tenker dere ofte dette om andre i bedriften som også har sjefsstillinger? Anonymkode: 87652...6fa Hva er å plage folk da? Eller eksempler du har på at man misbruker makten? Arbeidsgiver har en viss styringsrett og helhetsvurderinger som må gjøres. Jeg er leder selv og samarbeider med mange ledere, jeg har aldri tenkt at noen med viten og vilje forsøker å plage folk. Anonymkode: 38143...39c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #8 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva er å plage folk da? Eller eksempler du har på at man misbruker makten? Arbeidsgiver har en viss styringsrett og helhetsvurderinger som må gjøres. Jeg er leder selv og samarbeider med mange ledere, jeg har aldri tenkt at noen med viten og vilje forsøker å plage folk. Anonymkode: 38143...39c Lurer folk på intervjuet om hva stillingen går ut på, lyver om løfter om økt lønn, rett og slett plager folk de ikke kommer overens med, gjør selv feil men skylder på de under seg, setter helt urealistiske mål, generelt setter folk de ikke liker i vanskelige/umulige situasjoner, forskjellsbehandler, tilbakeholder informasjon for å få enkelte til å virke dårlige i jobben sin, sørger for at enkelte får altfor mange oppgaver, baksnakker osv. osv. (Om man kaller det sjef eller leder var ikke poenget med dette innlegget.) Anonymkode: 87652...6fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #9 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg er leder selv og samarbeider med mange ledere, jeg har aldri tenkt at noen med viten og vilje forsøker å plage folk. Anonymkode: 38143...39c Det er godt å lese. 👍 Anonymkode: 87652...6fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #10 Del Skrevet 28. november 2024 En god sjef er ikke sjef, men leder. Anonymkode: bacfc...5a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå