Gå til innhold

Vi dro å kjøpte is. Fikk voksenkjeft av mora. Er det så strengt for tiden ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en jente i første klasse. Jeg hadde fri på tirsdag og hentet henne og ei fra klassen . De måtte bli med meg til byen å hente bunaden som hadde vært på rens. Etterpå tok jeg jentene med på kafé der de fikk hver sin kule med is og juice. Vi koset oss og da vi kom hjem lekte jentene masse og vi hadde en fin dag. De fikk hvert sitt lekeslim på butikken av meg. Til  middag hadde vi fiskekaker med tilbehør 

hun ble jo etterhvert henta og jenta fortalte med glede i ansiktet at de hadde vært på kafé og spist is. Jeg så mora ble stein i ansiktet. Utpå kvelden ringte hun meg og var sint og da hun satt ikke noe pris på at vi dro å spiste godsaker på en helt vanlig tirsdag og at dette burde jeg spurt om ført. Jeg ble litt paff men beklager jo

er det virkelig slik det er i dag? At man kan gi barn en kule med is midt i uka uten at det blir leven av det? Har jeg gjort noe galt i følge dere?

til sammenligning sender de kjeks, potetgull og godteri med i matpakken i andre land med den største selvfølge (feks England og usa)

Anonymkode: 64960...616

• Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bsre drit i den kjerringa 

Anonymkode: 81794...e0a

• Liker 21
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike nek som henne er ikke noe å bry seg om 

Anonymkode: 618c7...166

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg aldri opplevd. Her går det i snacks og pannekaker, is og mcDonalds over en lav sko når vi har besøk og når barna er på besøk. Så å strengt er det ikke for tiden hos oss. 

Anonymkode: 5c6bb...aa9

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spiller ingen rolle hva de gjør i USA og England. Det er tydeligvis viktig for moren så lær heller av det og spør først neste gang. 

Anonymkode: b1197...ac9

• Liker 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok avklart med foreldrene om de har noen regler rundt sånn første gang et nytt barn skal bli med hjem. Både spurt om allergier og regler rundt sukker og spill osv.

Personlig ville jeg ikke brydd meg så mye om du ga min datter is på en tirsdag selv om vi selv ikke gjør det. Og om jeg ble irritert for det så ville jeg nok latt det gå.

Anonymkode: 83a3b...0af

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns det er utrolig frekt av mora å ringe å deg og være sint, etter du har tilbrakt store deler av dagen med hennes datter og gitt henne en hyggelig dag, og også spandert på henne. Jeg hadde blitt sint på mora jeg. 

Anonymkode: bcb0f...551

• Liker 29
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hun overreagerte noe voldsomt. 

Jeg gir ikke is og søtsaker på hverdager til mitt barn, og hadde ikke gjort det til andres barn heller. Men hadde jeg vært i hennes sko hadde jeg heller ikke sagt noe.

Du får bare droppe det neste gang hun er på besøk.

(Godteri i matpakken er ikke «vanlig» i andre land da).

Anonymkode: 3fe97...456

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne foreldre er virkelig drepen. Hvis det er så viktig må de si det selv i forkant.

Jeg spør kun om allergier, ellers får de den maten jeg serverer. Vi spiser lite godteri generelt, men om de lager seg sjokolademelk eller får popkorn til film tenker jeg er greit i mitt hjem. 

Anonymkode: 6203c...baf

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en måte forstår jeg moren, da det i vårt samfunn fort blir i overkant mye godsaker. Det er liksom alltid en unnskyldning eller noe som skjer som gir litt godteri, over en uke kan det plutselig bli nesten hver dag! En barnebursdag her, besøk hos familie, lørdagsgodt, en aktivitet som plutselig gir kake osv osv. 

Samtidig er det unødvendig å bli sint for det da. Går jo an å si: tusen takk for at du tok med deg jenta mi ut på cafe, hun hadde det kjempefint! Til en annen gang så vil jeg at jenta mi ikke skal få godteri i ukedager, om du kunne vært obs på dette. 

Personlig hadde jeg ikke reagert, jeg hadde heller vært veldig takknemlig for at du hadde tatt med mitt barn på noe som hørtes ut som en skikkelig hyggelig dag! 

Anonymkode: 9e536...9b8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg sagt at neste gang så skal du ikke ta henne med på slike ting, beklage og si at andre unger får heller bli med på besøk da

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jævlig frekt å ringe for kjefte. Patetisk.

Du skal i hvert fall ikke føle på noen dårlig samvittighet.

Hadde det vært meg hadde jeg gjentatt stuntet en gang til bare for pur faen.

Anonymkode: 7984e...d02

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg har en jente i første klasse. Jeg hadde fri på tirsdag og hentet henne og ei fra klassen . De måtte bli med meg til byen å hente bunaden som hadde vært på rens. Etterpå tok jeg jentene med på kafé der de fikk hver sin kule med is og juice. Vi koset oss og da vi kom hjem lekte jentene masse og vi hadde en fin dag. De fikk hvert sitt lekeslim på butikken av meg. Til  middag hadde vi fiskekaker med tilbehør 

hun ble jo etterhvert henta og jenta fortalte med glede i ansiktet at de hadde vært på kafé og spist is. Jeg så mora ble stein i ansiktet. Utpå kvelden ringte hun meg og var sint og da hun satt ikke noe pris på at vi dro å spiste godsaker på en helt vanlig tirsdag og at dette burde jeg spurt om ført. Jeg ble litt paff men beklager jo

er det virkelig slik det er i dag? At man kan gi barn en kule med is midt i uka uten at det blir leven av det? Har jeg gjort noe galt i følge dere?

til sammenligning sender de kjeks, potetgull og godteri med i matpakken i andre land med den største selvfølge (feks England og usa)

Jeg tror jeg hadde begynt å le om jeg hadde fått en sånn telefon. 

Anonymkode: 948fd...a8b

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merkelig oppførsel. Du laget en kjempeflott dag for barna og jeg mistenker de har ganske gråe hverdager hjemme hos denne jenta. Moren tålte nok ikke at du fikk til noe hun selv ikke makter, det å skape lykke i datterens ansikt. Hun kommer til kort og hun er sjalu. For en nedrig og stakkarslig dame. 

Endret av Sveits35
  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du tatt med deg 18 åringer på puben på en tirsdag, for litt kose-øl?

Jeg hadde ikke ringt og kjeftet, men jeg hadde ikke likt at du fôret ungen min med rent sukker uansett hvilken dag det var. 

Hvorfor gi små barn noe veldig usunt som de blir avhengig av? Det er så unødvendig. 

Anonymkode: 9f6f3...59d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at når man lar barn dra på besøk er det hjemmet de er i sine rutiner en følger. Man kan ikke forvente at de tilpasser det de gjør til besøket sine vaner. Så spiser dere is på en tirsdag er det noe de godkjente da de sa ja til at barnet deres kunne komme på besøk. Skulle vi ha pannekaker med syltetøy på til middag når noen hadde med venner hjem var det det besøket vårt fikk også, da ga jeg blaffen i hva foreldrene synes om slikt. Ingen klaget derimot. 

Allergi er selvfølgelig et unntak, det må en tilpasse seg til når en får besøk.

Anonymkode: 262c6...871

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En ting er jo om man ikke selv gir ungene søtt i ukedagene, men man må jo ha litt sosiale antenner for det da, noe denne moren tydeligvis ikke har. TS , dette er ikke normalen nei. Jeg pleier å spørre om barnet vil spise middag med oss ved besøk, det er det eneste. Allergier sier foreldre i fra om selv får man regne med. 

Noen foreldre er litt (mye) hysteriske. Verst av alt er jo at det kan gå utover barna deres. Så ikke vær redd for å invitere dette barnet igjen, men nå vet du hva ståa er med sukker. 

Anonymkode: 70bc6...38d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

til sammenligning sender de kjeks, potetgull og godteri med i matpakken i andre land med den største selvfølge (feks England og usa)

De feilernærer barna sine i USA og England, så hvorfor kan ikke vi deg liksom? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveits35 skrev (7 minutter siden):

Merkelig oppførsel. Du laget en kjempeflott dag for barna og jeg mistenker de har ganske gråe hverdager hjemme hos denne jenta. Moren tålte nok ikke at du fikk til noe hun selv ikke makter, det å skape lykke i datterens ansikt. Hun kommer til kort og hun er sjalu. For en nedrig og stakkarslig dame. 

Ja, det er kun sukker som kan gjøre at det blir en perfekt dag. Alle dager uten sukker er gråe og triste.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hun følte vel at du tråkket over hennes grenser som mamma vil jeg tippe...

Hva andre gjør er irrelevant...Det blir en bortforklaring fra din side. 

Jeg syns nok mammaen kunne gitt deg denne informasjonen på forhånd om det var veldig viktig for henne...

Siden hun ikke gjorde det, så tok hun det nok som en selvfølge at dette ikke var aktuelt, siden det ikke er aktuelt for henne, og det er en kjent problemstilling....

Var jo bra du beklagde...Er jo bare å legge seg flat når man trøkker over grensene andre har tenker jeg. Hun kommer over det. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...