Gå til innhold

Var dette frekt av meg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 28.11.2024 den 16.16):

Jeg synes det er jævlig spesielt å være så sær at ikke engang mor di får komme på besøk. Å si at hun må finne annet sted å bo er bare slemt og ufint. 

Men så er både jeg og barna mine vokst opp med at man er både raus og har rom for familie❤️

Anonymkode: 005b8...8d4

Herregud for en fin og perfekt familie du har!!! Tenk om alle var som dere ❤️❤️

Ts: Nei, du er ikke frekk! Absolutt ikke. Er så lei av sure gamle damer som ikke forstår at barseltiden handler om dem. Det går faktisk fint ann å bry seg om familien, men også sette grenser for seg selv. Det er på tide at barselkvinnen setter seg selv først, og at bestemødrene må forstå at ikke alt handler om dem. 

Anonymkode: 0b983...130

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 28.11.2024 den 17.02):

Ja du er frekk mot moren din. "Skamme seg".

Anonymkode: 69376...525

Moren er frekk mot datteren sin, det er hun som bør skamme seg for å ikke lytte! 

Anonymkode: 74a23...a10

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.11.2024 den 16.30):

Jeg syns det var veldig… norsk tankegang 😆

for meg er det helt utenkelig at man kan se på familie (sin egen mor!) på den måten.

tenker at det sikkert er en historie bak at dere har dårlig forhold, men samtidig virker det som det er veldig vanlig hos nordmenn. Veldig rart for meg.

tenk om du står i hennes sted om 25 år. Så trist.

Anonymkode: 3cc5a...170

Tenker det samme. Moren ønsker nok å hjelpe også uff. Tenker på min egen mor her å nekte henne å være hos meg.

Anonymkode: 9dbbc...9f3

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at du setter grenser!

Selv ønsket jeg heller ikke besøk av noen rett etter fødsel. Jeg gikk med bleie, fikk ikke til ammingen, full av hormoner, svettet som en gris… Men om jeg så hadde følt meg topp, hadde jeg fremdeles hatt lov til å sette grenser for hvem jeg ville ha tett innpå meg i en så spesiell tid. 

Du har satt tydelige grenser for din mor. Hun har valgt å ikke respektere dem ved å bestille billetter før du er klar. Enkelte her snakker som om moren din er et offer. Hun har tatt et valg selv. Du kan være tydelig og si at «Om du kommer om [x antall tid] kan du bo her, men før det kan du ikke det.» Det er da ingen som tvinger henne til noe som helst. 

Om du er egoistisk? Det er faktisk lov å sette andres behov til side når du nettopp har presset ut et barn som du attpåtil må ta vare på. 

Heia deg og gratulerer så mye 💪❤️

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lite inkluderende du er mot din mor. Skjønner godt at hun vil se sitt nye barnebarn. Du ser bare problemer og ingen løsninger. Trist!

Anonymkode: a7199...094

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til sammenligning bodde vi på 50 kvm da vi fikk andremann. Min mor sov over hos oss første uka etter fødsel, på en sovesofa på kjøkkenet. Selvfølgelig litt slitsomt, men alt går for den som vil. Må sies at hun passet eldstemann under fødselen, og generelt var hjelpsom. Likevel kan det jo føles litt invaderende sånn rett etter fødsel. 

Skjønner at du har sagt ifra på forhånd, men samtidig er det familie. Hvorfor har du så stort behov for å skape avstand. Noen sure epler biter man i seg.

Anonymkode: 1e777...790

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er hun som er frekk som inviterer seg selv når dere har gitt klar beskjed om at dere sier fra når dere er klare for besøk.

Anonymkode: 6deae...80d

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føles rart ut å avvise sin egen mor når hun ønsker å komme å avlaste/hjelpe/støtte dere.

Akkurat dèn avgjørelsen ville ikke jeg tatt, selv om besøket føltes ubeleilig i utgangspunktet. 

Anonymkode: 5f902...b42

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Til sammenligning bodde vi på 50 kvm da vi fikk andremann. Min mor sov over hos oss første uka etter fødsel, på en sovesofa på kjøkkenet. Selvfølgelig litt slitsomt, men alt går for den som vil. Må sies at hun passet eldstemann under fødselen, og generelt var hjelpsom. Likevel kan det jo føles litt invaderende sånn rett etter fødsel. 

Skjønner at du har sagt ifra på forhånd, men samtidig er det familie. Hvorfor har du så stort behov for å skape avstand. Noen sure epler biter man i seg.

Anonymkode: 1e777...790

Man får til det man vil, men TS vill ikke! Hvorfor skal bestemor sin vilje bety så mye mer en mor sin vilje?

Så har du selfølgelig lov til å spise så mange sure epler du vil, om det gjør live dit bra. Det at du likker sure epler, er dog ikke noe argument for at andre skal spise de!

Endret av Pippi Lotta
  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er jævlig spesielt å være så sær at ikke engang mor di får komme på besøk. Å si at hun må finne annet sted å bo er bare slemt og ufint. 

Men så er både jeg og barna mine vokst opp med at man er både raus og har rom for familie❤️

Det er jo ikke alle som har ett nært forhold til foreldre. Og her har ts sagt at hun ikke skal komme. Da er det helt på sin plass at hun finner ett annet sted å bo. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær glad du har en mor som er interessert i deg/ dere, selv om hun ikke er ‘perfekt’. En dag er hun borte, da er det for sent…

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjør som du synes er best. For min del tenker jeg en sånn avvisning gjør at du aldri kan be om hjelp fra henne senere.

Anonymkode: f6ccc...c16

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva feiler folk som reiser på besøk til noen som eksplisitt har bedt dem vente til de er klare for besøk? 

Anonymkode: 945db...2f6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde mine foreldre og svigerforeldre innen en liten biltur når mine barne ble født. Det var kjempetrivelig å få dem innom på besøk, 

Men; Om alternativet hadde vært å ha dem på overnatting flere dager i strekk, da hadde nok jeg også sagt nei, selv om de var både behjelpelig og verdens beste besteforeldre.  Å ha andre boende så tett like etter fødselen er ikke avslappende for noen. Jeg ville sovet dårligere av redsel for at baby skulle vekke besøket, ville følt at jeg måtte sitte oppe og underholde på kveldstid, og ikke kunne styre dagene mine selv. 

Nå skal de sies at jeg er i alderen at jeg selv kan bli bestemor, og vil aldri tenke tankenpå å dra til mine barn og svigerbarn på babybesøk før jeg vet de har lyst på besøk, uansett hvor mye jeg gleder meg til å hilse på den lille. Man tar hensyn til hverandre begge veier. 

Anonymkode: 4aaaa...98f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Du gjør som du synes er best. For min del tenker jeg en sånn avvisning gjør at du aldri kan be om hjelp fra henne senere.

Anonymkode: f6ccc...c16

Dette er i hvert fall tull. Ingen bestemødre er barn. 

Anonymkode: 51653...4ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir oppriktig fasinert av denne tråden, da det å være uønsket og plagsom hos noen som nettopp har født er mitt "værste marerit". Jeg ønsker jo å være en støte for de jeg er glad i, så om de ikke hadde turt å fortele meg hva de trengte med bare ga med rom fordi de var opplert til at man må være "raus".... Jeg grøser med tanken!

Synes forferdelig synn på menesker som er så grenseløse at de ikke kan være ærlige med sinne nære i en så sårbar tid som  barsel perioden en gang! Det må være fælt og være så selvutsletende, men det er jo som du sier noe man er "vokst opp" med.

Jeg er så taknemelig for at jeg og (forhåpentligvis) de jeg er glad i er vokst opp med rom til å sette sunde grenser❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.11.2024 den 9.20):

Der det er hjerterom er det husrom.... syns jeg se hvis du skulle tatt med din familie.. besøkt din mor ned fly.. og ble bedt om å finne husvære et annet sted. (Til 4) 

Anonymkode: 13216...f4a

Oj hadde kanskje ikke bare bestilt billetter og invitert seg selv, men heller spurt først og avtalt slik normale voksne mennesker gjør

Anonymkode: 107f5...806

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nybakte mødre er det egoistiske som fins, og burde være allmennkunnskap. 

håper bestemoren puster med magen og venter til moren løfter frem barnet og setter det foran sofakos og pepsi max. Sikker på moren setter pris på hjelp og oppmerksomhet senere

Anonymkode: b513c...ba2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Nybakte mødre er det egoistiske som fins, og burde være allmennkunnskap. 

håper bestemoren puster med magen og venter til moren løfter frem barnet og setter det foran sofakos og pepsi max. Sikker på moren setter pris på hjelp og oppmerksomhet senere

Anonymkode: b513c...ba2

😂😂

Er du en bitter bestemor eller? Fikk du ikke komme på besøk en time etter fødsel??? 🥺 Så egoistisk av mor da. Bestemor kommer alltid først!!!

Anonymkode: 0b983...130

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...