Gå til innhold

Var dette frekt av meg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

fly. Vi har hele svangerskapet gitt beskjed om at vi gir beskjed når vi vil ha besøk, men hun har bestilt billetter for lenge siden og sagt hun kommer neste uke. Jeg sa da klart ifra at hun måtte finne et annet sted å sove isåfall, for her er det ikke plass nå.

Dere har vært klare og tydelig med henne. Hun har da valgt å overse dette og kjefter på deg pga det. Svar henne tilbake med at dere har sagt i fra til henne og hun har selv valgt å ignorere det. 

Jeg støtter deg ts. Du har satt en grense og her velger mor å drite i det og kjører sitt eget løp. Hun får da enten sove på hotell eller annet sted, eller endre billetten eller avbestille den. 

Javel, så hun er mora di. Det betyr ikke at hun får gjøre som hun selv vil. 

Anonymkode: 74a23...a10

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jo, hun tar seg til rette, og hun kunne ventet til du sa ja. Men dere har jo ikke plutselig flere soverom senere.

Men når hun først SKAL til dere, så er det kjipt å få noen få timer, for så å sitte ensom på et hotellrom. Soverommene kan dere jo frigi eldstemann sitt med at han sover på samme rom som faren.

Middag lager dere vel uansett? Bare lage litt ekstra? Matlaging, handling, rydding og re opp seng fikser mannen din. Du skal heller konsentrere deg om å få mer søvn. Jo, det kan han selv om det er DIN mor dere får besøk av. Du har gått i gjennom MYE slit for å bære frem DERES barn!

Anonymkode: 299e7...1ab

Men TS får sansynlivis mindre søvnproblemer senere.... Det er dumt at moren henes planleger og komme når det ikke er plass til henne, men det er ikke TS sin skyld eller ansvar! 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes forsåvidt spørsmålet blir feil for om hun hadde hørt på deg når du sa at dere sa ifra når dere var klar for besøk hadde du jo aldri fått muligheten til å virke frekk. Synes det er frekt og merkelig å ikke respektere ønskene dine etter du har født. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer veldig på hvorfor moren din ikke respekterer det du har fortalt henne @TS. Hun virker til å kjøre sitt eget løp uten å ta hensyn til deg.

Anonymkode: 9fb3e...0db

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det var veldig… norsk tankegang 😆

for meg er det helt utenkelig at man kan se på familie (sin egen mor!) på den måten.

tenker at det sikkert er en historie bak at dere har dårlig forhold, men samtidig virker det som det er veldig vanlig hos nordmenn. Veldig rart for meg.

tenk om du står i hennes sted om 25 år. Så trist.

Anonymkode: 3cc5a...170

• Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var frekt av din mor. Hun kan ombooke billettene til ut på våren. Når hun ikke hjelper til uten blir en belastning så hadde jeg aldri orket å få henne på besøk. Skjønner ikke at hun vil komme når det ikke passer. Si ifra at du er trøtt og trenger ro og vil ikke at hun skal komme nå. Velger hun å komme tross dét så er jeg helt enig i at hun kan bo på hotell. Stå på deg! Og gratulerer til babyen😊

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

For all del, kan gjerne tilby henne senga som er 160x80 cm. Regner med hun settes stor pris på det! Er ikke plass til madrass på rommet heller, så det kan ikke brukes uten at vi må flytte ut seng eller klesskap!

Men ser hva dere skriver og blir deprimert av noen av svarene! 

ts

Anonymkode: 62337...678

Men kjære deg, jeg kan da ikke vite at det var en juniorseng? Eller at dere ikke har plass på gulvet. 

Men dere har et gjesterom. Da kan far sove inne hos deg og baby, eller han kan sove på sofaen. 

Hvis det er fysisk umulig å ta i  mot overnattingsgjester pga plassmangel, så skjønner nok moren din at hun må sove på hotell. Hun skjønner vel at alternativet er at far eller du må sove på hotell for å frigi gjesterommet. Evt. kan moren din sove på stuen.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

for meg er det helt utenkelig at man kan se på familie (sin egen mor!) på den måten.

tenker at det sikkert er en historie bak at dere har dårlig forhold, men samtidig virker det som det er veldig vanlig hos nordmenn. Veldig rart for meg.

Sjokkerende å finne norsk tankegang på et norsk forum?

Ikke alle har like gode foreldre, og noen klarer faktisk å sette grenser for oppførsel som påvirker en negativt.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sjokkerende å finne norsk tankegang på et norsk forum?

Ikke alle har like gode foreldre, og noen klarer faktisk å sette grenser for oppførsel som påvirker en negativt.

Ja, jeg forstår det. Forstår bare ikke hvorfor det liksom er normalen for så mange. Veldig unaturlig.

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men kjære deg, jeg kan da ikke vite at det var en juniorseng? Eller at dere ikke har plass på gulvet. 

Men dere har et gjesterom. Da kan far sove inne hos deg og baby, eller han kan sove på sofaen. 

Hvis det er fysisk umulig å ta i  mot overnattingsgjester pga plassmangel, så skjønner nok moren din at hun må sove på hotell. Hun skjønner vel at alternativet er at far eller du må sove på hotell for å frigi gjesterommet. Evt. kan moren din sove på stuen.

Far sover ikke med TS fordi TS nettopp har født og sliter med søvnen. Synes du virkelig det er et godt råd at en nybakt mor skal ofre søvn for at bestemor skal få besøke akurat når hun vil?

Barsel tid er ganske sårbar med manglende søvn, hormoner og det er viktig at mor får ro til å ta seg av babby. Hvorfor argumenterer du for å prioritere en bestemor sine behov ovenfor en mor og henes nyfødte barn sine behov? 

Uansett om du viste at en barneseng har barnestørelse eller ikke, viste du jo at det ikke ønskelig med besøk så fort. Så da blir jeg nyskjerig på hvorfor du mener bestemor sit ønske er viktigere en mor (som nettopp har født) sinne ønsker?

• Liker 10
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ja tenk om TS er den som får klar komunikasjon og forhålde seg til om 25 år... Synes du virkelig det er trist om folk forteller foreldrene sinne at de sliter med for eksempel søvn, og ber om forståelse og kansje til og med støte for det? Jeg ville blitt mye mer skufet om familien min ikke var åpen med meg om hva de trengte og bare lot meg gjøre som jeg ville uten å tøre å si hva de selv ønsket! Jeg ønsker faktisk ikke å være en belastning på de jeg er glad i, da er jeg avhengig av at de tør å komunisere med meg. Sånn sett er TS sin mot heldig synes jeg!

• Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (1 minutt siden):

Ja tenk om TS er den som får klar komunikasjon og forhålde seg til om 25 år... Synes du virkelig det er trist om folk forteller foreldrene sinne at de sliter med for eksempel søvn, og ber om forståelse og kansje til og med støte for det? Jeg ville blitt mye mer skufet om familien min ikke var åpen med meg om hva de trengte og bare lot meg gjøre som jeg ville uten å tøre å si hva de selv ønsket! Jeg ønsker faktisk ikke å være en belastning på de jeg er glad i, da er jeg avhengig av at de tør å komunisere med meg. Sånn sett er TS sin mot heldig synes jeg!

Haha nei det er akkurat det at man syns det er så slitsomt å ha sin egen mor hos seg som jeg syns er rart. Det virker som det er normen, og for resten av verden er det veldig rart. Så hvordan ble det sånn.

skjønner at ingen her har fasitsvaret på det her og nå, men jeg deler likevel mine tanker om emnet. Du trenger ikke være enig, det går helt fint.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele barseltiden min ble ødelagt av stadige besøk. Ta hensyn til deg selv ts. Du har nettopp født og har lov til å sette grenser. Skulle ønske jeg var like tøff som deg. Må være lov å få være i fred de første ukene. Blir helt trist av svarene du får. Når skal barselkvinnen få ro og fred

Anonymkode: 6297e...b41

• Liker 6
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Haha nei det er akkurat det at man syns det er så slitsomt å ha sin egen mor hos seg som jeg syns er rart. Det virker som det er normen, og for resten av verden er det veldig rart. Så hvordan ble det sånn.

skjønner at ingen her har fasitsvaret på det her og nå, men jeg deler likevel mine tanker om emnet. Du trenger ikke være enig, det går helt fint.

Og jeg synes det er rart og ikke forstå at det er slitsomt å ikke få sove, spesielt når man har baby. Jeg tror dog du tar feil i at "resten av verden" synes det er rart at man prioriterer søvn, da det er ganske internasjonalt at søvn kan være utfordrene i barseltiden.....

Så har du selfølgelig lov til å dele tankene dine, men når du deler de på KG må du tåle at folk komenterer de.

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Barnebarn er jo en begivenhet hun vil være med på. Og dere har 3 soverom…

Jeg har et troll av en mor, som jeg egentlig aldri ønsker på besøk. Men hun skjønner ikke selv at hun er håpløs, og jeg vet hun er glad i meg og oss (kone + barn), og ønsker et godt forhold. Så da lar jeg henne komme, biter sinnet i meg, og teller ned dagene til hun reiser igjen. 

Anonymkode: 7b1a0...a65

Og barn er en begivenhet.. foreldre går foran besteforeldre. De vil ikke ha besøk, og det må besteforeldre bare respektere

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Boetica skrev (1 time siden):

Det kommer helt an på hvilket forhold du har til moren din. Og det virker ikke så bra. Selv reide jeg opp på sofaen til mamma. Men hun var invitert og hjalp meg med alt. 

Nettopp, hun hjalp til og ble invitert... det har ikke denne damen blitt

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser egentlig ikke helt problemet med å ha henne der. For eldstemann er det kanskje hyggelig å kunne dra ut å finne på ting med bestemor. Da kan du få hvilt mens din mann har baby en stund framfor å måtte passe på/underholde storesøsken. 

Anonymkode: a7f4c...12c

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er moren din som er frekk som bestiller billetter og kommer på besøk uten at dere ønsker det. Jeg hadde blitt forbanna og hun hadde fått høre at hun ikke er velkommen før vi var klar. 

Anonymkode: 0fd22...046

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har moren din for vane å overkjøre grensene dine ts? Barseltiden er "hellig" . Man inviterer ikke seg selv. Det er henne som er frekk. Bare kjenn etter hva du har behov for å stå trygt i det. Hennes behov er ikke viktigere enn ditt behov. At andre har som vane å selvutslette seg selv får være dems problem. Ikke alle har gode mødre dessverre. 

Anonymkode: 9343a...104

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...