Gå til innhold

Får fastlegen beskjed

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er henvist til en time internt på sykehus. Får fastlegen beslked om ag jeg er innkalt til time?

står bare at kopi er sendt til henvisende lege 

Anonymkode: 321a8...5ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke fastlegen som har henvist, da?

Men, ja, fastlegen har tilgang til din journal og den blir oppdatert med slike henvisninger.

Anonymkode: 3c829...25a

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det ikke fastlegen som har henvist, da?

Men, ja, fastlegen har tilgang til din journal og den blir oppdatert med slike henvisninger.

Nei ikke fastlegen som er henviser. Sykehus som har henvist internt

Jg fikk brev om innkallelse til time i innboks. Trodde ikke FL fikk vite om innkallelse?

Skrevet

Nei ikke fastlegen som er henviser. Sykehus som har henvist internt

Jg fikk brev om innkallelse til time i innboks. Trodde ikke FL fikk vite om innkallelse?

Vil tro det kommer i journalen din.

Hvorfor er det viktig for deg at din fastlege ikke får vite om denne timen?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vil tro det kommer i journalen din.

Hvorfor er det viktig for deg at din fastlege ikke får vite om denne timen?

Hvilken journal? 

Skrevet

Når sønnen min blir henvist fra lege på sykehuset til undersøkelse hos en annen avd på sykehuset/annet sykehus, så blir en kopi av henvisningen sendt til fastlegen også. Selve innkallingen med time er jeg mer usikker på. Rapporter/epikriser etter undersøkelser blir også sendt som kopier til fastlegen selv om fastlegen ikke har vært involvert. Det er jo fordi det skal inn i journalen din, og den er det jo nyttig for fastlegen at er oppdatert.

Anonymkode: 445f3...1b9

Skrevet

Når sønnen min blir henvist fra lege på sykehuset til undersøkelse hos en annen avd på sykehuset/annet sykehus, så blir en kopi av henvisningen sendt til fastlegen også. Selve innkallingen med time er jeg mer usikker på. Rapporter/epikriser etter undersøkelser blir også sendt som kopier til fastlegen selv om fastlegen ikke har vært involvert. Det er jo fordi det skal inn i journalen din, og den er det jo nyttig for fastlegen at er oppdatert.

Anonymkode: 445f3...1b9

Ja FL har fått epikrise og Vet at jeg ble henvist
Men lurer på om FL får beslked om innkallelse/tildelt time. Hen står ikke på kopi i innkallelssbrevet

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Ja FL har fått epikrise og Vet at jeg ble henvist
Men lurer på om FL får beslked om innkallelse/tildelt time. Hen står ikke på kopi i innkallelssbrevet

Det er ikke sikkert -men om du ønsker hen skal vite det så bare send info på HelseNorge. 

Anonymkode: 403d3...9c1

Skrevet

Usikker på om fastlegen får beskjed om timer. Men jeg har sett at det kommer på helsenorge om jeg må bytte timer på sykehuset.  Da står det at det er jeg som pasient som har endret time. Det samme står om sykehuset om de endrer timen min.

Anonymkode: 126de...122

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...