Gå til innhold

Bilstol med isofix man kan bruke fra fødsel?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om en bilstol med isofix som kan brukes helt fra fødsel?

Skjønner at jeg senere rundt 3-4 år må bytte den ut, men da bruker vi storesøster sin som hun da har vokst ut av.

Dette det er greiere å kjøpe en ny stil istedenfor først baby bilstol også en som kan benyttes til 6-7 år. 

Anonymkode: 37bd0...420

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har kjøpt en base som passer til babystolen og så bare bytte til småbarnsstol på samme base. Besafe ettellerannet. Men vet det er flere baser som har denne muligheten. Bare forhør deg hos forhandler. 

Anonymkode: 98608...c73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en med isofixbase som du først kan sette babystol på og så senere større stol.

Anonymkode: bfa62...0aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ekstremt fornøyd med Denne. Vi bytter kun ut stolen når babyen er stor nok, basen er løs og brukes på senere stoler. Vet det finnes stoler som passer fra nyfødt til de omtrent er konfirmanter, men jeg er så fornøyd med muligheten til å ritere setet. Vi bruker også da babystolen videre på neste baby, og trenger da kun å kjøpe ny base. Denne baseb har justering så man får riktig helling. 
eneste minuset med denne stolen er at de tar litt plass i forhold til mange andre (har intrykk av at axkid trenger mindre plass). 

Anonymkode: beb00...f00

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan du selvsagt, så lenge stolen du bruker passer til barnets størrelse og vekt.

Det er viktig at barnet sitter med god støtte, og selvfølgelig bakovervendt, og da må stolen passe til kroppsstørrelsen, og stolen må tåle vekten av barnet ved en kollisjon. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyeste axekid one er vel eneste bakovervendte med isofix som varer lenge bakovervendt og har nyfødtinnlegg.

Du kan og se på beltemontert, vi må bytte til det snart og det ser ikke så vanskelig ut som jeg trodde. Besafe Stretch varer lenge og har nyfødtinnlegg.

Mulig Besafe Beyond også har det?

Personlig ville jeg kjøpt ren babystol til de første månedene da for det er så greit å kunne ta baby ut og inn av bilen i stolen. Om det er økonomi du tenker på så er det kjempelett å feste babystol med bilens selebelte, så slipper man kjøpe base og sparer der.

Om dere har en bakovervendt stol barnet kan få når hen er 4 år så kan du jo kjøpe en base med babystol + mellomstol. Da ville jeg styrt unna Cybex siden så mange er misfornøyde med Sirona men valgt et av de andre kjente merkene som feks Besafe. 

Anonymkode: 69d0a...a44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...