Nitha Skrevet 1. mars 2006 #1 Skrevet 1. mars 2006 Noen som har noen gode middagsoppskrifter til noe å spise med ris til? Har så lyst på ris i dag, av en eller annen grunn.... Fru Nitha
Gjest Gamle Alex Skrevet 1. mars 2006 #2 Skrevet 1. mars 2006 Masse det Laks koteleter kyllingfilet gryte
Lisemor Skrevet 1. mars 2006 #3 Skrevet 1. mars 2006 Du kan bruke ris til nesten alt. Her har vi ris til fisk, kylling,biff,steik,osv.
Lilith Skrevet 1. mars 2006 #4 Skrevet 1. mars 2006 Hva med en restepanne? Stek ferdigkokt ris i stekepanne med f.eks. mais, erter, brokkoli, soltørkede tomater og litt sprøstekt bacon (eller annet kjøtt. Knekk gjerne et egg over også). Server med en dæsj søt chilisaus. Nam!
Elise_ Skrevet 1. mars 2006 #5 Skrevet 1. mars 2006 Det jeg liker aller best er å steke kyllingkjøttdeig eller kyllingfilet i små biter, helle over en putt matfløte, la det surre litt og servere med ris. Kyllingen må krydres masse masse underveis. Vi bruker blandingskrydder, men aromat, vegeta osv er sikkert bra. Tidligere spiste jeg gjerne stekt kjøttdeig med mais og ris, uten saus. Han jeg bor sammen med vil ikke ha det uten saus da... Ellers er jo gryterett en slager med ris.
Gjest Tyr Skrevet 1. mars 2006 #6 Skrevet 1. mars 2006 Men det må være god ris. Så takk for "innvandrerbutikker" som har god ris.
Gjest piaf Skrevet 1. mars 2006 #7 Skrevet 1. mars 2006 Du kan jo lage jambalaya: Surr noen biter bacon i en gryte, tilsett hakket løk, stangselleri og hvitløk. Surr mykt, ha i 3 dl ris, 1 boks hakkede tomater, hakket grønn paprika, 3 dl kyllingkraft, timian, laurbærblad, 1 knivsodd cayenne og salt og pepper. Kok under lokk til risen er ferdig, rør inn brunede biter av kyllingfilet og noen reker (fra boks i lake går fint). Jeg liker å bruke brun basmatiris og evt. villris i denne retten, da blir koketiden opptil 55 min, med vanlig basmati holder det med ca. 20 min. Ris blir aller best når den får koke sammen med mange andre ingredienser som den kan ta smak av!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå