AnonymBruker Skrevet torsdag kl 00:18 #1 Del Skrevet torsdag kl 00:18 Vært i samboerskap i 3 år. Hadde bil før forholdet, og samboer ønsket ikke å ha noe med bilen å gjøre. Etter hvert tok hn førerkort, og vi øvelseskjørte mye med min bil. Samboer betalte drivstoff. Under øvelseskjøring krasjet vi i et autovern, og reparasjonen ble dyr. Hn tilbød å dekke halvparten. Senere oppdaget jeg sprukne felger og måtte kjøpe nye (egen regning). Et år senere tok jeg opp følelsen av å stå alene med bilutgiftene. Samboer ble sur og mente det er mitt ansvar. Hn sa seg villig til å betale drivstoff for egne ærender, men verkstedutgifter og forsikring var ikke noe hn skulle bidra til, heller ikke under øvelseskjøringen. Jeg forstår det juridisk.. Samboer spør sjelden om kjøring, men jeg har flere ganger i år kjørt 6–8 timer kun for hn. Hn mener det holder å betale drivstoff og litt vei mat. Til daglig brukes bilen til handling og sommerferier med bil og camping ++ Fikk også vite at hn har diskutert det her med sine kolleger, og de mener jeg er urimelig. Forventer ikke at hn dekker forsikring eller store utgifter, men litt støtte hadde føltes riktig. Er jeg urimelig? Anonymkode: 06d99...21f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 00:22 #2 Del Skrevet torsdag kl 00:22 Du er overhodet ikke urimelig! Han har nok fremstilt det litt annerledes for kollegene, slik at han sikret seg at de tok hans parti! Anonymkode: d19f6...b8b 22 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 00:24 #3 Del Skrevet torsdag kl 00:24 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vært i samboerskap i 3 år. Hadde bil før forholdet, og samboer ønsket ikke å ha noe med bilen å gjøre. Etter hvert tok hn førerkort, og vi øvelseskjørte mye med min bil. Samboer betalte drivstoff. Under øvelseskjøring krasjet vi i et autovern, og reparasjonen ble dyr. Hn tilbød å dekke halvparten. Senere oppdaget jeg sprukne felger og måtte kjøpe nye (egen regning). Et år senere tok jeg opp følelsen av å stå alene med bilutgiftene. Samboer ble sur og mente det er mitt ansvar. Hn sa seg villig til å betale drivstoff for egne ærender, men verkstedutgifter og forsikring var ikke noe hn skulle bidra til, heller ikke under øvelseskjøringen. Jeg forstår det juridisk.. Samboer spør sjelden om kjøring, men jeg har flere ganger i år kjørt 6–8 timer kun for hn. Hn mener det holder å betale drivstoff og litt vei mat. Til daglig brukes bilen til handling og sommerferier med bil og camping ++ Fikk også vite at hn har diskutert det her med sine kolleger, og de mener jeg er urimelig. Forventer ikke at hn dekker forsikring eller store utgifter, men litt støtte hadde føltes riktig. Er jeg urimelig? Anonymkode: 06d99...21f Og dette mennesket vil du være sambo med? Jeg hadde sagt takk og farvel. Anonymkode: b912f...cde 11 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet torsdag kl 00:26 #4 Del Skrevet torsdag kl 00:26 Han høres ganske vanskelig ut, så kansje du må gjøre deg like vanskelig? Ikke noe mer øvelseskjøring eller ærendner, skal der på felles ferie så får dere ta bussen, vill han på butikken får han gå eller ta bussen.... Han må bidra til feleskapet for at felleskapet skal fungere, om du sluter å bidra så blir det kandje tydeligere for han. 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sparkling_Pink Skrevet torsdag kl 00:48 #5 Del Skrevet torsdag kl 00:48 Bil er en stor utgiftspost og du bør ta nedskrivingen med i regnestykket. Det varierer hvordan par løser slike felles goder - i forhold til hvem som tar utgiftene, men det er lettest om begge er enige i de økonomiske prioriteringene. Det er surt at han ikke møter deg på at du føler deg alene om å dekke bilen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 00:49 #6 Del Skrevet torsdag kl 00:49 Her så hadde jeg vurdert å selge bilden, hvis du ikke er helt avhengig av den for jobb. Og hvis han begynner å mase om at dere trenger bil, så får han kjøpe. Evt, kjøpe sammen, og hvor dere deler utgiftene likt. Anonymkode: 9429e...ee1 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 05:44 #7 Del Skrevet torsdag kl 05:44 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Vært i samboerskap i 3 år. Hadde bil før forholdet, og samboer ønsket ikke å ha noe med bilen å gjøre. Etter hvert tok hn førerkort, og vi øvelseskjørte mye med min bil. Samboer betalte drivstoff. Under øvelseskjøring krasjet vi i et autovern, og reparasjonen ble dyr. Hn tilbød å dekke halvparten. Senere oppdaget jeg sprukne felger og måtte kjøpe nye (egen regning). Et år senere tok jeg opp følelsen av å stå alene med bilutgiftene. Samboer ble sur og mente det er mitt ansvar. Hn sa seg villig til å betale drivstoff for egne ærender, men verkstedutgifter og forsikring var ikke noe hn skulle bidra til, heller ikke under øvelseskjøringen. Jeg forstår det juridisk.. Samboer spør sjelden om kjøring, men jeg har flere ganger i år kjørt 6–8 timer kun for hn. Hn mener det holder å betale drivstoff og litt vei mat. Til daglig brukes bilen til handling og sommerferier med bil og camping ++ Fikk også vite at hn har diskutert det her med sine kolleger, og de mener jeg er urimelig. Forventer ikke at hn dekker forsikring eller store utgifter, men litt støtte hadde føltes riktig. Er jeg urimelig? Anonymkode: 06d99...21f Slutt å kjøre for ham. Vil ha kjøre eller hente noe, får han ta taxi eller buss. Menn som ikke vil gifte seg, er ofte gjerrige og egoistiske. Anonymkode: fb8d6...e4b 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 05:49 #8 Del Skrevet torsdag kl 05:49 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Du er overhodet ikke urimelig! Han har nok fremstilt det litt annerledes for kollegene, slik at han sikret seg at de tok hans parti! Hvorfor tror du det er han, og ikke hun? Høres mer ut som en kjip kvinne som ikke vil bidra, men samtidig tenker jeg at en mann betaler for egen bil. Anonymkode: 50176...ee2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 05:50 #9 Del Skrevet torsdag kl 05:50 Bilutgifter bør man spleise på. Men det beste er å ha hver sin bil 😃. Anonymkode: 78ff2...718 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 05:56 #10 Del Skrevet torsdag kl 05:56 Si nei til kjøring. Og ved klaging sier du bare: slutt å være urimelig. Kjøp din egen bil. Anonymkode: 41b8e...3a5 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 06:03 #11 Del Skrevet torsdag kl 06:03 Pippi Lotta skrev (5 timer siden): Han høres ganske vanskelig ut, så kansje du må gjøre deg like vanskelig? Ikke noe mer øvelseskjøring eller ærendner, skal der på felles ferie så får dere ta bussen, vill han på butikken får han gå eller ta bussen.... Han må bidra til feleskapet for at felleskapet skal fungere, om du sluter å bidra så blir det kandje tydeligere for han. Sikker på at det er han? Han kræsjet i autovernet? Høres rart ut. I tillegg er det oftest menn som er opptatt av felger. Anonymkode: a42e4...290 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 06:17 #12 Del Skrevet torsdag kl 06:17 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Bilutgifter bør man spleise på. Men det beste er å ha hver sin bil 😃. Anonymkode: 78ff2...718 Det er jo rein idioti om man klarer seg med en bil. Vi har delt bil i 20 år nå, og har spart millioner på det. Anonymkode: 35cc8...b98 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 06:19 #13 Del Skrevet torsdag kl 06:19 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Vært i samboerskap i 3 år. Hadde bil før forholdet, og samboer ønsket ikke å ha noe med bilen å gjøre. Etter hvert tok hn førerkort, og vi øvelseskjørte mye med min bil. Samboer betalte drivstoff. Under øvelseskjøring krasjet vi i et autovern, og reparasjonen ble dyr. Hn tilbød å dekke halvparten. Senere oppdaget jeg sprukne felger og måtte kjøpe nye (egen regning). Et år senere tok jeg opp følelsen av å stå alene med bilutgiftene. Samboer ble sur og mente det er mitt ansvar. Hn sa seg villig til å betale drivstoff for egne ærender, men verkstedutgifter og forsikring var ikke noe hn skulle bidra til, heller ikke under øvelseskjøringen. Jeg forstår det juridisk.. Samboer spør sjelden om kjøring, men jeg har flere ganger i år kjørt 6–8 timer kun for hn. Hn mener det holder å betale drivstoff og litt vei mat. Til daglig brukes bilen til handling og sommerferier med bil og camping ++ Fikk også vite at hn har diskutert det her med sine kolleger, og de mener jeg er urimelig. Forventer ikke at hn dekker forsikring eller store utgifter, men litt støtte hadde føltes riktig. Er jeg urimelig? Anonymkode: 06d99...21f Kan love deg at kollegaene har fått en egen tilpasset versjon, aldri i verden at de hadde støttet dette Anonymkode: d3f90...300 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 06:19 #14 Del Skrevet torsdag kl 06:19 Mannen hadde bil da vi traff hverandre, det var også denne jeg øvelseskjørte med. Tror ikke jeg betalte bensin en gang. Men vi har alltid hatt et veldig avslappet forhold til hvem som trekker kortet. Han spiste nok dobbelt så mye som meg. Vi brydde oss ikke så mye om hvem som betalte hva fra dag til dag. Og har vel i praksis hatt felles økonomi siden vi traff hverandre. Og jada, jeg har også vært den som tjener mest i perioder, før noen skal bruke det mot meg Anonymkode: 35cc8...b98 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 06:20 #15 Del Skrevet torsdag kl 06:20 Du sier han spør sjeldent etter kjøring - hvor ofte er det? Du har kjørt seks-åtte timer for han - og han betaler bensin og mat - hvor ofte skjer dette? Brukes bilen til "fellessting" - som handling, IKEA-turer, kjøring på felles besøk etc? Anonymkode: de69b...14c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 06:21 #16 Del Skrevet torsdag kl 06:21 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Sikker på at det er han? Han kræsjet i autovernet? Høres rart ut. I tillegg er det oftest menn som er opptatt av felger. Anonymkode: a42e4...290 Dette er KVINNEguiden. Om det ikke er spesifisert, så antar jeg og sikkert mange andre at TS er en kvinne i et heterofilt forhold. TS skriver også hn i tilfeller hvor hun burde skrevet hnne hvis partneren er en kvinne. Anonymkode: a72b8...924 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 06:29 #17 Del Skrevet torsdag kl 06:29 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Dette er KVINNEguiden. Om det ikke er spesifisert, så antar jeg og sikkert mange andre at TS er en kvinne i et heterofilt forhold. TS skriver også hn i tilfeller hvor hun burde skrevet hnne hvis partneren er en kvinne. Anonymkode: a72b8...924 Ja, for da hadde det vært kjønnsnøytralt...? 😂 Anonymkode: 42d85...f96 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 06:39 #18 Del Skrevet torsdag kl 06:39 Jeg tenker som flere andre her at du kanskje burde slutte å kjøre så mye for samboeren din? Jeg synes i utgangspunktet det er rimelig at det er du som betaler for din egen bil, og at samboer betaler bensinutgifter når bilen lånes, dersom dette skjer sjelden. Hvis samboer ofte låner bilen, stiller ting seg litt annerledes, og dere bør vurdere å skaffe dere en felles bil med 50/50-deling av utgiftene. Anonymkode: 2ff45...842 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 06:48 #19 Del Skrevet torsdag kl 06:48 min bil, mine utgifter men så er jeg heller ikke gratisdrosje for andre. Din partner får kjøpe sin egen bil. Slutt å stille opp for knapper og glansbilder om det plager deg. Anonymkode: 42092...0de 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 06:59 #20 Del Skrevet torsdag kl 06:59 Kollegaenes meninger har uansett ikke noe å si på hva du mener er riktig, vel? Altså, det blir jo bare for dumt, at han ikke skal betale for bil-hold fordi Anja på regnskap og Tor i kantina mener at han ikke burde??? Anonymkode: f99ae...c39 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå