AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #21 Del Skrevet 28. november 2024 Hva man pynter til jul med i Norge og USA er litt ulikt. Alle naboene vi hadde i uSA satte opp sitt fake juletre 1. november og julelys. Både til Halloween og til jul var det i gata mer fokus på pynting ute enn inne. Det var lett å samle stort lager av juleting når alt gikk for 75-90 % rabatt like etter jul. Kunne få sååå mye juledekorasjoner billig. Sååå mye ting jeg gjerne ville fått tak i. Vi ble med og feiret Thanksgiving hos en familie. Det lar seg ikke overføre om man ikke har amerikanere i nærheten. Vi har ikke gjort noe av det etter vi flyttet tilbake til Norge (med stort lager av julepynt. ) Anonymkode: d1db0...39e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #22 Del Skrevet 28. november 2024 Nei. Litt av gleden med jul er jo nettopp forventningen og det å glede seg til å starte pyntingen og jule-tingene 1. desember. Anonymkode: f70b4...c6a 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #23 Del Skrevet 28. november 2024 Nei. Pynter med lilla lys, adventsstjerne og lys ute til 1. søndag i advent. Tar frem litt og litt julepynt fra ca 15. desember. Pynter treet 22. eller 23. desember. Tar bort alt ca 7. januar Anonymkode: 1d62b...c98 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #24 Del Skrevet 28. november 2024 skreppamedleppa skrev (6 timer siden): Jeg må ha en synlig ventetid Jeg må ha en adventstid, en ventetid. For meg er det ikke jul hele desember og advent er en fin førjulstid jeg må ha for at det skal bli jul her. Jeg vil ikke ha et julehus hele desember. jeg må ha adventsstjerne og 4 adventslys og gå inn i en tid hvor det bygges opp til jul. Utebelysning, bakst, adventskalender, lussekatter, og de fire lysene hører adventstiden til mens julepynt, juletreet og ellers alt som hører julen til skal få ligge til den 23, det verken gidder jeg eller ser jeg noe hast med å ta frem og ødelegge julestemningen med. Dette var deilig å lese! Jeg elsker adventstiden med forventningen om det som skal komme, og gleden av å få opp julepynten og juletreet 23. desember er enorm hos både meg og barna. Det å vente på noe synes jeg er en viktig og god verdi som mange barn ikke får lære i dag. Anonymkode: 02198...a2f 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #25 Del Skrevet 28. november 2024 Pynter seinest mulig, orker ikke en måned med julepynt. 1.desember/1. søndag i advent finner jeg fram adventstjerne og adventstaker til vinduene, noen lilla duker og lys, og henger krans/hjerte på døra. Mannen henger opp lys ute (de er forresten allerede kommet opp, men tennes ikke før søndag). Rundt midten av desember setter jeg opp julelandsby. Etter 4. søndag i advent byttes lilla ut med rødt, og jeg bestemmer hvilken pynt som skal brukes i år. Bruker ikke alt hvert år. Juletreet pyntes 1-2 dager før julaften, kommer an på når jeg har tid. Dropper juletre hvis vi ikke er hjemme på julaften. Rydder vekk all pynt første frihelg etter nyttår. Anonymkode: 107bd...238 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 28. november 2024 #26 Del Skrevet 28. november 2024 Her er det full jul alt, vært siden midten av november. Og dere som mener julen begynner 1 desember kan ta dere bolle. Jeg sliter med depresjon og november og desember er 2 mnd som faktisk hjelper meg med dette. Sette opp lys og pynte tidelig gjør meg glad og bedre person. Og nei jeg blir ikke lei. 2 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #27 Del Skrevet 28. november 2024 mommyaka skrev (Akkurat nå): Her er det full jul alt, vært siden midten av november. Og dere som mener julen begynner 1 desember kan ta dere bolle. Jeg sliter med depresjon og november og desember er 2 mnd som faktisk hjelper meg med dette. Sette opp lys og pynte tidelig gjør meg glad og bedre person. Og nei jeg blir ikke lei. Ja, jeg kan høre gleden lang vei i innlegget ditt. Spesielt med hvordan du omtaler de som har andre preferanser enn deg. Anonymkode: f70b4...c6a 3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 28. november 2024 #28 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, jeg kan høre gleden lang vei i innlegget ditt. Spesielt med hvordan du omtaler de som har andre preferanser enn deg. Anonymkode: f70b4...c6a Hæ....nei men du skjønner jeg har sakt det før her inne på kg at jeg har pyntet alt..og da får jeg bare kritikk he he .så jeg svarte og helgarderer meg. Men fikk jo svar alikevel. Jeg bryr meg ikke når folk pynter eller setter opp treet så lenge de koser seg og har det bra. Bare ikke der blir krangel om der he he 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Magrat Skrevet 28. november 2024 #29 Del Skrevet 28. november 2024 Pyntet første uken i november 😇 🎄💃🏼🎊 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #30 Del Skrevet 28. november 2024 Pynter alt lørdag før første søndag i advent, slik at alt er klart. Har ikke noe med at jeg ikke skjønner konseptet advent å gjøre, men for det første feirer vi ikke jul hjemme hos oss selv, så hvis det skal være vits i å eie julepynt må den opp tidlig for å ha glede av den. Vi har ingen selskaper eller juleaktiviteter i romjula, derfor er en fridag med julemarked og kakao i byen med far den 5. desember mye mer stas og «juletidete» enn 27. desember på jobb for meg. Lar dog pynten stå til første helga i januar, så tar den ikke ned tidlig selv om den er oppe tidlig. Anonymkode: 294f3...4cd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #31 Del Skrevet 28. november 2024 Grüner skrev (7 timer siden): Folk klarer ikke skille mellom jul og advent lenger… Det er jammen sant. Anonymkode: e7e69...3cd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charlene87 Skrevet 28. november 2024 #32 Del Skrevet 28. november 2024 (endret) ja, startet sånn smått 23 november, bli mer etterhvert Endret 28. november 2024 av Charlene87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #33 Del Skrevet 28. november 2024 Nei, det blir for mye å ha julepynt oppe en hel måned. Det tar for mye plass rett og slett, og så liker jeg å rydde og vaske litt ekstra før jeg pynter. For meg blir det helt steminings-killer å for eksempel måtte sette tørkestativet opp i en julepyntet stue. Så jeg venter til alt slikt er ferdig, og vi er klare til å feire jul og glemme hverdagen og konsentrere oss om det en stund. Anonymkode: ee9c4...08a 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenda Skrevet 28. november 2024 #34 Del Skrevet 28. november 2024 Jeg har allerede begynt å pynte. Julestjernene henger i vinduene og litt småpynt er satt fram. Har falsk tre som står klart til å settes opp, det blir vel pyntet ila denne helgen en dag Jeg bryr meg fint lite om hva andre tenker. Orker ikke skille på adventstid og juletid heller. Pynter til jul fra midten av november sånn ca hvert år og rydder vekk julen ca 1. januar (med unntak av julestjernene i vinduene som gjerne får henge litt ekstra lenge pga mørketiden) 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #35 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Begynte idag og gjør meg helt ferdig i morgen. Selvfølgelig klarer vi å skille mellom jul og advent. Men, vi liker julepynten og syntes den er pen og koselig. Og da er det litt synd syntes jeg, at den kun skal stå fremme i en uke. Så her får den stå over en mnd. Anonymkode: 15eb0...322 Hvorfor snur du på alt? Den gode gamle jula varer fra 24.desember til 20 . dag jul, og det er mer enn en uke. Anonymkode: 9dbcd...fce 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #36 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei, det blir for mye å ha julepynt oppe en hel måned. Det tar for mye plass rett og slett, og så liker jeg å rydde og vaske litt ekstra før jeg pynter. For meg blir det helt steminings-killer å for eksempel måtte sette tørkestativet opp i en julepyntet stue. Så jeg venter til alt slikt er ferdig, og vi er klare til å feire jul og glemme hverdagen og konsentrere oss om det en stund. Anonymkode: ee9c4...08a Jammen sant! Jeg pynta tidlig EN gang og fikk følelsen som du snakker om ; å putte hverdagslige ting midt oppi julepynten! Det ble feil. Julepynten ble full av mel etter julebaksten! Så selvsagt pynter jeg til advent, her er det lilla lys, duker og gardiner. Jula kommer ca 20. desember. DA er alle forberedelser unnagjort og det kan være helg og stille fram til 20.dag jul Anonymkode: 9dbcd...fce 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sam Fox Skrevet 28. november 2024 #37 Del Skrevet 28. november 2024 Det er like uaktuelt å pynte nå i november som det er i juni. Venter ALLTID til 1. desember. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hololo Skrevet 28. november 2024 #38 Del Skrevet 28. november 2024 jepp, satt frem all pynt i helga, eneste som mangler er juletreet, det kommer frem førstkommende Lørdag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 28. november 2024 #39 Del Skrevet 28. november 2024 Det bugner av røde tekstiler hos meg nå til adventen. Adventen min er rød, og ikke lilla. Nisser og juletre siger sakte fram fra ca. 10 desember. Men ikke hør på andre. Pynt til jul når tid det passer deg, og kos deg med det! 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Camilla30 Skrevet 28. november 2024 #40 Del Skrevet 28. november 2024 Er bittelitt stresset selv. "Alle" naboer har pyntet utenfor, mens vi tenkte å vente til helgen og 1 desember, men nå føler jeg folk ser ned på oss som ikke har pyntet. Takk for råd om å ikke høre på andre, ikke enkelt! 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå