AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #1 Del Skrevet 27. november 2024 Har alltid stortrives i jobben. Jobben var en stor del av meg, jeg ga alt og var veldig sjelden syk og aldri sykemeldt. Det var helt til det ble noen omrokkeringer og ble forflyttet. Etter det har det gått gradvis nedover. Jeg mistrives nå så mye at jeg begynner å føle meg syk. Ingen energi lenger, fått muskelplager, svimmel, hukommelsestap og klarer ikke å tenke klart. Føler nå at jeg snart ikke klarer en eneste dag til på jobb. Gruer meg hver dag. Har tatt det opp med leder, men slik det er akkurat nå så kan ikke noe gjøres. Har riktignok ikke sagt hvor syk jeg virkelig begynner å bli da jeg er redd for at det skal virke som jeg bare overdriver for og raskest mulig bli forflyttet igjen. Av samme grunn sitter det også langt inne å be om sykemelding. Sitter nå faktisk og vurderer å si opp. Tror dere det er dumt? Jeg er utdannet og jobbmulighetene er mange. Bare ikke akkurat her og nå. Hva ville dere gjort i samme situasjon? Jeg klarer som sagt ikke å tenke klart nå, så setter pris på gode råd. Anonymkode: a50ca...021 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enni Skrevet 27. november 2024 #2 Del Skrevet 27. november 2024 Søkt annen jobb før oppsigelse. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Humas Skrevet 27. november 2024 #3 Del Skrevet 27. november 2024 Det er mye grums de fleste steder. Men, kroppen prøver å si deg noe viktig. Jeg ville valgt helsa og bedt om sykmelding, så kan du betrakte det på litt avstand mens du får en pust i bakken og kan jobbe med det som har satt seg i kroppen. Hvis du fortsetter kan det ende med total stopp. En pause på noen uker eller litt mer er lite i et langt arbeidsliv. Da kan du også få kjent ordentlig etter hva og hvorfor du blir så tappet nå. Det er lettere å se med litt avstand. Ville startet der fremfor å si opp, hvis oppgavene kan endres litt lengre frem i tid samme sted. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #4 Del Skrevet 27. november 2024 1. lag deg et jobbsøk. Sett deg ned og bruk noe tid på å opprette søk etter «din» type jobb. 2. oppdater cv og begynn å ta «ser meg om» praten led kontaktnettet ditt. 3. dersom det ikke hjelper å vite at du er en aktiv aktør og at du bare må holde ut med jobben til du får napp? Ta en tur til legen. Men trolig vil det hjelpe at du gjør ting for å komme deg ut av «suppa» du er i nå. 4. Finn en stilling du liker og søk på den. Og ta den, uavhengig av hvilke lovnader nåværende jobb kommer med. Anonymkode: f3543...fd9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ingo Skrevet 27. november 2024 #5 Del Skrevet 27. november 2024 Søk annen jobb, En kan dessverre ikke alltid forvente at jobben skal tilpasse seg arbeidstaker, passer ikke jobben / arbeidsmiljøet så må du ta ansvar for deg selv før du går på en smell. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #6 Del Skrevet 27. november 2024 Søk søk og søk, hold ut til en ny jobb står klar. K mellomtidfn kan du sykemelde deg 50% feks. Gjør akkurat det du trengerog ikke mer i jobben, og alt godt du kan gjøre for ddg selv ila arbeidsdagdn gjør du. Lykke til. Hilsen en som vet hva du står i. Anonymkode: 5adee...f8d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summeer Skrevet 27. november 2024 #7 Del Skrevet 27. november 2024 Du bør flytte på deg. Bare det å mentalt bestemme seg for å gå videre kan hjelpe på psyken. Jobb med å eie egen historie om hvorfor du vil vekk, og hva du ser etter hos neste arbeidsgiver. Du vil sannsynligvis gjøre bedre intervjuer og finne noe du ønsker deg mer om du har den mentale biten på plass Jeg var i en jobb med MYE stress i flere år. Byttet jobb, det var ikke riktig mentalt å være der, så jeg byttet igjen. Nå, noen mnd inn i ny jobb så kjenner jeg at skuldrene er på vei ned, og overskuddet mitt på vei tilbake. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hololo Skrevet 27. november 2024 #8 Del Skrevet 27. november 2024 søk ny jobb, du sier at jobbmulighetene er mange men ikke akkurat nå, hva mener du egentlig her? Husk at om du sier opp så vil du gå 3mnd uten inntekt om du ikke får ny jobb. Ikke heldig å pine deg i en jobb som gjør deg syk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #9 Del Skrevet 27. november 2024 Det er lurt å ha en jobb å gå til. Ville aktivt gått inn for å finne ny jobb. Samtidig kan du legge strategier for å ivareta din psykiske helse mens du søker, for det kan ta litt tid. Kanskje snakke med legen, vurdere sykemelding et par uker for å få en timeout? Snakke med psykolog? Anonymkode: d391c...a84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #10 Del Skrevet 27. november 2024 Hololo skrev (8 minutter siden): søk ny jobb, du sier at jobbmulighetene er mange men ikke akkurat nå, hva mener du egentlig her? Husk at om du sier opp så vil du gå 3mnd uten inntekt om du ikke får ny jobb. Ikke heldig å pine deg i en jobb som gjør deg syk. Mener at det ikke er noen stillinger å søke på i nærheten nå, men det kommer med jevne mellomrom. Plutselig kan det være mange, men vet jo ikke når. Problemet er bare at jeg klarer snart ikke mer nå, og føler meg rett og slett fanget. Sykemelding hadde vært det beste, men er så redd for og ikke bli trodd. Anonymkode: a50ca...021 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #11 Del Skrevet 27. november 2024 Jeg møtte veggen i sommer og har gått på avgassene siden. Har bestemt meg for å si opp i januar (tar en siste runde på det i juleferien for sikkerhets skyld). Er så tømt at jeg ikke helt vet hvordan jeg skal holde ut disse siste fire månedene. Håper det hjelper litt mentalt når oppsigelsen er levert. Anonymkode: 9f78d...3f3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #12 Del Skrevet 28. november 2024 1: Sykemeld deg 2: Søk jobb i mellomtiden Jeg gikk nesten på veggen selv i en krevende jobb, Fikk også mange plager lignende dine, men da angstanfall (som jeg aldri har hatt) dukket opp, så dro jeg til legen. Jeg ville ikke bli en av dem som ikke lyttet til kroppen sin. Jeg er mamma, kone og venn, og jeg har sett andre bli helt utbrent fordi de ikke lyttet til kroppen sin (eller fikk dårlig samvittighet for å være borte fra jobb). Men blås i det! Lytt til deg og kroppen din ♥️Ta vare på deg selv og bestill time hos legen før det blir enda verre. Ingen takker deg om du knekker ♥️ Anonymkode: 0d041...c4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå