Gå til innhold

Dirring i kroppen, overgangsalder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spør dere som har egne erfaringer med overgangsalder😊 Jeg har vært i overgangsalderen i noen år, og nå er det 1 år siden forrige mens. Jeg har i det siste opplevd en indre dirring i kroppen, kombinert med hjertebank og kraftløshet, og lurer på om denne dirringen kan skyldes overgangsalder? Erfaringer?

Anonymkode: 80ece...37d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan det jo. Men alle symptomer som er plagsomme hører hjemme hos lege. Og alle symptomer som kan være farlige skal utelukkes som ufarlige før man antar det «bare» er alder. At «noen» har dine symptomer og overgangsalder er litt irrelevant. “Noen” har nok også dine symptomer og kreft, hjerteproblemer eller vitaminmangel. Derfor utelukker man først, ikke etterpå.

Hvilken plan har du og legen din for å optimalisere livskvalitet gjennom og etter overgangsalder?

Anonymkode: 244b5...c6c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det kan det jo. Men alle symptomer som er plagsomme hører hjemme hos lege. Og alle symptomer som kan være farlige skal utelukkes som ufarlige før man antar det «bare» er alder. At «noen» har dine symptomer og overgangsalder er litt irrelevant. “Noen” har nok også dine symptomer og kreft, hjerteproblemer eller vitaminmangel. Derfor utelukker man først, ikke etterpå.

Hvilken plan har du og legen din for å optimalisere livskvalitet gjennom og etter overgangsalder?

Anonymkode: 244b5...c6c

Jeg har vært hos lege, og har tatt masse prøver. Overgangsalder ble nevnt som mulig årsak, men det skal utredes skikkelig, så ingen fare. Ville bare høre her hva som er andres erfaringer med overgangsalder, og om flere har hatt samme symptomer.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg spør dere som har egne erfaringer med overgangsalder😊 Jeg har vært i overgangsalderen i noen år, og nå er det 1 år siden forrige mens. Jeg har i det siste opplevd en indre dirring i kroppen, kombinert med hjertebank og kraftløshet, og lurer på om denne dirringen kan skyldes overgangsalder? Erfaringer?

Det kan umulig noen svare deg på. Snakk med fastlegen og få tatt et ekg og målt blodtrykket. Begge deler kan gi slike symptomer om noe ikke er helt bra. Samt en rekke andre ting. Så dette blir som å spille bingo, å finne svar på på nettet.

Anonymkode: 8cf29...7aa

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg har fått slike økte plager i perimenopause -men jeg har også hatt B12 mangel bla. Blitt bedre ved å øke B12, jern og folat. Mangel kan man ha selvom man er «innafor» på ref nivå. Ikke alle fastleger som er oppdatert på hvordan tolke B12 mangel. Bare en liten obs når du får prøvesvarene dine, regner jo med at du har tatt blodprøver på vitamin og mineral status. 

Anonymkode: 03535...472

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...