AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:09 #81 Del Skrevet onsdag kl 22:09 Vico skrev (1 minutt siden): Jeg mente utenfor fengsel. Han vet han gjorde noe galt i fortiden og prøvde å endre alt. Sier han ja. Anonymkode: e02ed...b84 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monican94 Skrevet onsdag kl 22:09 #82 Del Skrevet onsdag kl 22:09 Vico skrev (3 minutter siden): Han drev med sport den siste tiden før han skulle til fengsel. Og skjerpet seg og prøvde å fikse opp livet sitt. Han tenkte fortsette når han komme ut igjen osv. skjerpet seg og prøvde fikse livet.. så det er altså mer en den ene episoden hvor han prøver å fremstå som helten som gikk mellom.... du skjønner selv håper jeg... 14 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AlternativX Skrevet onsdag kl 22:13 #83 Del Skrevet onsdag kl 22:13 🧌 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet onsdag kl 22:15 #84 Del Skrevet onsdag kl 22:15 Under en kamerats 30-års dag var 30-40 personer invitert til fest ved et samfunnshus, der dukket det også opp uvedkommende som ikke var bedt men som kjente flere av gjestene som var bedt. De u-inviterte som var uønsket ble bedt om å forlate festen, noe de nektet og det oppsto knuffing mellom dem og noen av gjestene. Han ene av de som ble vist bort klabbet til en av de som arrangerte festen for min kamerat, 30-års jubilanten la da han som nektet å forlate lokalet i bakken... Min kamerat knakk nakken på han som ble lagt i bakken, som nå er lam fra halsen og ned. Det var naturlig nok et uhell, klart at han ikke ville ødelegge livet til noen. Men årsaken til at han gjorde det, det var jo fordi han som ble vist bort (men nektet) og som endte med å klappe til en av dem som arrangerte festen for min venn, han ville bare forsvare han og legge han som skapte seg i bakken for å ta kontroll på situasjonen. Det ble naturlig nok en politisak, men ikke noe som medførte noen straff (min kamerat ble aldri straffet da dette skjedde i forsvar). 22 år siden dette nå, så vil jo aldri skje noe i denne saken heller. Partene endte i forliksrådet, saken endte aldri i rettsalene. I dag har min kamerat og den han knakk nakken på et greit forhold seg mellom, de utviklet et vennskap basert på gjennsidig forståelse i ettertid. Han som knakk nakken skjønte at han hadde vært vanskelig den kvelden og at min kamerat tredte inn, og innser jo at det ikke var min kamerat sin intensjon å skade han for livet. Min kamerat er lei seg for utfallet naturlig nok, føler skyld (og slik forstår jo partene hverandre). Jeg har hardt for å kjøpe historien til han du virker besatt av, tenker at det ikke nødvendigvis er slik han har fremstilt alt for deg heller, jeg synes du skal være skeptisk og forsiktig med denne relasjonen. Er det noe fengselsfugler er flink til og eksperter på, ja så er det manipulering og bagatellisering. Straffen han soner viser med tydelighet at rettsvesenet vil at han skal straffes, med en såpass lang dom så er forholdet alvorlig nok, og når han sier at han kanskje slipper ut til en tid så er det jo fordi dommen er lenger og han da nevner minstetiden. 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:16 #85 Del Skrevet onsdag kl 22:16 monican94 skrev (23 minutter siden): 2/3 betyr to tredjedels tid, som er tiden man kan søke seg løslatt på og som mange får. Men ikke på volds-dommer. Den knivstikkinga sier jo litt om hvilket miljø han tilhører. Vær så snill ts å finn noe du fortjener bedre enn det her. Dette er feil, jf Kriminalomsorgen. Det som avgjøre prøveløslatelse er oppførsel under soning, samt mulighet å leve et stabilt normalt liv under prøveløslatelsen. Det kan også pålegges møte med Kriminalomsorgen i prøvetiden. Anonymkode: cfff7...9f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:18 #86 Del Skrevet onsdag kl 22:18 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette er feil, jf Kriminalomsorgen. Det som avgjøre prøveløslatelse er oppførsel under soning, samt mulighet å leve et stabilt normalt liv under prøveløslatelsen. Det kan også pålegges møte med Kriminalomsorgen i prøvetiden. Anonymkode: cfff7...9f2 så du tenker abb får 2/3 fordi han har oppført seg under soning.. De tingene du oppgir er helt rett. Men fortsatt sjelden de på voldsdommer får innvilget.. skjer selvsagt men sjeldnere enn på ikke-voldssaker.. jeg jobber i kif så relativt god kjennskap Anonymkode: 4df43...32b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:33 #87 Del Skrevet onsdag kl 22:33 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): så du tenker abb får 2/3 fordi han har oppført seg under soning.. De tingene du oppgir er helt rett. Men fortsatt sjelden de på voldsdommer får innvilget.. skjer selvsagt men sjeldnere enn på ikke-voldssaker.. jeg jobber i kif så relativt god kjennskap Anonymkode: 4df43...32b Abb har forvaringsdom. Forøvrige kan du gjerne vise til retningslinjene vedrørende voldsdømte. Anonymkode: cfff7...9f2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MizzVic Skrevet torsdag kl 02:11 #88 Del Skrevet torsdag kl 02:11 Vico skrev (4 timer siden): Han ble også knivstukket av noen som kjente han. Jeg skjønner ikke så mye av historien hans. Ting pleier ikke gi mening når folk juger. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 02:45 #89 Del Skrevet torsdag kl 02:45 Heter han Victor? Anonymkode: 94626...73f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 03:55 #90 Del Skrevet torsdag kl 03:55 1) Du må lese dommen(!) 2) Ta det han sier med en klype salt frem til du har lest hele dommen 3) Vold og frem til de er mer kjent med han i fengselet gjør at han sitter på høy sikkerhet/lukket avdeling, han kan komme til lav sikkerhet/åpen avdeling senere om han søker om det og oppfører seg bra, men det forutsetter at de har plass på åpen avdeling - noe som de ofte ikke har. 4) Han har et begrenset antall minutter i måneden han kan ringe. Den tiden må settes opp, numrene må være forhåndsgodkjente og det vil ikke gå mer tid enn det. På lukket eller høysikkerhet kan dette være forskjellig fra fengsel til fengsel. 5) Les om brev på kriminalomsorgen sine sider. 6) Du kan bestille besøk, men du må være forhåndsgodkjent og han må akseptere å ha deg på besøk. Det er du som må søke. Det gjelder både fysisk besøk og videosamtale. Du må ha fødselsnummeret hans og fangenummer. Om du får fysisk besøk må du ha med deg pass eller førerkort, beviset på besøket, legge igjen alle elektronikk og ikke godkjente ting og deretter ha et besøk som er tidsbegrenset på et rom eller leilighet. 7) Ting tar ekstremt med tid og det er et tungrodd system. Du kan ikke ringe fengselet såfremt det ikke er en krise. Om noen i familien hans er på vei til å dø kan du det, men ikke bare fordi du savner han! Han ringer deg- du kan ikke ringe han. 8 ) Med en 8 mnd voldsdom får han ikke fotlenke. Han får ikke permisjoner (såfremt det ikke er noe kritisk) og 2/3 minstetid må han mest sannsynligvis se langt etter da de ekstremt sjeldent gir det for slik. Hadde det vært nærmere jul og han hadde igjen 20 dager så kunne han kanskje søkt om juleamnesti, men det er midt i dommen hans. Nei, han slipper ikke ut til februar. Han har fått det for seg at han kunne gjort det om han har en vanlig dom og i hans drømmer, men det gjelder faktisk ikke i en voldsdom! Om du/han tror at det skjer så skjer det faktisk ikke såfremt han ikke blir frifunnet av en eller annen grunn. Her må du forsøke å være rasjonell. Les på kriminalomsorgen sine sider og pårørende for fanger. Ja, han kan ha vært uheldig og slått ned noen som har anmeldt han. Det er ikke som før 10 år siden hvor du kunne ha en slosskamp på byen og da ble ting ferdig der og da. Nå blir du faktisk dømt for slik. Du er 26 år og snart kanskje klar for en familie, vil du virkelig kaste bort 8 mnd ++ av livet ditt? Han vil være preget av oppholdet der inne, kan få utfordringer med jobb, få problemer i etterkant med rus og annet. Selv om fengsel kan virke som en sommerleir så gjør det noe med psyken til den innsatte. Som mange her skriver så les dommen. Vil han ikke dele den så er det en dealbreaker. I ditt tilfelle, med tanke på miljøet han har vært i, blir han ikke ferdig med det om han bor i Oslo. Han vil oppsøke det og de vil oppsøke han. Akkurat nå er du hekta, men jeg håper du ser litt klarere etterhvert. 8 mnd er mye når du er såpass ung. Anonymkode: a552c...c85 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vico Skrevet torsdag kl 06:32 Forfatter #91 Del Skrevet torsdag kl 06:32 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Heter han Victor? Anonymkode: 94626...73f Nei:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:23 #92 Del Skrevet torsdag kl 08:23 Ikke bli sammen med en fengselsfugl. Ha litt mer selvrespekt. Anonymkode: 4e070...5d0 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:29 #93 Del Skrevet torsdag kl 08:29 Det er faktisk ikke alle som kan reddes..men lykke til med å kaste bort tiden din på han... Anonymkode: c37f9...474 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 10:45 #94 Del Skrevet torsdag kl 10:45 Når han slipper ut, bryr han seg ikke om deg lenger!!! Anonymkode: fda0c...b13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vico Skrevet torsdag kl 11:51 Forfatter #95 Del Skrevet torsdag kl 11:51 AnonymBruker skrev (1 time siden): Når han slipper ut, bryr han seg ikke om deg lenger!!! Anonymkode: fda0c...b13 Jeg tenker ofte på det 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 12:04 #96 Del Skrevet torsdag kl 12:04 Men ts, hva vil du med ham? Se for deg når han slipper ut og noen år frem i tid, sett at dere fortsatt er sammen. Mest sannsynlig har han ikke skjerpet seg, og hvis du tror at det er du som kan fikse ham, så tar du feil!! Hva er planen videre? Skal du stifte familie med en voldsmann som sannsynligvis er involvert i rus på ene eller andre måten? Det er så dumt å gjøre det mot seg selv, og jeg vil råde deg til å avslutte det nå mens du kan. Husk at en voldsom med lavere alvorlighetsgrad IKKE kvalifiserer til opphold i høysikkerhetsfengsel, så sannsynligvis lyver han så det renner til deg. Det finnes så mange fine fyrer der ute, og du fortjener en av de. Anonymkode: e02ed...b84 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 13:48 #97 Del Skrevet torsdag kl 13:48 Han er virkelig noe å henge på julegrana, ts. Anonymkode: 96caf...fd6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 13:58 #98 Del Skrevet torsdag kl 13:58 Altså, hvis han har fått minimum 90 dager er det stor sansynlighet for grov vold, ikke litt vold. Siden TS skriver knivstikking er det ennå en ting som taler for grov vold - i tillegg VET ikke TS om han faktisk er ferdig sonet, faktisk VET hun særdeles LITE med tanke på at dette er en mann hun er i et fohold med. Spesielt at "han ringer så lite" tyder på at TS tross sine 26 år ikke helt har grep om ting man burde ha grep om i den alderen tenker jeg. Når det er sagt, det finnes selvsagt snille og greie folk som uforskyldt havner i en situasjon der de ender i fengsel, for eksempel om man forsøker bryte opp et slagsmål på byen og selv ender opp med å slå ned noen osv osv så det i seg selv trenger ikke bety at typen til TS er en kriminell.. Men at TS virker så fjern er virkelig et rødt flagg i seg selv.. Anonymkode: 03650...ee0 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:26 #99 Del Skrevet torsdag kl 16:26 Her finner du dommene til tingrettene i 2024: https://lovdata.no/register/avgjørelser?verdict=TRA&year=2024 Jo mer du vet om saken, jo lettere blir det å finne den. Feks hva advokaten heter, hvilke lover som er brukt, dato den avsagt osv. Anonymkode: 8466a...0e1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:56 #100 Del Skrevet torsdag kl 16:56 Han her fikk 10 mnd og er 27 år, hendelsen skjedde Søndag 15. januar 2023 kl. 23.30 https://lovdata.no/dokument/TRSTR/avgjorelse/tosl-2024-40706 Anonymkode: 8466a...0e1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå