Vico Skrevet 28. november 2024 Forfatter #101 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Han her fikk 10 mnd og er 27 år, hendelsen skjedde Søndag 15. januar 2023 kl. 23.30 https://lovdata.no/dokument/TRSTR/avgjorelse/tosl-2024-40706 Anonymkode: 8466a...0e1 Han her er også 27 år gammel. Hva er bokstaven hans? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #102 Del Skrevet 28. november 2024 Vico skrev (1 time siden): Han her er også 27 år gammel. Hva er bokstaven hans? Som du kan lese, så er det anonymisert. Dommere og advokater står oppført, men ikke privatpersoner. Derav at du finner ut hva advokaten hans heter og når og hvor dommen ble avsagt. Anonymkode: 8466a...0e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet 30. november 2024 #103 Del Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (På 28.11.2024 den 14.58): Altså, hvis han har fått minimum 90 dager er det stor sansynlighet for grov vold, ikke litt vold. Siden TS skriver knivstikking er det ennå en ting som taler for grov vold - i tillegg VET ikke TS om han faktisk er ferdig sonet, faktisk VET hun særdeles LITE med tanke på at dette er en mann hun er i et fohold med. Spesielt at "han ringer så lite" tyder på at TS tross sine 26 år ikke helt har grep om ting man burde ha grep om i den alderen tenker jeg. Når det er sagt, det finnes selvsagt snille og greie folk som uforskyldt havner i en situasjon der de ender i fengsel, for eksempel om man forsøker bryte opp et slagsmål på byen og selv ender opp med å slå ned noen osv osv så det i seg selv trenger ikke bety at typen til TS er en kriminell.. Men at TS virker så fjern er virkelig et rødt flagg i seg selv.. Anonymkode: 03650...ee0 Nå trenger man ikke å være rakettforsker for å forstå at TS er umoden for sin alder, at hun vil innlede et forhold med en som soner en fengselstraff for grov vold sier sitt om hennes manglende modenhet i seg selv, klart at hun tar langt dårligere valg og er mer uansvarlig enn forventet. Så det er åpenbart at TS ikke er i stand til å ta gode og fornuftige valg som er i hennes interesse, typisk tar særs umodne mennesker impulsive og følelsesstyrte valg heller enn å bruke fornuften, også hva gjelder valg av partnere, venner etc. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PITTY Skrevet 30. november 2024 #104 Del Skrevet 30. november 2024 (endret) tvertimot skrev (49 minutter siden): Nå trenger man ikke å være rakettforsker for å forstå at TS er umoden for sin alder, at hun vil innlede et forhold med en som soner en fengselstraff for grov vold sier sitt om hennes manglende modenhet i seg selv, klart at hun tar langt dårligere valg og er mer uansvarlig enn forventet. Så det er åpenbart at TS ikke er i stand til å ta gode og fornuftige valg som er i hennes interesse, typisk tar særs umodne mennesker impulsive og følelsesstyrte valg heller enn å bruke fornuften, også hva gjelder valg av partnere, venner etc. Snakk om naivitet. Å kjøpe disse historiene til innsatte betingelsesløst. Hjerter og tårer i øynene opp på det hele. Samme uforståelige greia med disse damene som er hekta på massemordere og menns ondskap og som sitter inne på livstid. Breivik får over 800 kjærlighetsbrev i året. Er i grunn bare til å le seg ihjel av.. "Parteringsmorderen Peter Madsen giftet seg i 2019 med Jenny Curpen som først kontaktet ham i fengselet vedrørende sitt prosjekt om kvinner som etter hennes mening fordømmes av feminismen i samfunnet for å ønske kontakt med den livstidsdømte Madsen." Psykologer flest har kun spinkle og til dels uforståelige forklaringer på fenomenet. Mens andre psykologer rister på hodet og drar seg i håret av dette tullet. Likevel, noen mener seg vite det.. Sheila Isenberg som skrev Women Who Love Men Who Kill, intervjuet tretti kvinner som hadde forhold til drapsmenn. Hun fant at to hovedgrupper oppsøker mordere. De som forelsker seg i «vanlige mordere» i den tro at de ser drapsmannens sanne ansikt og gode egenskaper. De som søker forhold med beryktede, mye omtalte mordere for selv å få en plass i rampelyset. IMPONERENDE.. Endret 30. november 2024 av PITTY Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #105 Del Skrevet 30. november 2024 Vico skrev (På 27.11.2024 den 22.43): Jeg er 26 Og sender brev med parfyme? Trodde du var mye yngre. det er jo et stort rødt flagg at han sitter i fengsel og du ikke helt vet hvorfor, så du må starte med og lese dommen og vite alt det er mulig og finne ut. hvis det skulle vise seg at han er en ok fyr som har driti seg ut må du jo roe ned. Slutt og bli sjalu på at han ringer advokaten istedenfor deg, og ikke send parfymerte brev og ring fengselsbetjentene om det. Anonymkode: f1d0f...5b9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet 30. november 2024 #106 Del Skrevet 30. november 2024 PITTY skrev (16 minutter siden): Snakk om naivitet. Å kjøpe disse historiene betingelsesløst. Hjerter og tårer i øynene opp på det hele. Samme uforståelige greia med disse damene som er hekta på massemordere og menns ondskap og som sitter inne på livstid. Breivik får over 800 kjærlighetsbrev. Er i grunn bare til å le seg ihjel av.. "Parteringsmorderen Peter Madsen giftet seg i 2019 med Jenny Curpen som først kontaktet ham i fengselet vedrørende sitt prosjekt om kvinner som etter hennes mening fordømmes av feminismen i samfunnet for å ønske kontakt med den livstidsdømte Madsen." Psykologer flest har kun spinkle og til dels uforståelige forklaringer på fenomenet. Mens andre psykologer rister på hodet og drar seg i håret av dette tullet. Likevel, noen mener seg vite det.. Sheila Isenberg som skrev Women Who Love Men Who Kill, intervjuet tretti kvinner som hadde forhold til drapsmenn. Hun fant at to hovedgrupper oppsøker mordere. De som forelsker seg i «vanlige mordere» i den tro at de ser drapsmannens sanne ansikt og gode egenskaper. De som søker forhold med beryktede, mye omtalte mordere for selv å få en plass i rampelyset.[3] Nå er ikke denne voldsutøveren kjent og beryktet, ikke glans i rampelyset å stå ved hans side i alle fall, han er bare en med voldstendenser og som garantert mangler en del på empati (selv om TS nok ikke ser og opplever det enda i alle fall). Nok bare hun som er umoden og ikke i stand til å ta modne avgjørelser, hvorforhun og mange damer er så dumme at de involverer seg med slike menn, forklaringer på det blir uvesentlig for min del - men registrerer meg jo at det skjer og synes jo ikke TS er like dum som de andre som tar slike idiotiske valg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #107 Del Skrevet 30. november 2024 Dette er bare tulletråd. Med mindre ts er 16 år. Anonymkode: 890b9...225 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PITTY Skrevet 30. november 2024 #108 Del Skrevet 30. november 2024 (endret) tvertimot skrev (18 minutter siden): Nå er ikke denne voldsutøveren kjent og beryktet, ikke glans i rampelyset å stå ved hans side i alle fall, han er bare en med voldstendenser og som garantert mangler en del på empati (selv om TS nok ikke ser og opplever det enda i alle fall). Nok bare hun som er umoden og ikke i stand til å ta modne avgjørelser, hvorforhun og mange damer er så dumme at de involverer seg med slike menn, forklaringer på det blir uvesentlig for min del - men registrerer meg jo at det skjer og synes jo ikke TS er like dum som de andre som tar slike idiotiske valg. Isolert i Ts sitt valg er det nesten like dumt som det meste av fenomenet synes jeg ja. Hva vet hun om hva slags adferdsmønster denne fyren vil vise frem når friheten hans innfinner seg? Men jenta sine kjærlige blikk venter. Burde i stedet vært et bittelite rødt flagg her, men hun virker ikke det minste skeptisk til at begrepet vold er omtalt i straffeutmålingen. Som han jo innrømmer. Min naive kusine hadde en besøksordning med en innsatt for mange år siden. Gikk bra helt til det ikke gikk bra lenger. Ble forsøkt voldtatt på rommet hans. Endret 30. november 2024 av PITTY 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PITTY Skrevet 30. november 2024 #109 Del Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Dette er bare tulletråd. Med mindre ts er 16 år. Anonymkode: 890b9...225 Ikke mindre er dette et velkjent og tildels latterlig fenomen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet 30. november 2024 #110 Del Skrevet 30. november 2024 PITTY skrev (7 minutter siden): Isolert i Ts sitt valg er det nesten like dumt som det meste av fenomenet synes jeg ja. Hva vet hun om hva slags adferdsmønster denne fyren vil vise frem når friheten hans innfinner seg? Men jenta sine kjærlige blikk venter. Burde i stedet vært et bittelite rødt flagg her, men hun virker ikke det minste skeptisk til at begrepet vold er omtalt i straffeutmålingen. Som han jo innrømmer. Min naive kusine hadde en besøksordning med en innsatt for mange år siden. Gikk bra helt til det ikke gikk bra lenger. Ble forsøkt voldtatt på rommet hans. Nå starter ikke voldsutøvere sine forhold ved å være voldelig, det er noe som eskallerer i varierende hastighet alt etter hvordan han er og dynamikken med den de blir sammen med... Klart at for noen som er dømt for grov vold, at de mangler sperrer for å bruke vold de fleste har, altså har han her voldstendenser. At et lite fåtall, det er ikke mange damer som er dumme nok til å bli blendet av slike (selv om det er skremmende at slike finnes - som ikke forstår sitt eget beste), det er ingen utbredt problem, bare dumt for de som ikke selv forstår hvor dårlige avgjørelser de tar. Hva hun går mot i fremtiden sier seg selv at hun ikke har noen forutsetninger for å vite, men jeg tror altså at TS er dum nok til å fortsette i det spor hun er, altså at hun ikke kommer til å handle fornuftig. Såpass desperat og naiv opplever jeg henne, hun lager krise over at hun ikke hører nok fra han og det sier mye om henne og umodenheten hun har. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet 30. november 2024 #111 Del Skrevet 30. november 2024 Kjære ts! Det er åpenbart at han lyver for deg! Han har vært involvert i grov vold. Det finnes flere typer fengsel med forskjellige grader av sikkerhet. Når han sitter i høysikkerhetsfengsel og har vært involvert i knivstikking så vil han være en fare for deg og evt barna deres hvis dere stifter familie. Han er flink til å prate for seg og prøver å lure deg. Kutt kontakten og kom deg videre i livet. Hvis ikke så kommer du til å angre! 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stjertmeis Skrevet 30. november 2024 #112 Del Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (På 27.11.2024 den 22.49): Nei ikke han, du må lese dommen på Lovdata, han skal ikke sende deg noe han kan fikse på som det passer Anonymkode: a0390...bd5 Langt fra alle dommer blir publisert på Lovdata, men TS kan ringe den aktuelle tingrett/lagmannsrett som har avsagt dommen og be om å få dommen tilsendt. De gir ikke ut uten nærmere angivelse av hvilken, men TS har jo navnet på domfelte, pluss at ho enkelt vet hvilken rett (altså, det er jo mest sannsynligvis den som dekker området den domfelte bodde i, men ikke gitt), i tillegg vet TS kanskje ca når dommen ble avsagt. Dommer er ikke unntat offentlighet, så så lenge ho kan si nok til å identifisere hvilken dom ho er ute etter, vil ho kunne få den oversendt. Dersom dommen ligger på Lovdata er den anonymisert, og siden TS ikke med sikkerhet vet hvilke(n) paragraf han er dømt etter eller hva saken gjelder (det han selv sier er jo ikke troverdig, og kan umulig stemme), er den ikke like lett å finne der. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vico Skrevet 30. november 2024 Forfatter #113 Del Skrevet 30. november 2024 PITTY skrev (10 timer siden): Snakk om naivitet. Å kjøpe disse historiene til innsatte betingelsesløst. Hjerter og tårer i øynene opp på det hele. Samme uforståelige greia med disse damene som er hekta på massemordere og menns ondskap og som sitter inne på livstid. Breivik får over 800 kjærlighetsbrev i året. Er i grunn bare til å le seg ihjel av.. "Parteringsmorderen Peter Madsen giftet seg i 2019 med Jenny Curpen som først kontaktet ham i fengselet vedrørende sitt prosjekt om kvinner som etter hennes mening fordømmes av feminismen i samfunnet for å ønske kontakt med den livstidsdømte Madsen." Psykologer flest har kun spinkle og til dels uforståelige forklaringer på fenomenet. Mens andre psykologer rister på hodet og drar seg i håret av dette tullet. Likevel, noen mener seg vite det.. Sheila Isenberg som skrev Women Who Love Men Who Kill, intervjuet tretti kvinner som hadde forhold til drapsmenn. Hun fant at to hovedgrupper oppsøker mordere. De som forelsker seg i «vanlige mordere» i den tro at de ser drapsmannens sanne ansikt og gode egenskaper. De som søker forhold med beryktede, mye omtalte mordere for selv å få en plass i rampelyset. IMPONERENDE.. vel jeg datet han før han satt inne. Også jeg viste ikke først han skulle sitte inne. Vi var kun venner i starten, da begynte han snakke om han skal sitte inne osv. Og ting endret seg. Han ville ikke gå i noe forhold. Ikke jeg heller i begynnelsen. Men det ble det alikavel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #114 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 27.11.2024 den 22.53): Ikke sant. Klassisk, man begynner med en plausibel historie, så legger man på litt og litt, ting som gjerne ikke gir noen mening og som gjerne motsier seg selv. Når man da innser at: FAEN folk biter jo ikke på, så drar man på og legger ut noe litt mere drøyt. Jeg sier som jeg alltid gjør i slike tråder. Gjør følgende: Blir berømt, så finner du ut at du skal ta jusseksamen og bli advokat, når du så er ferdig med utdannelsen så bruker du advokaterfaringen du har i bunn for og få renvasket denne mannen for slt han har gjort. Dakar, han er sikkert bare misforstått, også må du huske på at han må også søke om erstatning fra staten. Trolletråder fortjener trollesvar. Anonymkode: 104b6...80b Uansett interessant, troll eller ikke 😂 Kan man få advokaterfaring mens man studerer juss? Helt sykt at så mange gidder å slave ræven av seg som fullmektig i årevis for å bli advokat, istedenfor å bli berømt, ta utdannelse, og bruke advokaterfaringen de tross alt har i bunn. Men, skjønner ikke helt hvordan advokaterfaringen er i bunn, er den før berømt? Eller blir man først berømt så får man advokaterfaring i bunn? Anonymkode: 3ac14...bba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 17. desember 2024 #115 Del Skrevet 17. desember 2024 Vico skrev (På 27.11.2024 den 22.20): Hvorfor det?? Fordi han sitter inne? Ehh...ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Menchit Skrevet 17. desember 2024 #116 Del Skrevet 17. desember 2024 tvertimot skrev (På 27.11.2024 den 23.15): Under en kamerats 30-års dag var 30-40 personer invitert til fest ved et samfunnshus, der dukket det også opp uvedkommende som ikke var bedt men som kjente flere av gjestene som var bedt. De u-inviterte som var uønsket ble bedt om å forlate festen, noe de nektet og det oppsto knuffing mellom dem og noen av gjestene. Han ene av de som ble vist bort klabbet til en av de som arrangerte festen for min kamerat, 30-års jubilanten la da han som nektet å forlate lokalet i bakken... Min kamerat knakk nakken på han som ble lagt i bakken, som nå er lam fra halsen og ned. Det var naturlig nok et uhell, klart at han ikke ville ødelegge livet til noen. Men årsaken til at han gjorde det, det var jo fordi han som ble vist bort (men nektet) og som endte med å klappe til en av dem som arrangerte festen for min venn, han ville bare forsvare han og legge han som skapte seg i bakken for å ta kontroll på situasjonen. Det ble naturlig nok en politisak, men ikke noe som medførte noen straff (min kamerat ble aldri straffet da dette skjedde i forsvar). 22 år siden dette nå, så vil jo aldri skje noe i denne saken heller. Partene endte i forliksrådet, saken endte aldri i rettsalene. I dag har min kamerat og den han knakk nakken på et greit forhold seg mellom, de utviklet et vennskap basert på gjennsidig forståelse i ettertid. Han som knakk nakken skjønte at han hadde vært vanskelig den kvelden og at min kamerat tredte inn, og innser jo at det ikke var min kamerat sin intensjon å skade han for livet. Min kamerat er lei seg for utfallet naturlig nok, føler skyld (og slik forstår jo partene hverandre). Jeg har hardt for å kjøpe historien til han du virker besatt av, tenker at det ikke nødvendigvis er slik han har fremstilt alt for deg heller, jeg synes du skal være skeptisk og forsiktig med denne relasjonen. Er det noe fengselsfugler er flink til og eksperter på, ja så er det manipulering og bagatellisering. Straffen han soner viser med tydelighet at rettsvesenet vil at han skal straffes, med en såpass lang dom så er forholdet alvorlig nok, og når han sier at han kanskje slipper ut til en tid så er det jo fordi dommen er lenger og han da nevner minstetiden. Må ha vært tøft for kameraten din, begge to helt sikkert. Jeg synes ikke man bør bli dømt for uhell dersoman ikke har vært skjødesløs. Nå vet jeg ikke veldig mye om rettsvesenet, om lovene har forandret seg, men kan det være at samfunnet/rettsvesenet hadde reagert anderledes i dag? Ser jo stadig folk som tiltales for det de fleste vil oppfatte som uhell, og der straff strider mot i allefall min retts oppfatning, og sikkert fleres. Feks denne saken fra Bergen i fjor https://www.tv2.no/nyheter/gutt-11-dode-i-batulykke-far-tiltalt-for-uaktsomt-drap/16803731/ Nå ble ikke faren i denne saken dømt, men at han blir tiltalt betyr jo at påtalemyndigheten er i overbevist om straffeansvar. En venninne av ble utsatt for en sovevoldtekt i 2005, hun anmeldte, og han ble dømt av video han selv tok. Han fikk 8 mnd fengsel, noe vi var kjempeglade for dem gangen, hadde forventet lavere. I dag får de mye lengre straffer, uten at jeg vet om det er lovene eller bare praksisen som har endret seg. Og man trenger ikke ha begått grov kriminalitet for å havne på høysikkerhet; Et av nav ofrene ble sendt til Halden, det er nok ikke et enestående tilfelle. https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/rune-55-matte-sone-med-drapsmenn-det-tok-nav-ni-dager-a-ringe-ham-a-si-unnskyld/10971349/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cafflatte Skrevet 17. desember 2024 #117 Del Skrevet 17. desember 2024 Hvorfor ikke date og bli kjent etter at han har sonet ferdig dommen? Han har ikke tilstrekkelig tilgang til å ringe noen og når han får mulighet så ringer han vel familien først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Menchit Skrevet 17. desember 2024 #118 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 27.11.2024 den 23.18): så du tenker abb får 2/3 fordi han har oppført seg under soning.. De tingene du oppgir er helt rett. Men fortsatt sjelden de på voldsdommer får innvilget.. skjer selvsagt men sjeldnere enn på ikke-voldssaker.. jeg jobber i kif så relativt god kjennskap Anonymkode: 4df43...32b Prøveløslatelse er ikke et privilegium for innsatte. Jo alvorligere kriminalitet, jo viktigere er prøveløslatelse. Poenget med prøveløslatelse er jo å forberede den innsatte på et liv utenfor utenfor murene. Jo lengre dom, jo viktigere er prøveløslatelsen. De kan da tilbakeføres til samfunnet gradvis, de er fremdeles under soning og må forholde seg til regler satt av kriminalomsorgen. Samtidig får de oppfølging og hjelp til bolig, jobb/aktivitet, helse oppfølging og sikkert mye annet folk har behov for å lære etter å ha fulgt ordre i 10-15 år. Hvordan tror du det hadde gått å slippe disse folka rett ut til ingenting etter 15 innelåst. Kanskje har de ikke brukt Bank id, pc eller smart tlf. prøveløslatelse er det en del av straffen, og selvfølgelig blir voldsdømte også prøveløslatt. Jan Helga Andersen ble prøveløslatt Det er ved korte, ikke lange dommer prøveløslatelse utgår, https://www.kriminalomsorgen.no/proeveloeslatelse.532538.no.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 17. desember 2024 #119 Del Skrevet 17. desember 2024 Hva sier familien til at du roter med en straffedømt? Hadde du vært min datter, hadde han aldri kommet over dørstokken hos oss. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #120 Del Skrevet 17. desember 2024 Honey Dew skrev (5 minutter siden): Hva sier familien til at du roter med en straffedømt? Hadde du vært min datter, hadde han aldri kommet over dørstokken hos oss. Samme her. Anonymkode: 72273...7fc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå