Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Skal spise ribbe, feire bursdag, få opp adventsstjerner og finne fram lilla lys. Eneste gangen jeg spiser ribbe før julaften, har blitt fast tradisjon på bursdagsfeiring med familien.

Anonymkode: 05dc5...c5a

Gratulerer! Og nytt ribbemiddagen 🤍

Anonymkode: ef38e...701

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Endelig julebrus! Vi drikker ikke julebrus eller spiser julekaker/ julesnop før 1. Desember. Da er det kos med Nissene på låven og The Julekalender. I år blir det og grantenning. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Skal tenne adventlys og skrape Flax-kalender. Finner fram adventpynten på lørdag, julepynten kommer ikke fram før siste uka før jul. Jeg orker ikke en måned med full jul, selv om mannen hadde elsket det. Etter 25 år har han begynt å godta at jeg har mindre julepynt enn de fleste andre, og at jeg ikke pynter til jul 1. desember. Han må gjerne pynte før, men da må han også vaske før han pynter. Det gidder han ikke, så i stedet går han fullstendig bananas med utelys.

Anonymkode: 9944b...c5e

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Ska tenne julegran på vellhuset,  og der blir det servert grøt og snitter . Så kommer kansje Nilssen for de minste

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Skal synge konsert på formiddagen, heldigvis ute, for jeg tror jeg har totalt 6 unger den dagen. Trene på kvelden en gang. 

Anonymkode: 2ccff...3c9

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Vi skal tenne lys ute og inne. Har en på 16mnd som er opptatt av det som lyser, så håper det blir stas for han. Så blir det middag hos mamma og pappa med min søster og hennes familie. Mannen min har bursdag på lørdag så da blir det litt stas hele helgen. Bhg har forresten stengt på fredag og både jeg og mannen har fri så skal gjøre noe sammen som familie, torsdag(i dag) har jeg fri på dagtid og får litt egentid til å ordne. Denne helgen bare gleder jeg meg til! 

Anonymkode: 55696...7db

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Julegodteri og en julete middag i pyntet hus 😊 Kanskje se hjemme alene i New York, har aldri sett den tror jeg.

Og tenne første lyset, med vers.

Anonymkode: a7c1e...220

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Henge opp adventsstjernen, pynte til advent med litt lilla innslag, og tenne adventslys. Er veldig glad i ventetiden. 🌟💜

Anonymkode: ff60d...f00

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Julemarked på folkemuseet

Anonymkode: 3d03a...d54

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde egentlig tenkt å gå på julemarked, men jeg velger å bli hjemme for å vaske og pynte litt. JEg tenner lys ute og finner frem litt pynt. Og jeg må på tur. Jeg må ut og gå hver dag, uansett vær og uansett hvilke dag det er. :)

På ettermiddagen er jeg invitert til grøtfest, jeg spiser ikke grøt, men deltar allikevel. Det viktigste er å være sammen. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vi skal tenne lys ute og inne. Har en på 16mnd som er opptatt av det som lyser, så håper det blir stas for han. Så blir det middag hos mamma og pappa med min søster og hennes familie. Mannen min har bursdag på lørdag så da blir det litt stas hele helgen. Bhg har forresten stengt på fredag og både jeg og mannen har fri så skal gjøre noe sammen som familie, torsdag(i dag) har jeg fri på dagtid og får litt egentid til å ordne. Denne helgen bare gleder jeg meg til! 

Anonymkode: 55696...7db

Høres ut som ei kjempefin helg! Er det ikke bare deeilig å glede seg? Nyt det!

ts

• Liker 1
Skrevet

Drar til København og blir der i 5 dager. Miniferie/venninnetur

Anonymkode: a43ac...e4a

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Vi skal først og fremst feire eldstemanns bursdag og han bestemmer selvsagt menyen. :) I forhold til advent/jul skal vi henge krans på ytterdøra, slå på julelysene ute, henge adventsstjerner i kjøkkenvinduene og finne fram juletrekk til putene i sofaene og bytte lysestaker og telysholdere med julevarianter. All annen julepynt kommer fram først lille julaften. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Julegrantenning er i kveld her i byen,det er som regel på en torsdag når det er langåpent. Den 1 desember skal jeg tenne adventslys og adventstaker.

Ellers bare slappe av og legge meg tidlig.

Anonymkode: e79a4...4af

• Liker 1
  • Nyttig 1
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Gleder meg så mye til 1. desember! Synes det mer eller mindre er like stas som selveste julaften, særlig når det er første søndag i advent i tillegg.

Pynter dere til advent/full jul denne dagen? Er på julegrantenning? Noen tradisjoner knyttet til mat? 

Jeg skal selge ting på julemarked som vi har laget i høst. Treprodukter som fjøler, ostehøvler, pizzahjul, vinopprtekkere, krakker og dukkesenger.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er en helt vanlig søndag for meg 

Anonymkode: b4ca0...bfd

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Slappe av. Gjøre ferdig oppgave. Lage middag. Tenne ett lys og spise pepperkaker. Se første episode i julekalender. 

Anonymkode: d332c...234

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Åpne julekalenderen med bilde. Åpne julekalenderen med godteri. Skrape første luke i Flaxkalenderen. 

Anonymkode: 45132...643

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Fast tradisjon - julemarked i Europa. Det gir virkelig julestemningen.

Huset pyntet vi til jul forrige helg. 

Anonymkode: 07255...a2a

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...